chłopskie jadło

Dane firmy
Sfinks Polska S.A.
Ul. Świętojańska 5a
05-500 Piaseczno
www.franczyza.sfinks.pl

  • Kontakt ws. współpracy
  • Hubert Łątka
  • (+48) 665 855 284
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Sfinks Polska S.A. to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w Polsce i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło Fabryka Pizzy i WOOK, a także kultowym warszawskim pubem Bolek i lokalami Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło. Najbardziej znaną marką jest Sphinx – sieć istniejąca na rynku od blisko 25 lat. Piwiarnia to największa sieć pubów w Polsce. Chłopskie Jadło specjalizuje się w kuchni polskiej, która cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków i której zawsze chętnie próbują zagraniczni turyści. Z kolei WOOK to sieciowa restauracja oferująca dania kuchni azjatyckiej.

Lokale zarządzane przez Sfinksa działają w modelu operatorskim i franczyzowym. Spółka rozwija także działalność w segmencie delivery, udostępniając ofertę swoich restauracji poprzez własną platformę internetową smacznieiszybko.pl oraz inne serwisy online. Od 2006 r. Sfinks Polska S.A. jest notowana na GPW.

Sieć restauracji Chłopskie Jadło:

  • Jednostki własne: 9
  • Jednostki franczyzowe: 4

Franczyza Chłopskie Jadło

Chłopskie Jadło to sieć restauracji serwujących dania domowej polskiej kuchni, przygotowywane ze świeżych składników. Pierwszy lokal tej marki powstał w 1995 roku, a dziś w całej Polsce działa 12 restauracji Chłopskie Jadło, które znajdują się głównie w centrach miast oraz popularnych galeriach handlowych. Najwięcej lokali sieci funkcjonuje w Krakowie i okolicy, a także w Warszawie. Pozostałe mieszczą się w Poznaniu i podpoznańskim Luboniu oraz Olsztynie, Bydgoszczy, Wrocławiu i w Bielsku-Białej.

Wystrój restauracji Chłopskie Jadło pierwotnie został stworzony na wzór chłopskich chat, lokale zdobiły piece i drewniane ławy. W 2012 roku sieć przeszła rebranding, a także wprowadzono zmiany w wystroju i w menu. Motywem przewodnim odświeżonych restauracji stała się czerwona kura oraz zaaranżowane w nowoczesny sposób elementy folklorystyczne. W 2016 roku na potrzeby sieci została nagrana specjalna ścieżka dźwiękowa z oryginalną muzyką ludową, którą można usłyszeć w restauracjach. W menu Chłopskiego Jadła znajdują się tradycyjne dania kuchni polskiej, ale serwowane w lżejszym wydaniu, w tym soczyste mięsa, zupy i przystawki i marynaty własnego wyrobu czy ręcznie lepione pierogi w dziewięciu smakach – z wody lub z pieca.

Oferta restauracji Chłopskie Jadło skierowana jest do osób lubiących dania kuchni polskiej, a także turystów odwiedzających nasz kraj, chcących poznać nasze narodowe smaki. Charakterystyczne wnętrza restauracji i swobodna sielska atmosfera służą wspólnemu biesiadowaniu zarówno w mniejszym, jak i większym gronie. Z myślą o rodzinach z dziećmi w lokalach działają kąciki dla najmłodszych, przygotowano także specjalne dziecięce menu. Ponadto Chłopskie Jadło ma w swojej ofercie obsługę cateringową imprez firmowych i plenerowych.

W wybranych restauracjach Chłopskie Jadło działa usługa dowozu do klienta. Zamówienia można składać m.in. na platformie smacznieiszybko.pl. Sieć prowadzi też program lojalnościowy Aperitif powiązany z aplikacją mobilną, w ramach którego stałym klientom zapewnia oferty promocyjne dopasowane do okazji wizyt.

Korzyści ze współpracy

Osoby decydujące się na prowadzenie restauracji Chłopskie Jadło mogą liczyć na wiele korzyści wynikających z przynależności do konceptu funkcjonującego na rynku od 1994 r., za którym od lat stoi doświadczona grupa gastronomiczna notowana na GPW.

Franczyzobiorcy otrzymują gotowe receptury dań, mogą korzystać z zaawansowanych narzędzi wspierających rozwój biznesu, jak dedykowany system informatyczny, który wspomaga zarządzanie restauracją, portal delivery czy aplikacja lojalnościowa Aperitif. Zdecydowanym atutem jest też możliwość współpracy ze sprawdzonymi dostawcami na atrakcyjnych warunkach wynegocjowanych dzięki efektowi skali.

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

Franczyzodawca oferuje restauratorowi wsparcie na każdym etapie prowadzonej działalności, także na poziomie inwestycyjnym. Spółka doradza przy przygotowaniu planu biznesu i pomaga w jego realizacji. Po stronie franczyzodawcy jest też zapewnienie franczyzobiorcy, a także pracownikom restauracji niezbędnych szkoleń zarówno przed uruchomieniem lokalu, jak i w trakcie jego działania.

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

Chcąc zostać franczyzobiorcą Chłopskiego Jadła, należy posiadać środki na inwestycję w lokal – przy powierzchni ok. 250 m2, koszt adaptacji to ok. 570 tys. zł.

Bardzo ważna jest także gotowość do osobistego zaangażowania w prowadzoną działalność i otwartość na współpracę we franczyzie. Doświadczenie w gastronomii nie jest wymagane. Atutem natomiast jest doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Kandydat powinien być osobą ambitną, pracowitą, przedsiębiorczą i interesować się gastronomią.

Koszt inwestycji

Oprócz kosztów związanych z koniecznością dostosowania lokalu do działalności gastronomicznej oraz standardów sieci, a także miesięcznych opłat franczyzowych, franczyzobiorca restauracji Chłopskie Jadło ponosi jednorazową opłatę wstępną za dostęp do wieloletniego know-how w wysokości 55 tys. zł netto.

Proces otwarcia restauracji Chłopskie Jadło

Pierwszy krok do nawiązania współpracy to kontakt ze spółką. W tym celu franczyzobiorca może wypełnić formularz na stronie www. Następnie organizowane jest spotkanie z przedstawicielem Chłopskie Jadło. Ważnym elementem jest ocena potencjału rynku, na którym ma działać restauracja i wybór odpowiedniej lokalizacji. W kolejnym etapie podpisywana jest umowa franczyzowa i opracowywany jest plan biznesu. Później nadchodzi czas prac przygotowawczych do uruchomienia lokalu i szkoleń dla restauratora i pracowników. Ostatni etap to uruchomienie restauracji i okres pilotażowy.

Galeria

.