Franczyza w branży finansowej. Wywiad z Piotrem Przedlackim, Fines

Wywiadu udzielił Pan Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines S.A. - największego niezależnego operatora sieci agencji kredytowych w Polsce.

Jakie produkty i usługi oferuje firma Fines?

Spółka Fines S.A. specjalizuje się w pośrednictwie kredytowym, a szczególnie w kredytach i pożyczkach konsumenckich. Dostarczamy naszym Agentom w całej Polsce ofertę kredytów gotówkowych z banków oraz pożyczek z firm pożyczkowych. W ramach naszej działalności wspieramy proces sprzedaży kredytów zgodnie z naszą misją: „Najskuteczniej w Polsce pomagamy sprzedawać kredyty i pożyczki”. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania ubezpieczeń majątkowych do naszej oferty. Chcemy dostarczać naszym Klientom podstawowe produkty finansowe niezbędne w każdej rodzinie.

Kim jest Państwa klient?

W relacjach „business to business” naszym Klientem jest Agent kredytowy, czyli podmiot gospodarczy, który niezależnie do formy prawnej, świadczy usługi pośrednictwa kredytowego i jest zarejestrowany w bazie Komisji Nadzoru Finansowego. W praktyce pośrednictwem kredytowym zajmują się nie tylko Agenci kredytowi, ale także Agenci ubezpieczeniowi, czy pośrednicy w nieruchomościach. Liczną grupą są też byli pracownicy banków, którzy mają doświadczenie i relacje.

Z kolei naszym Klientem docelowym jest osoba, która poszukuje finansowania, zarówno krótkoterminowej pożyczki do 10.000 zł na 2-3 lata, jak też większego kredytu nawet do 200.000 zł bez zabezpieczeń do 10 lat. Obsługujemy zarówno osoby o różnorodnych źródłach finansowania, nie tylko z umowy o pracę, ale także emerytury i renty oraz osoby prowadzące własną działalność gospodarczą i rolników.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim Partnerom?

W ciągu 13 lat działalności wypracowaliśmy bardzo efektywne narzędzia, które wspierają proces sprzedaży kredytów na każdym jego etapie, przede wszystkim w oparciu o kompleksowy system – aplikację internetową.

W celu pozyskiwania potencjalnych Kredytobiorców, oferujemy różnego rodzaju materiały reklamowe, typu ulotki, plakaty, zrywniki. Organizujemy też regionalne akcje promocyjne, np. rower z kawą, czy kino letnie.

Z kolei na etapie tworzenia oferty kredytowej do Państwa dyspozycji stawiamy 5 zespołów wsparcia sprzedaży, łącznie prawie 50 osób, które na bieżąco monitorują proces sprzedaży i aktywnie go wspierają. Skuteczne wspieranie sprzedaży kredytów i pożyczek jest naszym celem działalności. W tym się specjalizujemy i osiągamy naprawdę dobre wyniki, które są doceniane zarówno przez banki i firmy pożyczkowe, jak też naszych Agentów kredytowych.

Proszę pokrótce opisać firmę Fines

Spółka Fines została założona w 2005 roku. Obecnie funkcjonuje w ramach spółki akcyjnej z kapitałem zakładowym w wysokości 500 tys. zł i sprzedażą ponad 150 mln zł rocznie. W Centrali w Sopocie zatrudniamy 80 osób, dodatkowo do Państw dyspozycji jest struktura terenowa podzielona na 15 regionów oraz dedykowani szkoleniowcy. Obsługujemy prawie 2.000 aktywnych biur kredytowych w całej Polsce, z czego 300 funkcjonuje na wyłączność w ramach współpracy franczyzowej Fines – Operator Bankowy.

Obecnie naszym priorytetem jest rozwój sieci franczyzowej, gdyż chcemy wypełnić lukę rynkową po likwidowanych placówkach bankowych, a jednocześnie dostarczyć naszym Klientom wystandaryzowany poziom obsługi w każdym powiecie w Polsce.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Kandydatem na franczyzobiorcę może zostać osoba prawna lub fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. Znajomość branży pośrednictwa ma kluczowe znaczenie w pierwszych miesiącach funkcjonowania placówki. Dlatego też do naszego programu zapraszamy osoby prowadzące już pośrednictwo finansowe, współpracujące zarówno bezpośrednio z Bankami, jak i z innymi sieciami agencyjnymi. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie.

Fines Operator Bankowy to franczyza aktywna, dlatego idealny profil Kandydata to osoba przedsiębiorcza, z zapałem do pracy i chęcią działania, z predyspozycjami do prowadzenia własnego biznesu i zarządzania kilkuosobowym zespołem pracowników. Kandydat powinien również posiadać środki niezbędne do uruchomienia placówki oraz na pierwsze 3 miesiące jej działalności.

Wymagania lokalowe:

  • powierzchnia placówki min 20-50 m2
  • wejście bezpośrednio z ulicy, na parterze
  • witryna umożliwiająca ekspozycję reklamy
  • możliwość zamieszczenia podświetlanego prostokątnego kasetonu nad placówką
  • placówka zlokalizowana w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego.

Wielkość inwestycji uzależniona jest od powierzchni i stanu technicznego lokalu. Przewidywana suma adaptacji lokalu o powierzchni ok. 20 m2 z dwoma stanowiskami, to ok. 10 tys. zł. Kwota inwestycji obejmuje: oznakowanie zewnętrzne, zakup mebli oraz elementy reklamowe wewnętrzne. Na koszt franczyzobiorcy składają się również wydatki na zakup sprzętu komputerowego i urządzeń biurowych. Koszt projektu aranżacji wnętrza oraz stworzenia wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej pokrywa Fines.

Dlaczego warto z Państwem współpracować?

Program franczyzowy Fines Operator Bankowy to połączenie koncepcji multioferty kredytów i pożyczek z wysokim standardem komfortu obsługi Klienta dostępnym w placówkach bankowych. Dzięki takiej formule działalności placówka Fines pozyskuje Klienta profesjonalnym oznakowaniem i rozpoznawalną marką, dając mu jednocześnie wybór spośród ofert wielu produktów.

System franczyzowy Fines Operator Bankowy to:

  • atrakcyjna alternatywa dla wysokokosztowych placówek bankowych
  • konkurencyjna oferta wielu produktów w jednym miejscu (oferta dla każdego Klienta)
  • uczestnictwo w dynamicznie rozwijającej się sieci renomowanych placówek
  • dostęp do dedykowanej oferty produktowej, szkoleniowej i marketingowej
  • stabilny i przejrzysty system rozliczeń finansowych
  • brak opłaty franczyzowej i niewysokie koszty wejścia do programu (inwestycja w wyposażenie i oznakowania placówki)
  • budowanie długofalowych relacji i dbałość o sukces naszych Franczyzobiorców

W ramach programu franczyzowego Fines Operator Bankowy oferujemy:

  • pierwszeństwo w dostępie do Klientów pozyskiwanych przez Fines
  • jednolity i rozpoznawalny standard wizualizacji wykorzystujący logotypy Banków i firm pożyczkowych współpracujących z Fines oraz logo Fines Operator Bankowy
  • rozbudowany system wsparcia marketingowego
  • kompleksowy program szkoleń – naszym Partnerom jak i pracownikom placówek zapewniamy udział w bezpłatnych, profesjonalnie przygotowanych szkoleniach produktowych i sprzedażowych
  • opiekę Regionalnego Koordynatora Fines, który aktywnie wspiera działanie placówki franczyzowej
  • podstronę dla każdej placówki na stronie internetowej fines.pl wraz z profesjonalnym pozycjonowaniem w sieci na frazy związane z ofertą kredytów i pożyczek w danej miejscowości

Dlaczego franczyza Fines?

Proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży, czym się charakteryzuje?

Na większą skalę branża pośrednictwa kredytowego funkcjonuje na polskim rynku już prawie 20 lat, a licząc kredyty ratalne to jeszcze 5 lat dłużej. Szacuje się, że na rynku działa aktywnie około 5.000 Agentów kredytowych.

Jako kanał sprzedaży uzupełniamy sieć placówek bankowych, szczególnie w mniejszych miejscowościach, w Polsce powiatowej. Jest to szczególnie istotne w ostatnich latach, kiedy to w efekcie przejęć i łączenia się banków, liczba placówek bankowych jest stale ograniczana.

Obserwując trendy na innych rynkach, np. w sektorze sklepów spożywczych, gdzie w detalu zaczynają dominować podmioty sieciowe typu Żabka, oceniamy, że podobna sytuacja wystąpi w branży pośrednictwa kredytowego, który obecnie jest mocno rozdrobniony i obsługiwany przez różne podmioty.

Jaki jest potencjał branży oraz jakie są przyszłe trendy i wyzwania w sektorze finansowym?

W naszej ocenie branża pośrednictwa kredytowego będzie funkcjonować jeszcze wiele lat, równolegle do rozwijającego się kanału on-line (internetu).

Nadal wielu Klientów ceni sobie bezpośredni kontakt z doradcą, który nie tylko wyjaśni różne zawiłości umów kredytowych, ale także pomoże wybrać ofertę adekwatną do potrzeb i możliwości Kredytobiorcy.

Klienci poszukują obecnie znanych marek, gdyż w natłoku informacji coraz trudniej jest rzetelnie oceniać oferty. Dlatego też pracujemy wspólnie nad wypromowaniem silnej marki pośrednika kredytowego Fines – Operator bankowy. Już teraz w wielu miejscach w Polsce logo Fines jest powszechnie znane, a Klienci ceniąc sobie rzetelną i fachową obsługę, wracają do nas.

Jak duża jest konkurencja w branży pośrednictwa finansowego?

Branża finansowa jest na etapie dojrzałości, przed nami etap konsolidacji. Obecnie funkcjonuje kilka podmiotów o podobnej ofercie do Fines. Jednak my stawiamy na doskonałość operacyjną i stabilność działania, a nie na szybkie efekty będące efektem głównie „wojny cenowej”. Od 2005 roku wyrobiliśmy sobie pozycję sprawdzonego partnera, z którym można efektywnie i długofalowo sprzedawać kredyty konsumenckie.

Naszą ofertę komponujemy z zachowaniem kompromisu pomiędzy ilością kredytów i pożyczek „na półce”, a możliwością ich sprzedaży. Dlatego też szukamy przede wszystkim Partnerów, którzy chcą budować biznes w dłuższej perspektywie, gdyż zakładamy, że „ludzie będą zawsze pożyczali”.

 

Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.