Firmowa poczta e-mail oraz program antywirusowy

firmowa poczta e-mail oraz program antywirusowy

Nie wiem czy się ze mną zgodzisz, ale wysyłanie służbowych maili do klientów z adresu jan.ixinski @onet.pl czy jan.ixinski @gmail.com jest mało profesjonalne. Jeśli masz zarejestrowaną domenę internetową to powinieneś mieć również służbowego maila, typu: jan.ixinski @wlasnybiznes.pl.

W zależności od dostawcy, pakiety pocztowe zazwyczaj różnią się między sobą liczbą skrzynek czy dostępną powierzchnią dyskową liczoną w gigabajtach (GB). Bez względu na zakres, wszystkie muszą zapewniać należyte bezpieczeństwo. W końcu będziesz wysyłać poufne dane do swoich kontrahentów.

W mojej firmie korzystam z pakietu CloudMail Pro, z uwagi na ilość skrzynek oraz niezbędną pojemność. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z biznesem e-commerce to spokojnie możesz wybrać niższą opcję dostępną w ofercie nazwa.pl. Więcej informacji znajdziesz na stronie 👉 poczta mailowa CloudMail.

służbowa poczta e-mail cloudmail 

Program antywirusowy

Bezpieczeństwo na stronie internetowej to jedna strona medalu. Pamiętaj również o drugiej, czyli o zabezpieczeniu swojego komputera przed nieuprawnionym dostępem oraz złośliwym oprogramowaniem. Na rynku dostępnych jest wiele różnych zabezpieczeń. Ja korzystam z usług firmy ESET, która specjalizuje się w bezpieczeństwie IT i ochronie systemów.

ESET wykorzystuje w swoich rozwiązaniach wielowarstwowe technologie zabezpieczające, które dalece wykraczają poza możliwości typowego antywirusa. Pomaga milionom osób na całym świecie w bezpiecznym korzystaniu z nowych technologii. Więcej informacji na temat budowania biznesu online uzyskasz w poradniku Jak założyć sklep internetowy?

  

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o e-Commerce, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • To czy będziesz potrzebować hostingu zależy od tego, jaką platformę do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku rozwiązania SaaS, czyli gotowej platformy do prowadzenia e-Sklepu, typu Shoper, hosting masz już zapewniony w cenie abonamentu. A czym jest hosting? Najprościej rzecz ujmując hosting to wirtualne miejsce, na którym „postawisz" sklep internetowy. Hosting polega na zarezerwowaniu i udostępnieniu przez dostawcę usług internetowych pewnej przestrzeni dyskowej, w której umieszczone są wszystkie pliki, bazy i dane niezbędne do funkcjonowania e-sklepu, a więc fundament Twojego biznesu e-commerce.

  • W zależności od oprogramowania sklepu internetowego, które wybierzesz, powinieneś dodatkowo zadbać o integrację swojego e-sklepu z serwisami typu marketplace, tj. Allegro, Facebook, Amazon oraz z popularnymi porównywarkami cen, np.: Ceneo, Nokaut, Skąpiec. Platformy SaaS, które oferują gotowe sklepy internetowe zapewniają niezbędne integracje w ramach oferowanych usług. 

  • Problem logistyki nie dotyczy Cię jeśli oferujesz usługi, ale w przypadku sprzedaży fizycznych towarów musisz zmierzyć się z tym wyzwaniem; chyba, że sprzedajesz w modelu dropshipping.

  • Na rynku dostępne są różne platformy, o czym wspominam w artykule Rodzaje oprogramowań dla sklepu internetowego. Każda platforma posiada wady i zalety. Niestety, nie ma jednego idealnego rozwiązania, ale postaram Ci się pomóc w tej kwestii.

  • Sklep internetowy powinien być przede wszystkim przejrzysty i użyteczny oraz w łatwy i intuicyjny sposób prowadzić klienta do zakupu. To jeden z ważniejszych obszarów biznesu online, które wyróżniam w poradniku Jak założyć sklep internetowy? User experience (UX) to ogół wrażeń jakich doświadcza Użytkownik podczas korzystania ze sklepu. Koniecznie zadbaj o UX w swoim e-sklepie jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie powracali. W sklepie internetowym w modelu SaaS masz do wyboru gotowe szablony, które zostały zaprojektowane przez specjalistów. Unikaj wymyślnych szat graficznych, które będą niepotrzebnie obciążać stronę, co może przyczynić się do porzucenia Twojego sklepu przez potencjalnych klientów. Ładowanie strony powyżej 3 sekund to wieczność w Internecie! Im prostszy layout tym lepiej. 

  • Nie wiem czy się ze mną zgodzisz, ale wysyłanie służbowych maili do klientów z adresu jan.ixinski @onet.pl czy jan.ixinski @gmail.com jest mało profesjonalne. Jeśli masz zarejestrowaną domenę internetową to powinieneś mieć również służbowego maila, typu: jan.ixinski @wlasnybiznes.pl. W zależności od dostawcy, pakiety pocztowe zazwyczaj różnią się między sobą liczbą skrzynek czy dostępną powierzchnią dyskową liczoną w gigabajtach (GB). Bez względu na zakres, wszystkie muszą zapewniać należyte bezpieczeństwo. W końcu będziesz wysyłać poufne dane do swoich kontrahentów.