chinkalnia logo franczyza

Dane firmy
Georgian Food System Sp. z o.o.
Ul. Wigilijna 5/9
20-502 Lublin
www.chinkalnia.pl

  • Kontakt ws. współpracy
  • Piotr Greczanowski
  • (+48) 730 899 599
  •  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Chinkalnia to sieć gruzińskich restauracji, które są obecne w 5 krajach i ponad 40 miastach. Celem restauracji jest na moment przenieść swoich Gości do wspaniałej Gruzji, aby mogli poczuć jej klimat, odkryć smak i przeżyć prawdziwą gruzińską ucztę, pełną przepysznych, aromatycznych potraw, kielichów wypełnionych gruzińskim winem.

Gruzja jest coraz częstszym kierunkiem turystycznych wypraw Polaków. Poza wspaniałymi wspomnieniami i nowymi przyjaciółmi, przywożą apetyt na nieznane, wyraziste tamtejsze smaki. Dostrzegając to, i sam będąc wielkim orędownikiem gruzińskiej kuchni, Wadym Kostenko, przedsiębiorca z Ukrainy postanowił w 2015 roku wprowadzić sieć gruzińskich restauracji Chinkalnia, która jako system franczyzowy znakomicie rozwija się na Wschodzie, także do Polski.

Aktualnie w ramach oferty franczyzy w Polsce, na Ukrainie, Litwie i Białorusi działa blisko 60 restauracji. W naszym kraju funkcjonuje 11 Chinkalni - we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Kielcach, Szczecinie i Bielsku-Białej.

Największym atutem sieci jest menu, opracowane przez szefa kuchni Levana Meparishviliego, Gruzina z Kutaisi. W menu sieci znajdziemy więc hity gruzińskiej kuchni, czyli poza sakiewkami chinkalni, stanowiącymi znak rozpoznawczy marki, także np.: serowe placki chaczapuri, mięsną zupę charczo, gruzińskie szaszłyki, pchali z bakłażana czy schłodzony deser pelamuszi z soku winogronowego. W karcie jest też duży wybór znakomitych gruzińskich win. Lokale zaopatrują się u miejscowych dostawców, dzięki czemu na ceny składników nie wpływają koszty transportu i wahania związane z importem towarów.

 

Sieć sprzedaży:

  • Jednostki własne: 3
  • Jednostki franczyzowe: 82

Franczyza Chinkalnia

Sieć Chinkalnia zainteresowana jest pozyskiwaniem w Polsce nowych franczyzobiorców i kolejnych atrakcyjnych lokalizacji w miastach, których liczebność przekracza 100 tys. mieszkańców. Idealnymi punktami na restauracje są miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, deptaki i bulwary, centra miast, starówki, ale w ofercie jest także format dostosowany do galerii handlowych.

Sieć zapewnia technologiczne know how, menu, szkolenia kucharzy oraz zespołu obsługującego restaurację, doradza i ostatecznie akceptuje wybór lokalu. Franczyzodawca ponadto oferuje dostęp do sprawdzonych dostawców sprzętu kuchennego i produktów spożywczych oraz wspólną politykę promocyjną.

Koszt inwestycji oscyluje w granicach 230 tys. zł (60 tys. dol.), ale może być różny przez wzgląd na stan i rozmiar lokalu. Jest to cena stosunkowo niska w porównaniu z inwestycjami w restauracje tej klasy na polskim rynku. Sieć pobiera jednorazową opłatę licencyjną w wysokości średnio ok. 50 tys. zł (od 8 – 19 tys. dol. – kwota ta uzależniona jest od wielkości miasta oraz potencjału restauracji). Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 2 proc. od obrotu.

Elastyczny system miesięcznych rozliczeń, dopasowany do zmiennego nasilenia ruchu gości w ciągu roku, nie stawia franczyzobiorców w sytuacji, której nie są w stanie podołać. Poza tym marka udziela partnerowi wsparcia w zakresie analizy i optymalizacji kosztów. Każdy franczyzobiorca otoczony jest opieką osobistego menedżera, do którego może się zawsze zwrócić po pomoc. Jak wynika z doświadczeń polskich franczyzobiorców restauracje Chinkalnia osiągają rentowność już po drugim miesiącu działalności. Natomiast zwrotu kosztów inwestycji należy spodziewać się po okresie 16 – 18 miesięcy.

Kuchnia gruzińska ma w Polsce ogromny potencjał. Jest wystarczająco egzotyczna i odmienna od tego, co serwujemy na polskich stołach, więc budzi zaciekawienie. Z drugiej strony cenimy używane w niej produkty (wysokiej jakości mięso, tradycyjne sery, świetne wino, sezonowe warzywa). Poza tym po prostu lubimy gościnnych, szczerych Gruzinów i chętnie zasiadamy z nimi do stołu.

 

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

  • Pomoc przy wyborze lokalu i jego adaptacji
  • Szkolenia kucharzy i personelu obsługującego restaurację
  • Każdy partner otrzymuje opiekę osobistego menedżera
  • Przekazanie know-how - standardów technologicznych i sprawdzonego modelu inwestycyjnego
  • Wsparcie restauratora w prowadzeniu działalności - analiza sprzedaży i optymalizacja kosztów
  • Centralne zaopatrzenie - korzystne zakupy i bonusy u dostawców surowców
  • Wsparcie marketingowe i promocyjne
  • Wspólna organizacja otwarcia restauracji

Korzyści ze współpracy

  • Niskie nakłady inwestycyjne
  • Krótkie menu skłądajce się z popularnych gruzińskich potraw
  • Szybki zwrot z inwestycji
  • Wykorzystanie lokalnych produktów (niski food cost)
  • Niska opłata miesięczna dla sieci, brak dodatkowych opłat marketingowych

Wymagania

Franczyzobiorcą może zostać osoba, która jest gotowa:

  • dbać o najwyższą jakość produktów oraz poziomu obsługi klienta,
  • prowadzić lokal w oparciu o standardy marki,
  • rozwijać się i uczestniczyć w szkoleniach,
  • współpracować z osobistym menadżerem.

Koszt inwestycji

  • Koszt inwestycji: 60 tys. dolarów
  • Koszt licencji: 8 tys. – 19 tys. dolarów
  • Oplata miesięczna: 2 proc. od obrotu
  • Okres zwrotu 16 – 18 miesięcy

Galeria

Najpopularniejsze franczyzy