36 MINUT - franczyza z misją. Wywiad z COO 36 MINUT Bartłomiejem Kołodziejkiem

franczyza klubu treningowego 36 MINUT

Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych.

Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności.

36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi.

Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness.

Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

Jak Pan ocenia potencjał rozwojowy w Polsce na tego typu usługi?

Polacy przywiązują do zdrowia coraz większą wagę. Rośnie świadomość w zakresie dbania o siebie. Jednocześnie zmieniają się preferencje. Ostatnie badania pokazują, że ludzie wybierają aktywność, bo chcą się lepiej czuć, a na drugim miejscu w drabince motywacyjnej jest wygląd.

To duża zmiana w postrzeganiu aktywności fizycznej. Jako społeczeństwo nadal za mało się ruszamy, ale trend jest pozytywny. Jednocześnie mamy świadomość, że największym wyzwaniem jest edukacja w zakresie działań, które każdy z nas może podjąć w celu utrzymania lub podniesienia jakości życia.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

36 MINUT działa na granicy branży medycznej i branży fitness. Koncentrujemy działania zmierzające do uzyskania synergii z tymi branżami. Czerpiemy wiedzę z fizjoterapii, nasi trenerzy to fizjoterapeuci, jednocześnie organizujemy zajęcia grupowe, które w swojej formule przypominają zajęcia w klubach fitness. Nasza konkurencja to kanapa i pilot do telewizora, a to oznacza, że z branżą medyczną i fitnessową mamy wspólnego “wroga”.

Jakie usługi oferują kluby treningowe 36 MINUT?

Koncept 36 MINUT bazuje na rozwiązaniach sprzętowych i programistycznych marki Milon, jednak dużym niedopowiedzeniem byłoby stwierdzenie, że 36 MINUT to Milon.

Kluby sieci 36 MINUT świadczą wyjątkową w skali Polski usługę – to miejsca, w których ćwiczyć mogą wszyscy, niezależnie od wieku i kondycji. Co ważne, niewiele jest medycznych przeciwwskazań do podjęcia aktywności w naszym modelu treningowym, zwłaszcza że na każdym etapie procesu treningowego opiekę nad klubowiczem sprawuje wykwalifikowana kadra: dyplomowani fizjoterapeuci, dietetycy i trenerzy personalni.

Wspólnym mianownikiem klubów 36 MINUT jest obwodowy trening wytrzymałościowo-siłowy, realizowany w ciągu 36 minut według ustalonego indywidualnie planu treningowego. Urządzenia Milon i stała opieka fizjotrenera umożliwiają większą efektywność, komfort i bezpieczeństwo ćwiczeń.

Wyróżnikiem naszego treningu jest jego optymalizacja czasowa - ćwiczący nie musi zmieniać ustawień sprzętu, pamiętać o obciążeniach, ponieważ wszystkie parametry są przypisane do jego profilu.

Przed każdym ćwiczeniem urządzenie automatycznie dostosowuje się do ćwiczącego. Osoby na obwodzie zmieniają stacje w ustalonej kolejności i tym samym czasie, co eliminuje ryzyko przestojów. W efekcie - wystarczy 36 minut, by zrealizować trening pobudzający najważniejsze grupy mięśniowe.

Poszczególne kluby współpracują z rozmaitymi instytucjami i specjalistami – takie rozwiązanie sprawia, że nasze placówki idealnie odpowiadają na potrzeby lokalnego klienta. W wielu z nich można więc skorzystać z dodatkowych rozwiązań, jak konsultacje dietetyczne, masaże, spa, EMS, treningi personalne oraz wspomniane już tematyczne zajęcia w niewielkich grupach, także outdoor.

otwórz własny BUTIKOWY KLUB TRENINGOWY 36 MINUT

franczyza 36 minut

Kim jest Państwa klient?

70% naszych klubowiczów to kobiety, średnia wieku 40 lat. To osoby chcące zadbać o siebie w bezpieczny i skuteczny sposób. Cenią sobie czas oraz wysoką jakość usług. Chcą czuć się w klubie swobodnie i są świadome swoich potrzeb.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Trening w koncepcie 36 MINUT to trafna odpowiedź na potrzeby współczesnego człowieka i z pewnością tutaj właśnie tkwi klucz do sukcesu naszej sieci. Naszą propozycję kierujemy do wszystkich, którzy chcą ćwiczyć świadomie i efektywnie.

Bardzo dobrze odnajdą się u nas osoby zapracowane, którym zależy na kompleksowym treningu w krótkim czasie, dla poprawy kondycji i samopoczucia, oraz osoby z problemami zdrowotnymi. Dołączając do klubu, zyskujemy bowiem profesjonalne, specjalistyczne wsparcie i opiekę. Co ważne, na samym początku tej drogi wraz z fizjotrenerem ustalamy nasze cele i plan, który pozwoli je osiągnąć.

Słowo “klub” zobowiązuje - u nas nikt nie jest pozostawiony sam sobie, każdy może liczyć na wsparcie i wspaniałą, motywującą atmosferę. Dajemy też poczucie przynależności - społeczność klubowiczów 36 MINUT to ludzie, których łączą cele, potrzeba dbania o siebie, a często przyjaźń i zainteresowania.

W klubach 36 MINUT nie budujemy tzw. formy na lato - stawiamy na długoterminową współpracę, wspierając podopiecznych w dążeniu do zmiany nawyków życiowych i budząc w nich potrzebę aktywności. Stały monitoring postępów i cykliczna analiza wyników pozwalają na optymalizację planu treningowego, a intuicyjna obsługa urządzeń powoduje, że komfortowo poczują się tutaj nawet seniorzy, niedoświadczeni w obsłudze sprzętów do ćwiczeń.

Proszę pokrótce opisać plany rozwoju sieci 36 MINUT.

Sieć 36 MINUT powstała w Wielkopolsce, a nasza centrala mieści się w Poznaniu. Konsekwentnie dążymy do uruchomienia stu punktów w całej Polsce. Obecnie (stan z 27 stycznia 2023 r.) mamy 45 klubów franczyzowych i 7 placówek własnych.

Najwięcej klubów funkcjonuje w Wielkopolsce i na Pomorzu, gdzie marka zyskała przez lata dużą rozpoznawalność i renomę. Ekspansja postępuje jednak również w innych kierunkach - nowe kluby otwieramy w coraz bardziej odległych rejonach kraju, m.in. na Dolnym Śląsku i w województwie świętokrzyskim. Stawiamy na rozwój w nurcie medical fitness - już dziś większość naszych klubów spełnia wymogi stawiane podmiotom leczniczym.

Wprowadzamy nowe propozycje nie tylko do oferty klubów, rozszerzając pakiet usług dodatkowych, lecz także do funkcjonowania samej sieci - rozbudowujemy ofertę szkoleniową i nie ustajemy w poszukiwaniu nowych możliwości wsparcia dla naszych Partnerów biznesowych.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Mamy ponad 50 klubów, model biznesowy jest skalowalny. Od osób, które chcą dołączyć do naszej społeczności, oczekujemy przede wszystkim otwartego umysłu i chęci uczenia się. Sprawdzamy gotowość do wzięcia odpowiedzialności za skuteczne prowadzenie biznesu. Jak w każdym przedsięwzięciu - potrzebne są zaangażowanie i konsekwencja w działaniu.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę 36 MINUT?

Nasi Partnerzy mogą liczyć na szerokie wsparcie zarówno przed otwarciem klubu, jak i w toku jego funkcjonowania. Nie otwieramy klubu, nie mając pewności, że w ramach sieci powstanie rentowna placówka - za każdym nowym klubem stoją wnikliwa analiza i skrupulatny biznesplan.

Do współpracy z naszą siecią zapraszamy tych, dla których w biznesie ważne są transparentność i partnerskie podejście, bo właśnie na nie stawiamy w kontakcie z franczyzobiorcami.

Franczyza 36 MINUT zapewnia poczucie finansowej stabilizacji i bezpieczeństwa - nasze kluby osiągają próg rentowności już w 3. miesiącu działalności, a zwrot z inwestycji następuje po 18 miesiącach funkcjonowania.

Wsparcie sieci przed otwarciem klubu obejmuje cztery pakiety: “Architekt”, “Maszyny”, “Szkolenia” i “Marketing”. Zapewniamy także bezpłatne doradztwo we wszystkich obszarach związanych z działalnością klubu franczyzowego.

Mając na uwadze wysoką specjalizację naszej kadry, w procesie uruchamiania nowego klubu wiele czasu przeznaczamy na przygotowanie fizjotrenerów do pracy z podopiecznymi. Umożliwiamy też podniesienie kompetencji naszych Partnerów, udostępniając szkolenia w ramach Akademii 36 MINUT i Funduszu Edukacyjnego.

Tym, co nasi Partnerzy chwalą sobie szczególnie, jest społeczność, jaką zbudowaliśmy jako sieć franczyzowa - tworzą ją przedsiębiorcy, których łączą pasja, dzielenia się z innymi doświadczeniem i spostrzeżeniami, ale też potrzeba aktywnego udziału w życiu sieci i jej aktywnego współtworzenia, dzięki czemu jeszcze lepiej możemy odpowiadać na ich potrzeby.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 36 MINUT - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.