Perfect Look Clinic - sieć salonów franczyzowych. Wywiad z Szymonem Pankowskim

sieć salonów franczyzowych Perfect Look Clinic

Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic.

Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności.

Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija.

Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.

Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

Jak Pan ocenia potencjał rozwojowy w Polsce na tego typu usługi?

Branża beauty ma duży potencjał wzrostu, coraz więcej osób dba o swój wygląd oraz ogólne samopoczucie. Widzimy to bardzo dobrze po wynikach w naszych salonach.

Również cały postęp technologiczny pozytywnie wpływa na naszą branżę, pozwalając nam korzystać z nowych technologii, które zwiększają jakość naszych usług. Stawiamy także mocno na rozwój kanału e-commerce, który pozwala nam na ciągłe pozyskiwanie nowych klientów dla naszej sieci.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Nasza branża charakteryzuje się wysoką konkurencją, działa w niej naprawdę wiele firm. Jest to na pewno wyzwanie dla każdego gabinetu kosmetycznego, każda firma działająca w tej branży musi konsekwentnie dążyć do podnoszenia swoich standardów i oferować unikalne oraz atrakcyjne propozycje usług, aby przyciągnąć i utrzymać klientów.

Myślę, że współpraca ze znaną już w branży, szybko rozwijającą się marką, jaką jest Perfect Look Clinic, która posiada już wypracowane know-how, jest na pewno dużym ułatwieniem dla każdego, kto chciałby rozpocząć działania w branży beauty.

otwórz własny salon Perfect Look clinic

oferta franczyzy perfect look clinic

Jakie usługi oferują salony Perfect Look Clinic?

Perfect Look Clinic działa na rynku już od 4 lat. W naszych gabinetach oferujemy szeroki wachlarz zabiegów na twarz, ciało, zabiegi kosmetologii estetycznej oraz zabiegi na skórę głowy.

Poprzez aktywny i nowoczesny marketing docieramy do klienta z każdym portfelem, kompleksowo odpowiadając na jego potrzeby. Gwarantuje to naszym Franczyzobiorcom ciągłe powiększanie bazy, poprzez dostarczanie do ich gabinetów nowych Klientów.

Bieżące monitorowanie rynku, testowanie nowości i śledzenie trendów w innych krajach pozwala nam zapewnić rozwój i nowoczesne technologie w swoich własnych salonach, jak również w sieci.

Kim jest Państwa klient?

Nasza grupa docelowa jest dosyć szeroka- głównie są to kobiety, ale coraz częściej pojawiają się w naszych gabinetach również mężczyźni. Nasi klienci to przede wszystkim osoby, które zwracają uwagę na swój wygląd, dbają o swoje ciało i chcą poprawić swoje ogólne samopoczucie.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Nasza sieć oferuje szeroki wachlarz zabiegów na twarz, ciało, zabiegi kosmetologii estetycznej oraz zabiegi na skórę głowy. Dzięki naszym usługom klienci mogą poprawić swój wygląd, co przekłada się na zwiększenie ich pewności siebie oraz samopoczucia.

Nasi klienci mogą mieć pewność, że są obsługiwani przez doświadczonych kosmetologów, którzy posiadają wiedzę oraz umiejętności do świadczenia wysokiej jakości usług. Zapewniamy indywidualne podejście do potrzeb i preferencji klientów.

szymon pankowski perfect look clinicFoto: Szymon Pankowski - Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic.

Panie Szymonie, proszę pokrótce opisać firmę Perfect Look Clinic oraz plany rozwoju sieci.

Marka Perfect Look Clinic istnieje już od ponad 4 lat. Na ten moment posiadamy ponad 50 salonów franczyzowych i 10 salonów własnych. Mamy silną reputację w branży beauty dzięki wysokiej jakości usług oraz profesjonalnemu podejściu do klientów.

Cały czas planujemy rozbudowę naszej sieci, jeszcze w tym roku mamy zaplanowane otwarcia kolejnych salonów Perfect Look Clinic. W dalszym ciągu chcemy również poszerzać naszą ofertę o nowe zabiegi, tak aby spełniać rosnące oczekiwania naszych klientów. Mocno się koncentrujemy na zdobywaniu nowych klientów dla całej sieci poprzez efektywne strategie marketingowe.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Poszukujemy osób przedsiębiorczych, które chciałaby prowadzić własny biznes. Nie wymagamy wiedzy z zakresu kosmetologii, nasi dotychczasowi franczyzobiorcy pochodzą z różnych światów: od branży beauty, przez turystyczną po finansową. Tak samo nie jest kluczowe doświadczenie w zarządzaniu własnym biznesem.

Poszukujemy osoby, która ma pozytywne nastawienie do ludzi, która jest gotowa do pełnego zaangażowania w prowadzeniu salonu kosmetycznego. Zostanie franczyzobiorcą Perfect Look Clinic wymaga inwestycji w wysokości około 70 tys. zł netto oraz zdolnością leasingową na ok. 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji zazwyczaj następuje między 6. a 12. miesiącem od otwarcia salonu.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę Perfect Look Clinic?

Jako firma z bardzo dużym doświadczeniem w branży beauty proponujemy naszym franczyzobiorcom sprawdzony koncept biznesowy, przekazujemy im pełne know-how naszych salonów.

Zapewniamy pomoc w wyszukaniu lokalu, wsparcie leasingowe, dostawę oraz instalację sprzętu a także całe wsparcie marketingowe. Z naszej centrali przez cały okres współpracy prowadzimy szkolenia mające na celu podniesienie kompetencji wszystkich naszych franczyzobiorców. Dzięki współpracy z tak ugruntowaną marką, posiadającą reputację w tej branży każdy nowo otwarty salon od razu zyskuje klientów.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Perfect Look Clinic - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.