fabryka pizzy

Dane firmy
Sfinks Polska S.A.
Ul. Świętojańska 5a
05-500 Piaseczno
www.franczyza.sfinks.pl

Dane kontaktowe
  • Kontakt ws. współpracy
  • Hubert Łątka
  • (+48) 665 855 284
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Sfinks Polska S.A. to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w Polsce i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło Fabryka Pizzy i WOOK, a także kultowym warszawskim pubem Bolek i lokalami Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło. Najbardziej znaną marką jest Sphinx – sieć istniejąca na rynku od blisko 25 lat. Piwiarnia to największa sieć pubów w Polsce. Chłopskie Jadło specjalizuje się w kuchni polskiej, która cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków i której zawsze chętnie próbują zagraniczni turyści. Z kolei WOOK to sieciowa restauracja oferująca dania kuchni azjatyckiej.

Lokale zarządzane przez Sfinksa działają w modelu operatorskim i franczyzowym. Spółka rozwija także działalność w segmencie delivery, udostępniając ofertę swoich restauracji poprzez własną platformę internetową smacznieiszybko.pl oraz inne serwisy online. Od 2006 r. Sfinks Polska S.A. jest notowana na GPW.

Sieć restauracji Fabryka Pizzy:

  • Jednostki własne: 4
  • Jednostki franczyzowe: 7

Franczyza Fabryki Pizzy

Fabryka Pizzy to koncept o niemal 20-letniej historii. Pierwsza restauracja powstała w 2000 r. w Krakowie i szybko podbiła podniebienia tamtejszych studentów. Rosnąca popularność marki przełożyła się na otwieranie kolejnych lokali w stolicy Małopolski, a później także w innych miastach. Od kilku lat marka rozwijana jest w systemie franczyzowym. Obecnie restauracje Fabryka Pizzy działają w Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Gdyni, Piastowie, Skierniewicach i Zgierzu.

Na menu restauracji składają się dania oparte na włoskiej kuchni. W ofercie oprócz firmowej pizzy i będących znakiem rozpoznawczym marki „bomberów” – czyli wypiekanych na miejscu buł pizzowych serwowanych z różnymi składnikami - znajduje się szeroka gama makaronów, przystawek czy deserów. Wpisując się w trend „fit” do karty wprowadzono również razowe makarony oraz pizze.

Fakt, że kuchnia włoska to najbardziej popularna kuchnia zagraniczna wśród Polaków, sprawia, że Fabryka Pizzy jest uniwersalnym konceptem, który sprawdza się zarówno w mniejszych, jak i większych miastach na każdą okazję. Może to być zarówno biznesowy lunch, kolacja czy po prostu zwyczajne spotkanie w gronie przyjaciół czy znajomych. Fabryka Pizzy to też miejsce przyjazne rodzinom z dziećmi. Stąd w sieci nie brakuje lokali, które zapewniają szereg udogodnień dla najmłodszych, jak choćby kąciki zabaw, przewijaki czy krzesełka do karmienia.

W wybranych restauracjach Fabryka Pizzy działa usługa dowozu do klienta. Zamówienia można składać m.in. na platformie smacznieiszybko.pl.

Korzyści ze współpracy

Osoby decydujące się na prowadzenie restauracji Fabryka Pizzy mogą liczyć na wiele korzyści wynikających z przynależności do sprawdzonego konceptu o niemal dwudziestoletniej historii.

Franczyzobiorcy otrzymują gotowe receptury dań, mogą korzystać z zaawansowanych narzędzi wspierających rozwój biznesu, jak dedykowany system informatyczny, który wspomaga zarządzanie restauracją czy portal delivery. Zdecydowanym atutem jest też możliwość współpracy ze sprawdzonymi dostawcami na atrakcyjnych warunkach wynegocjowanych dzięki efektowi skali.

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

Franczyzodawca oferuje restauratorowi wsparcie na każdym etapie prowadzonej działalności, także na poziomie inwestycyjnym. Spółka doradza przy przygotowaniu planu biznesu i pomaga w jego realizacji. Po stronie franczyzodawcy jest też zapewnienie franczyzobiorcy, a także pracownikom restauracji niezbędnych szkoleń zarówno przed uruchomieniem lokalu, jak i w trakcie jego działania.

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

Chcąc zostać franczyzobiorcą Fabryki Pizzy, należy dysponować środkami na inwestycję w lokal. Przewidywana kwota potrzebna na adaptację lokalu o powierzchni 150 m2 to ok. 300-350 tys. zł. Bardzo ważna jest także gotowość do osobistego zaangażowania w prowadzoną działalność i otwartość na współpracę we franczyzie. Doświadczenie w gastronomii nie jest wymagane. Atutem natomiast jest doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Kandydat powinien być osobą ambitną, pracowitą, przedsiębiorczą i interesować się gastronomią.

Koszt inwestycji

Oprócz kosztów związanych z koniecznością dostosowania lokalu do działalności gastronomicznej oraz standardów sieci, a także miesięcznych opłat franczyzowych, franczyzobiorca restauracji Fabryka Pizzy ponosi jednorazową opłatę wstępną za dostęp do wieloletniego know-how w wysokości 25 tys. zł netto.

Proces otwarcia restauracji Fabryka Pizzy

Pierwszy krok do nawiązania współpracy to kontakt ze spółką. W tym celu franczyzobiorca może wypełnić formularz na stronie www. Następnie organizowane jest spotkanie z przedstawicielem Fabryki Pizzy. Ważnym elementem jest ocena potencjału rynku, na którym ma działać restauracja i wybór odpowiedniej lokalizacji. W kolejnym etapie podpisywana jest umowa franczyzowa i opracowywany jest plan biznesu. Później nadchodzi czas prac przygotowawczych do uruchomienia lokalu i szkoleń dla restauratora i pracowników. Ostatni etap to uruchomienie restauracji i okres pilotażowy.

Galeria

.