Cofix franczyza logo

Dane firmy
Cofix Polska
Mazowiecka 6/8, lok.104
00-050 Warszawa
www.cofix.global

  • Kontakt ws. współpracy
  • Adam Bielecki
  •  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

COFIX jest międzynarodową siecią kawiarni działającą od 2013 roku i posiadającą łącznie ponad 400 lokali w pięciu krajach oraz prowadzącą przygotowania do uruchomienia kolejnych rynków. Około 90% wszystkich kawiarni jest prowadzona przez partnerów.

W Polsce COFIX zaprosił pierwszych gości do swojego lokalu w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 16 w czerwcu 2020 roku. Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje już 9 lokali w Warszawie, Lublinie oraz Białymstoku, w tym 3 franczyzowe.

Sieć sprzedaży

  • Jednostki własne: 6
  • Jednostki franczyzowe: 3

Franczyza Cofix

Podstawę oferty kawiarni Cofix stanowią kawa i przekąski. W Cofix wierzymy, że dobrej jakości oferta nie musi iść w parze z wysokimi cenami. Te z założenia mają być przystępne. Kawa Cofix to dobrze przemyślana mieszanka dwóch gatunków kaw - arabiki i robusty.

Oferowane przekąski to różne kanapki i sałatki przygotowywane na miejscu oraz desery. W niektórych lokalizacjach oferta została poszerzona o śniadania czy ofertę alkoholową. Uzupełnieniem oferty są sezonowe produkty takie jak lody. Jednak sam produkt to nie wszystko.

W Cofix równie ważne są inne aspekty. Dobrą obsługę zapewnia wyszkolony zespół kawiarni, także wsparcie dedykowanej aplikacji IT, z pomocą której klienci mogą robić zakupy i zbierać punkty, wymieniając je na nagrody. Wnętrza kawiarni są urządzone w nowoczesnym i niezobowiązującym stylu, znajdziemy tu kwiaty, neony, murale. To wszystko składa się na luźną atmosferę i dobre doświadczenia.

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

W ramach systemu franczyzy COFIX zapewnia:

  • pomoc w wyborze lokalu i uruchomieniu kawiarni,
  • analiza modelu biznesowego,
  • projekty architektoniczne i wykonawcze,
  • pomoc w zakupie wyposażenia na warunkach cenowych wynegocjowanych przez COFIX, niedostępnych dla indywidualnego nabywcy,
  • organizację dostaw (cyfrowy system zamówień),
  • system kasowy (POS),
  • pomoc w rekrutacji i szkoleniu zespołu oraz dodatkowe wsparcie operacyjne przy otwarciu,
  • działania marketingowe, stały rozwój i optymalizacja oferty produktowej,
  • rozwój aplikacji na telefon dla klientów,
  • wsparcie operacyjne (w tym związane z zarządzaniem i rekrutacją zespołu) przez cały czas obowiązywania umowy,
  • pomoc w formalnościach przy uruchamianiu działalności przez osoby z zagranicy.

Korzyści ze współpracy

W Cofix klienci mogą cieszyć się niższymi cenami, ponieważ na poziomie centrali dobre zarządzanie procesami w obszarze zakupów, logistyki, IT, marketingu i szkoleń pozwala obniżyć koszty prowadzenia kawiarni. Niższe koszty to naturalnie korzyść z prowadzenia biznesu w ramach sieci franczyzowej.

W ramach sieci partner dostaje wsparcie niezbędne do tego, by sam mógł skupić się na obsłudze klienta. System IT ułatwia mu robienie zamówień, rozliczanie faktur i raportowanie. Szkolenia dla pracowników pomagają mu zadbać o jakość obsługi. Dobrze zorganizowany łańcuch dostaw uwalnia go od troski, skąd weźmie kawę oraz inne produkty i kto mu ją dostarczy. Usługi marketingowe realizowane przez doświadczony zespół specjalistów pomagają mu zwiększyć rozpoznawalność jego kawiarni. Dodatkowo otrzymuje wsparcie prawne, dzięki któremu może lepiej zabezpieczyć swoje interesy w postępowaniu z różnymi stronami, np. wynajmującym lub pracownikiem.

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

Przedsiębiorczość i chęć działania w branży gastronomicznej, poza tym wspieramy naszych Partnerów we wszystkich aspektach prowadzenia kawiarni. 

Nakłady inwestycyjne związane w uruchomieniem własnej kawiarni (adaptacja lokalu, wyposażenie kawiarni, meble, szyld, szkolenie personelu, środki obrotowe) wynoszą od 250 do 450 tys. zł, przy czym silnie zależą od zakresu prac niezbędnych do przygotowania pomieszczenia. Inne nakłady związane są także z rebrandingiem istniejącej już kawiarni.

Galeria

Najpopularniejsze franczyzy