Sprzedaż akcesoriów komórkowych jako pomysł na biznes. Wywiad z Piotrem Andrzejewskim, Fonny Funny

Wywiadu udzielił Pan Piotr Andrzejewski, Dyrektor Generalny firmy Fonny Funny, która prowadzi sieć stoisk franczyzowych w centrach handlowych, z pokrowcami, etui, nakładkami oraz foliami i szkłami ochronnymi na telefony komórkowe.

Na początek, proszę przybliżyć branżę, w której Państwo działacie?

Działamy można powiedzieć na pograniczu kilku branż. Teoretycznie akcesoria do telefonów to otoczka elektroniki, ale my jesteśmy do tego dodatkiem. Często również zakupem impulsowym. Bazujemy na chęci wyróżnienia się klienta oraz na tym, aby zadbał o swój telefon – więc można uznać nas za branżę „fashion / dodatki”. Na pewno charakterystyczną cechą naszej działalności są szybko zmieniające się trendy, produkty w ofercie – tj. modelówka, dopasowanie do aktualnych potrzeb rynku. Proszę zauważyć jak szybko debiutują nowe modele telefonów i jak wielu jest producentów sprzętu.

Jak Pan ocenia potencjał rynku oraz przyszłe trendy?

Przyszłe trendy są trudne do odgadnięcia i nie będę tutaj wróżył czy dzielił się przemyśleniami. Potencjał w naszej ocenie jest ogromny, ponieważ… każdy ma telefon. Dosłownie każdy kto ma chociaż minimalną zdolność zakupową posiada telefon, a więc może być naszym klientem. Wyzwaniem jest wyróżnić się na tle konkurencji i wykreować, a następnie zaspokoić potrzeby klienta – oczywiście to jest wyzwanie każdej branży – w naszej dochodzą jeszcze wspomniane szybko zmieniające się modele telefonów, które nie ułatwiają zarządzania ofertą produktową.

Jak duża jest konkurencja?

Jak w każdej branży… duża i robi się coraz większa – chociażby z uwagi na handel internetowy, ale w naszym przypadku również taki międzykontynentalny… Coraz większa liczba klientów zamawia sobie m.in. dodatki do telefonów na portalach aukcyjnych bezpośrednio z Chin i koszt wysyłki nie psuje opłacalności, bo Rząd Chiński dopłaca do kosztów wysyłek tamtejszym przedsiębiorcom.

Jakie produkty i usługi oferuje firma Fonny Funny?

Firma FF Sp. z o.o. od niedawna, od czerwca 2017 roku, prowadzi franczyzę Fonny Funny i zajmuje się sprzedażą detaliczną w centrach handlowych w całej Polsce. Nasz asortyment stanowią różnorodne pokrowce, etui, nakładki i folie ochronne, szkła hartowane na telefony komórkowe. Na naszych stoiskach gwarantujemy montaż folii lub szkła ochronnego gratis. Można u nas także zamówić personalizowane etui, na które zostanie nadrukowana grafika, czy to ze zdjęcia od klienta, czy wybrana spośród dostępnych wzorów u sprzedawcy.

Jaka jest grupa docelowa?

Na stoiskach Fonny Funny każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. W dzisiejszych czasach właściwie nie ma osoby, która nie posiada telefonu komórkowego, smartfona. Można u nas kupić zarówno etui, pokrowiec, nakładkę na telefon dla dziecka, tak samo znajdzie coś dla siebie młodzież i dorosły – mamy ogromny wybór, mnóstwo wzorów i kolorów etui. Folie ochronne lub szkła hartowane na ekran telefonu są potrzebne każdemu posiadaczowi smartfona, by go chronić.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Jak się okazuje, telefon komórkowy jest ważnym i cennym przedmiotem dla wielu osób. Ceny smartfonów też nie są najniższe, ponieważ posiadają one coraz to więcej funkcji. Pokrowiec, etui oraz folia, czy szkło ochronne na telefon stanowią swego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem smartfona. Na skutek upadku i uderzenia, często telefon zostaje uszkodzony, często też zdarza się nam zarysować obudowę telefonu czy nawet ekran, są to nieodwracalne zmiany, a pokrowiec, etui czy szkło hartowane pozwolą uchronić nasz telefon przed takimi uszkodzeniami. Nasi sprzedawcy proponują montaż folii ochronnej lub szkła hartowanego przy zakupie gratis. Należy zauważyć, że pokrowce na telefony nie spełniają jedynie funkcji ochronnej – są one również ozdobą dla telefonu. Każdy z nas używa telefonu, co oznacza, że jest on wystawiony na widok zarówno dla nas jak i dla innych, w ten sposób można wyrazić siebie poprzez etui, dobierając je stosownie do ubioru, okazji, zainteresowań czy nawet humoru.

Ten wywiad przeczytają potencjalni franczyzobiorcy Fonny Funny, dlatego proszę pokrótce opisać Państwa firmę.

FF Sp. z o.o. prowadzi sieć stoisk franczyzowych Fonny Funny. Szukamy franczyzobiorców z całej Polski. Otwieramy stoiska sprzedażowe w centrach handlowych w całym kraju. Wszystkie warunki z potencjalnymi franczyzobiorcami ustalane są indywidulanie, natomiast mamy też swoje schematy, opracowany, sprawdzony system działania, na którym się opieramy przy prowadzeniu i rozwoju firmy.

Jakie kryteria musi spełnić Państwa franczyzobiorca?

Poszukujemy osób przedsiębiorczych, samodzielnych i otwartych na nowe inwestycje. Nie jest wymagane doświadczenie branżowe. Przy relatywnie niewielkiej inwestycji wiemy, że nasze przedsięwzięcie może być ciekawe zarówno dla osób na początku swojej drogi biznesowej, jak również jako kolejne przedsięwzięcie dla kogoś, kto już ma styczność z handlem detalicznym i chętnie poszerzy swoje portfolio biznesowe.

Na koniec, proszę powiedzieć jakie korzyści i wsparcie oferujecie swoim Partnerom?

Zapewniamy stałą, profesjonalną pomoc, meble stoiskowe, wspólnie zaakceptowane lokalizacje, bardzo niską kosztowo inwestycję, dobre ceny u dostawców produktów, możliwość rozwoju własnego biznesu, opłacalną i szybko zwrotną inwestycję, wysokie marże, sięgające 75%, dobre lokalizacje sprzedażowe (centra handlowe w całej Polsce).

 

Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.