Sprzedaż akcesoriów komórkowych jako pomysł na biznes. Wywiad z Piotrem Andrzejewskim, Fonny Funny

Wywiadu udzielił Pan Piotr Andrzejewski, Dyrektor Generalny firmy Fonny Funny, która prowadzi sieć stoisk franczyzowych w centrach handlowych, z pokrowcami, etui, nakładkami oraz foliami i szkłami ochronnymi na telefony komórkowe.

Na początek, proszę przybliżyć branżę, w której Państwo działacie?

Działamy można powiedzieć na pograniczu kilku branż. Teoretycznie akcesoria do telefonów to otoczka elektroniki, ale my jesteśmy do tego dodatkiem. Często również zakupem impulsowym. Bazujemy na chęci wyróżnienia się klienta oraz na tym, aby zadbał o swój telefon – więc można uznać nas za branżę „fashion / dodatki”. Na pewno charakterystyczną cechą naszej działalności są szybko zmieniające się trendy, produkty w ofercie – tj. modelówka, dopasowanie do aktualnych potrzeb rynku. Proszę zauważyć jak szybko debiutują nowe modele telefonów i jak wielu jest producentów sprzętu.

Jak Pan ocenia potencjał rynku oraz przyszłe trendy?

Przyszłe trendy są trudne do odgadnięcia i nie będę tutaj wróżył czy dzielił się przemyśleniami. Potencjał w naszej ocenie jest ogromny, ponieważ… każdy ma telefon. Dosłownie każdy kto ma chociaż minimalną zdolność zakupową posiada telefon, a więc może być naszym klientem. Wyzwaniem jest wyróżnić się na tle konkurencji i wykreować, a następnie zaspokoić potrzeby klienta – oczywiście to jest wyzwanie każdej branży – w naszej dochodzą jeszcze wspomniane szybko zmieniające się modele telefonów, które nie ułatwiają zarządzania ofertą produktową.

Jak duża jest konkurencja?

Jak w każdej branży… duża i robi się coraz większa – chociażby z uwagi na handel internetowy, ale w naszym przypadku również taki międzykontynentalny… Coraz większa liczba klientów zamawia sobie m.in. dodatki do telefonów na portalach aukcyjnych bezpośrednio z Chin i koszt wysyłki nie psuje opłacalności, bo Rząd Chiński dopłaca do kosztów wysyłek tamtejszym przedsiębiorcom.

Jakie produkty i usługi oferuje firma Fonny Funny?

Firma FF Sp. z o.o. od niedawna, od czerwca 2017 roku, prowadzi franczyzę Fonny Funny i zajmuje się sprzedażą detaliczną w centrach handlowych w całej Polsce. Nasz asortyment stanowią różnorodne pokrowce, etui, nakładki i folie ochronne, szkła hartowane na telefony komórkowe. Na naszych stoiskach gwarantujemy montaż folii lub szkła ochronnego gratis. Można u nas także zamówić personalizowane etui, na które zostanie nadrukowana grafika, czy to ze zdjęcia od klienta, czy wybrana spośród dostępnych wzorów u sprzedawcy.

Jaka jest grupa docelowa?

Na stoiskach Fonny Funny każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. W dzisiejszych czasach właściwie nie ma osoby, która nie posiada telefonu komórkowego, smartfona. Można u nas kupić zarówno etui, pokrowiec, nakładkę na telefon dla dziecka, tak samo znajdzie coś dla siebie młodzież i dorosły – mamy ogromny wybór, mnóstwo wzorów i kolorów etui. Folie ochronne lub szkła hartowane na ekran telefonu są potrzebne każdemu posiadaczowi smartfona, by go chronić.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Jak się okazuje, telefon komórkowy jest ważnym i cennym przedmiotem dla wielu osób. Ceny smartfonów też nie są najniższe, ponieważ posiadają one coraz to więcej funkcji. Pokrowiec, etui oraz folia, czy szkło ochronne na telefon stanowią swego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem smartfona. Na skutek upadku i uderzenia, często telefon zostaje uszkodzony, często też zdarza się nam zarysować obudowę telefonu czy nawet ekran, są to nieodwracalne zmiany, a pokrowiec, etui czy szkło hartowane pozwolą uchronić nasz telefon przed takimi uszkodzeniami. Nasi sprzedawcy proponują montaż folii ochronnej lub szkła hartowanego przy zakupie gratis. Należy zauważyć, że pokrowce na telefony nie spełniają jedynie funkcji ochronnej – są one również ozdobą dla telefonu. Każdy z nas używa telefonu, co oznacza, że jest on wystawiony na widok zarówno dla nas jak i dla innych, w ten sposób można wyrazić siebie poprzez etui, dobierając je stosownie do ubioru, okazji, zainteresowań czy nawet humoru.

Ten wywiad przeczytają potencjalni franczyzobiorcy Fonny Funny, dlatego proszę pokrótce opisać Państwa firmę.

FF Sp. z o.o. prowadzi sieć stoisk franczyzowych Fonny Funny. Szukamy franczyzobiorców z całej Polski. Otwieramy stoiska sprzedażowe w centrach handlowych w całym kraju. Wszystkie warunki z potencjalnymi franczyzobiorcami ustalane są indywidulanie, natomiast mamy też swoje schematy, opracowany, sprawdzony system działania, na którym się opieramy przy prowadzeniu i rozwoju firmy.

Jakie kryteria musi spełnić Państwa franczyzobiorca?

Poszukujemy osób przedsiębiorczych, samodzielnych i otwartych na nowe inwestycje. Nie jest wymagane doświadczenie branżowe. Przy relatywnie niewielkiej inwestycji wiemy, że nasze przedsięwzięcie może być ciekawe zarówno dla osób na początku swojej drogi biznesowej, jak również jako kolejne przedsięwzięcie dla kogoś, kto już ma styczność z handlem detalicznym i chętnie poszerzy swoje portfolio biznesowe.

Na koniec, proszę powiedzieć jakie korzyści i wsparcie oferujecie swoim Partnerom?

Zapewniamy stałą, profesjonalną pomoc, meble stoiskowe, wspólnie zaakceptowane lokalizacje, bardzo niską kosztowo inwestycję, dobre ceny u dostawców produktów, możliwość rozwoju własnego biznesu, opłacalną i szybko zwrotną inwestycję, wysokie marże, sięgające 75%, dobre lokalizacje sprzedażowe (centra handlowe w całej Polsce).

 

Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.