Franczyza w branży finansowej. Wywiad z Piotrem Przedlackim, Fines

Wywiadu udzielił Pan Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines S.A. - największego niezależnego operatora sieci agencji kredytowych w Polsce.

Jakie produkty i usługi oferuje firma Fines?

Spółka Fines S.A. specjalizuje się w pośrednictwie kredytowym, a szczególnie w kredytach i pożyczkach konsumenckich. Dostarczamy naszym Agentom w całej Polsce ofertę kredytów gotówkowych z banków oraz pożyczek z firm pożyczkowych. W ramach naszej działalności wspieramy proces sprzedaży kredytów zgodnie z naszą misją: „Najskuteczniej w Polsce pomagamy sprzedawać kredyty i pożyczki”. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania ubezpieczeń majątkowych do naszej oferty. Chcemy dostarczać naszym Klientom podstawowe produkty finansowe niezbędne w każdej rodzinie.

Kim jest Państwa klient?

W relacjach „business to business” naszym Klientem jest Agent kredytowy, czyli podmiot gospodarczy, który niezależnie do formy prawnej, świadczy usługi pośrednictwa kredytowego i jest zarejestrowany w bazie Komisji Nadzoru Finansowego. W praktyce pośrednictwem kredytowym zajmują się nie tylko Agenci kredytowi, ale także Agenci ubezpieczeniowi, czy pośrednicy w nieruchomościach. Liczną grupą są też byli pracownicy banków, którzy mają doświadczenie i relacje.

Z kolei naszym Klientem docelowym jest osoba, która poszukuje finansowania, zarówno krótkoterminowej pożyczki do 10.000 zł na 2-3 lata, jak też większego kredytu nawet do 200.000 zł bez zabezpieczeń do 10 lat. Obsługujemy zarówno osoby o różnorodnych źródłach finansowania, nie tylko z umowy o pracę, ale także emerytury i renty oraz osoby prowadzące własną działalność gospodarczą i rolników.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim Partnerom?

W ciągu 13 lat działalności wypracowaliśmy bardzo efektywne narzędzia, które wspierają proces sprzedaży kredytów na każdym jego etapie, przede wszystkim w oparciu o kompleksowy system – aplikację internetową.

W celu pozyskiwania potencjalnych Kredytobiorców, oferujemy różnego rodzaju materiały reklamowe, typu ulotki, plakaty, zrywniki. Organizujemy też regionalne akcje promocyjne, np. rower z kawą, czy kino letnie.

Z kolei na etapie tworzenia oferty kredytowej do Państwa dyspozycji stawiamy 5 zespołów wsparcia sprzedaży, łącznie prawie 50 osób, które na bieżąco monitorują proces sprzedaży i aktywnie go wspierają. Skuteczne wspieranie sprzedaży kredytów i pożyczek jest naszym celem działalności. W tym się specjalizujemy i osiągamy naprawdę dobre wyniki, które są doceniane zarówno przez banki i firmy pożyczkowe, jak też naszych Agentów kredytowych.

Proszę pokrótce opisać firmę Fines

Spółka Fines została założona w 2005 roku. Obecnie funkcjonuje w ramach spółki akcyjnej z kapitałem zakładowym w wysokości 500 tys. zł i sprzedażą ponad 150 mln zł rocznie. W Centrali w Sopocie zatrudniamy 80 osób, dodatkowo do Państw dyspozycji jest struktura terenowa podzielona na 15 regionów oraz dedykowani szkoleniowcy. Obsługujemy prawie 2.000 aktywnych biur kredytowych w całej Polsce, z czego 300 funkcjonuje na wyłączność w ramach współpracy franczyzowej Fines – Operator Bankowy.

Obecnie naszym priorytetem jest rozwój sieci franczyzowej, gdyż chcemy wypełnić lukę rynkową po likwidowanych placówkach bankowych, a jednocześnie dostarczyć naszym Klientom wystandaryzowany poziom obsługi w każdym powiecie w Polsce.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Kandydatem na franczyzobiorcę może zostać osoba prawna lub fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. Znajomość branży pośrednictwa ma kluczowe znaczenie w pierwszych miesiącach funkcjonowania placówki. Dlatego też do naszego programu zapraszamy osoby prowadzące już pośrednictwo finansowe, współpracujące zarówno bezpośrednio z Bankami, jak i z innymi sieciami agencyjnymi. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie.

Fines Operator Bankowy to franczyza aktywna, dlatego idealny profil Kandydata to osoba przedsiębiorcza, z zapałem do pracy i chęcią działania, z predyspozycjami do prowadzenia własnego biznesu i zarządzania kilkuosobowym zespołem pracowników. Kandydat powinien również posiadać środki niezbędne do uruchomienia placówki oraz na pierwsze 3 miesiące jej działalności.

Wymagania lokalowe:

  • powierzchnia placówki min 20-50 m2
  • wejście bezpośrednio z ulicy, na parterze
  • witryna umożliwiająca ekspozycję reklamy
  • możliwość zamieszczenia podświetlanego prostokątnego kasetonu nad placówką
  • placówka zlokalizowana w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego.

Wielkość inwestycji uzależniona jest od powierzchni i stanu technicznego lokalu. Przewidywana suma adaptacji lokalu o powierzchni ok. 20 m2 z dwoma stanowiskami, to ok. 10 tys. zł. Kwota inwestycji obejmuje: oznakowanie zewnętrzne, zakup mebli oraz elementy reklamowe wewnętrzne. Na koszt franczyzobiorcy składają się również wydatki na zakup sprzętu komputerowego i urządzeń biurowych. Koszt projektu aranżacji wnętrza oraz stworzenia wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej pokrywa Fines.

Dlaczego warto z Państwem współpracować?

Program franczyzowy Fines Operator Bankowy to połączenie koncepcji multioferty kredytów i pożyczek z wysokim standardem komfortu obsługi Klienta dostępnym w placówkach bankowych. Dzięki takiej formule działalności placówka Fines pozyskuje Klienta profesjonalnym oznakowaniem i rozpoznawalną marką, dając mu jednocześnie wybór spośród ofert wielu produktów.

System franczyzowy Fines Operator Bankowy to:

  • atrakcyjna alternatywa dla wysokokosztowych placówek bankowych
  • konkurencyjna oferta wielu produktów w jednym miejscu (oferta dla każdego Klienta)
  • uczestnictwo w dynamicznie rozwijającej się sieci renomowanych placówek
  • dostęp do dedykowanej oferty produktowej, szkoleniowej i marketingowej
  • stabilny i przejrzysty system rozliczeń finansowych
  • brak opłaty franczyzowej i niewysokie koszty wejścia do programu (inwestycja w wyposażenie i oznakowania placówki)
  • budowanie długofalowych relacji i dbałość o sukces naszych Franczyzobiorców

W ramach programu franczyzowego Fines Operator Bankowy oferujemy:

  • pierwszeństwo w dostępie do Klientów pozyskiwanych przez Fines
  • jednolity i rozpoznawalny standard wizualizacji wykorzystujący logotypy Banków i firm pożyczkowych współpracujących z Fines oraz logo Fines Operator Bankowy
  • rozbudowany system wsparcia marketingowego
  • kompleksowy program szkoleń – naszym Partnerom jak i pracownikom placówek zapewniamy udział w bezpłatnych, profesjonalnie przygotowanych szkoleniach produktowych i sprzedażowych
  • opiekę Regionalnego Koordynatora Fines, który aktywnie wspiera działanie placówki franczyzowej
  • podstronę dla każdej placówki na stronie internetowej fines.pl wraz z profesjonalnym pozycjonowaniem w sieci na frazy związane z ofertą kredytów i pożyczek w danej miejscowości

Dlaczego franczyza Fines?

Proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży, czym się charakteryzuje?

Na większą skalę branża pośrednictwa kredytowego funkcjonuje na polskim rynku już prawie 20 lat, a licząc kredyty ratalne to jeszcze 5 lat dłużej. Szacuje się, że na rynku działa aktywnie około 5.000 Agentów kredytowych.

Jako kanał sprzedaży uzupełniamy sieć placówek bankowych, szczególnie w mniejszych miejscowościach, w Polsce powiatowej. Jest to szczególnie istotne w ostatnich latach, kiedy to w efekcie przejęć i łączenia się banków, liczba placówek bankowych jest stale ograniczana.

Obserwując trendy na innych rynkach, np. w sektorze sklepów spożywczych, gdzie w detalu zaczynają dominować podmioty sieciowe typu Żabka, oceniamy, że podobna sytuacja wystąpi w branży pośrednictwa kredytowego, który obecnie jest mocno rozdrobniony i obsługiwany przez różne podmioty.

Jaki jest potencjał branży oraz jakie są przyszłe trendy i wyzwania w sektorze finansowym?

W naszej ocenie branża pośrednictwa kredytowego będzie funkcjonować jeszcze wiele lat, równolegle do rozwijającego się kanału on-line (internetu).

Nadal wielu Klientów ceni sobie bezpośredni kontakt z doradcą, który nie tylko wyjaśni różne zawiłości umów kredytowych, ale także pomoże wybrać ofertę adekwatną do potrzeb i możliwości Kredytobiorcy.

Klienci poszukują obecnie znanych marek, gdyż w natłoku informacji coraz trudniej jest rzetelnie oceniać oferty. Dlatego też pracujemy wspólnie nad wypromowaniem silnej marki pośrednika kredytowego Fines – Operator bankowy. Już teraz w wielu miejscach w Polsce logo Fines jest powszechnie znane, a Klienci ceniąc sobie rzetelną i fachową obsługę, wracają do nas.

Jak duża jest konkurencja w branży pośrednictwa finansowego?

Branża finansowa jest na etapie dojrzałości, przed nami etap konsolidacji. Obecnie funkcjonuje kilka podmiotów o podobnej ofercie do Fines. Jednak my stawiamy na doskonałość operacyjną i stabilność działania, a nie na szybkie efekty będące efektem głównie „wojny cenowej”. Od 2005 roku wyrobiliśmy sobie pozycję sprawdzonego partnera, z którym można efektywnie i długofalowo sprzedawać kredyty konsumenckie.

Naszą ofertę komponujemy z zachowaniem kompromisu pomiędzy ilością kredytów i pożyczek „na półce”, a możliwością ich sprzedaży. Dlatego też szukamy przede wszystkim Partnerów, którzy chcą budować biznes w dłuższej perspektywie, gdyż zakładamy, że „ludzie będą zawsze pożyczali”.

 

Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.