Wywiadu z cyklu Własny Biznes i trzy pytania do kwadratu... udzieliła Pani Angelika Pranke, Development Director w firmie GPoland Sp. z o.o. - największej agencji modowej na polskim rynku.

Jaki jest polski rynek odzieżowy?

Polski rynek odzieżowy należy do najatrakcyjniejszych i największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Najnowsze dane wskazują, iż jest on wart ok. 36 mld PLN. Modą i wizerunkiem interesuje się coraz więcej Polaków – obecnie jest to już ponad 68 proc. społeczeństwa. Moda rozlała się na każdy obszar naszego życia i dotyczy już nie tylko samej odzieży, ale również tego jak żyjemy, czego pragniemy, do czego aspirujemy, jakich przyjaciół chcemy mieć, jakiej muzyki słuchamy, jakie miejsca chcemy odwiedzać. Osoby, które chcą zajmować się aktywnością związaną z przemysłem modowym muszą w tym układzie uczestniczyć w sposób aktywny i muszą wykazywać się wielką elastycznością, uważnością i gotowością do akceptowania zachodzących zmian.

Sama sprzedaż odzieży opiera się na emocjach, a nie na racjonalnej potrzebie. Dziś wiemy, że jest to nieustająca, wielowątkowa gra, prowadzona przez producentów z klientem ostatecznym.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży modowej?

Przemysł modowy stał się ogromnym biznesem. Do tej pory postrzegany był jako część show-biznesu, ale wiemy, że jest poparty licznymi wskaźnikami i danymi twardymi. Gospodarka globalnie jest warta ponad 2,5 tryliona dolarów rocznie i stanowi ok. 2 proc. PKB. Według prognoz PMR rynek odzieży i obuwia w Polsce w 2022 roku osiągnie wartość 43,2 mld zł.

Potencjał tej branży jest więc olbrzymi i rozwojowy, między innymi ze względu na jego dynamiczny rozwój o co najmniej 5–6 proc. rocznie. Wielkim wyzwaniem dla branży modowej jest obszar e-commerce. Jego wpływ na układ dystrybucyjny rynku już dzisiaj jest nie do pominięcia i będzie tylko coraz większy.

Jak duża jest konkurencja na rynku odzieżowym?

Konkurencja jest olbrzymia, niezwykle czujna i zróżnicowana. Wyzwala ona większą aktywność zarówno ze strony producentów, jak i konsumentów. Jedną z odpowiedzi ze strony producentów jest fast fashion, czyli dostarczanie produktów odzieżowych do sklepów w jak najkrótszym czasie, powodujące istnienie nawet do 20 subsezonów w roku. Na rynku istnieje także coraz większa grupa konsumentów odzieżowych produktów markowych, dla których wysoka cena nie jest przeszkodą w zakupie.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę.

Jesteśmy multibrandową agencją z branży fashion. Oznacza to, że reprezentujemy na rynku polskim około 60 firm odzieżowych. Dla współpracujących z nami marek jesteśmy odpowiedzialni za właściwe reprezentowanie ich na rynku, zarówno w zakresie wizerunkowym, jak i handlowym. Rozwój i utrzymanie sieci dystrybucyjnych poszczególnych marek, salonów mono- i multi- brandowych na terenie całej Polski, z których część to sklepy własne, pozostałe to salony partnerskie, w większości otwierane w systemie franczyzowym.

portfolio gpoland

Jakie produkty i usługi oferuje agencja GPoland?

Agencja GPoland to firma, która nie tylko wprowadza na polski rynek modowe marki z sektora premium, to także specjalista w retailu i branży modowej. Oferuje usługi consultingowe, marketingowe, komunikacyjne dla rozwijających się marek z sektora premium. Ponad 60 - osobowy zespół agencji posiada doskonałą znajomość polskiego rynku, rozwija swoją wiedzę podążając za najnowszymi trendami w branży. Głównym celem firmy jest wprowadzenie na polski rynek doskonałej, markowej odzieży i dodatków znanych domów mody. Jej działania mają na celu zainteresowanie odbiorców światowymi trendami w sektorze fashion. W ich efekcie stale powiększa się liczba reprezentowanych przez nas firm oraz stałych klientów zainteresowanych współpracą.

Jesteśmy największą agencją modową na polskim rynku, z olbrzymią wiedzą, doświadczeniem, znajomością sektora, co sprawia że jesteśmy wiarygodnym partnerem handlowym dla wszystkich operatorów zaangażowanych w sektor modowy.

Jaka jest Państwa grupa docelowa?

Klientami naszej agencji są zarówno właściciele sklepów, którzy znają już biznes odzieżowy i chcą go rozszerzyć, zwiększyć jego zasięg. Jak i osoby, które dopiero myślą o inwestycjach i są gotowi zainwestować w biznes odzieżowy. Posiadający odpowiedni kapitał inwestycyjny, mający doświadczenie biznesowe, które chciałyby otworzyć sklep z markami z naszego portfolio.

Jakie korzyści i wsparcie oferujecie swoim Partnerom?

Naszym partnerom biznesowym, proponujemy stabilny model współpracy handlowej. Posiadamy bardzo duże doświadczenie w budowaniu sprawnie działających na polskim rynku sieci dystrybucyjnych, które gwarantuje najwyższy standard pracy. Franczyzobiorcom i odbiorcom hurtowym dajemy możliwość pracy z najbardziej pożądanymi markami odzieżowymi, którym udało się z sukcesem zrealizować światową ekspansję. Gwarantujemy najwyższy standard pracy, umożliwiający prowadzenie rentownego biznesu oraz stabilną i długofalową ekspansję na rynku polskim.

Jesteśmy obecni na polskim rynku od 25 lat. W tym czasie udało na się zbudować i utrzymać w dobrej kondycji sieci dystrybucyjne dla takich marek jak Max Mara, Marella, Trussardi, Pinko, PatriziaPepe, LiuJo, Armani, Furla, etc. Pozwoliło nam to stworzyć bazę informacyjną, umożliwiającą bazowanie na twardych danych statystycznych, wynikających z przeprowadzanych przez nas na bieżąco analiz rynkowych. Dzięki temu nasze projekty są przewidywalne i rentowne.

Centra handlowe, które tworzą obecnie najważniejszą przestrzeń handlową dla całej branży odzieżowej, są zawsze zainteresowane wprowadzeniem marek naszej grupy do swoich projektów, dlatego nasi partnerzy franczyzowi uzyskują najlepsze lokalizacje oraz optymalne warunki handlowe. Mając tak rozubudowane portfolio i znajomość rynku modowego, udaje nam się zapraszać do współpracy najbardziej cenionych producentów oraz największe domy mody. Nasze know-how to również ludzie związani z firmą od wielu lat, zespół zbudowany z osób szkolonych co sezon w światowym standardzie z technik sprzedaży, visualmerchandisingu i trendach modowych.

Jakie kryteria, wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Należy mieć odpowiedni kapitał i dobrze jest mieć również doświadczenie biznesowe, niekoniecznie w branży odzieżowej.

 

Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

.