Elastyczne przestrzenie do pracy jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Michałem Dorszewskim z IWG

Michał Dorszewski Dyrektor Rozwoju Franczyzy IWG

Wywiadu udzielił Pan Michał Dorszewski, Dyrektor Rozwoju Franczyzy IWG w regionie CEE - największego na świecie operatora elastycznych przestrzeni do pracy.

Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę sektora przestrzeni do pracy w kontekście Państwa firmy.

IWG jest największym na świecie operatorem elastycznych przestrzeni do pracy, z ponad 7 milionami użytkowników wśród, których są zarówno cieszący się sukcesami przedsiębiorcy, osoby indywidualne i znane duże korporacje.

Przy pomocy portfolio naszych marek, takich jak Regus, Spaces, HQ i Signature, jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania pasujące do każdego rodzaju biznesu i stylu pracy.

Dzięki zróżnicowanym formatom biur, a także rosnącym gałęziom biznesu takim jak rozwiązania mobilne, biura wirtualne oraz oferta biur zapasowych, pozwalamy firmom i ich pracownikom pracować gdzie chcą, kiedy chcą i jak chcą - w takim budżecie, na jaki się zdecydują.

Jaki jest potencjał branży oraz przyszłe trendy?

Model biznesowy biura serwisowanego wynaleźliśmy ponad 30 lat temu i od tego czasu stale go udoskonalamy.

Dziś sektor elastycznych przestrzeni do pracy osiągnął punkt krytyczny. Po upływie wielu lat ciągłego wzrostu, światowe zapotrzebowanie na tymczasowe biura, sale konferencyjne i powierzchnie coworkingowe jest gotowe eksplodować.

Badania pokazują, że do 2022 r. światowe mobilne przestrzenie do pracy będą liczyły 1,87 miliarda ludzi, a do 2030 r. elastyczne przestrzenie do pracy stworzą 30 milionów dodatkowych miejsc pracy wśród gospodarek 16 krajów przodujących.

W Polsce posiadamy ponad 20-letnie doświadczenie i portfolio ponad 30 lokalizacji, którymi zarządzamy. Mocno wierzymy w popandemiczne przyspieszenie. Wraz z postępami szczepień ochronnych, zapotrzebowanie na pracę hybrydową wśród pracowników i pracodawców będzie wkrótce bardzo wysokie.

Firmy będą niechętnie korzystały z tradycyjnych, długoterminowych umów najmu z siedzibą położoną centralnie. Rynek zmieni kierunek przez elastyczne przestrzenie do pracy, mniejsze miasta i podmiejskie lokalizacje, umożliwiając ludziom nadal wydajną pracę w profesjonalnych warunkach zapewnianych przez operatorów takich jak my i unikając długich dojazdów do pracy.

Jakie jest nasilenie konkurencji w sektorze elastycznych przestrzeni do pracy?

Jako lider rynku ustawiliśmy poprzeczkę. W ciągu ostatnich 5 lat otworzyliśmy 20 lokalizacji w Polsce. Trendy rynkowe pokazują duży potencjał w elastycznych biurach, więc ostatnio wiele firm dostrzegło tę szansę i otwiera własną przestrzeń współdzieloną (coworking).

Na całym świecie jesteśmy największym graczem na rynku, sześciokrotnie większym od naszego największego konkurenta, więc jesteśmy odpowiednio przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom związanym z pandemią oraz wielokrotnym wzrostem.

Z raportu JLL wynika, że w 2030 r. około 30% biur będzie biurami elastycznymi, podczas gdy obecnie nie jest to nawet 5%. Daje to każdemu dużo miejsca na rozwój.

Nadal widzimy marki, które nie będą w stanie tego zrobić, ponieważ nie osiągnęły odpowiedniej skali, nie zbudowały rozpoznawalnej marki, nie mają wystarczająco dobrych standardów, nie dysponują odpowiednią technologią wsparcia lub nie mają dostępu do globalnych klientów.

Jakie usługi oferuje firma IWG?

W IWG tworzymy wartość osobistą, finansową i strategiczną dla firm o dowolnej skali działania, zapewniając im oraz osobom prywatnym dostęp do przestrzeni do pracy na miarę ich potrzeb.

Nasza oferta produktowa obejmuje przestrzenie biurowe, przestrzenie współdzielone, sale konferencyjne, wirtualne biuro oraz elastyczne pakiety. Nasi klienci po prostu muszą wybrać to, co najbardziej im odpowiada.

Kim jest Państwa klient?

Naszymi klientami są zarówno startupy, małe i średnie firmy, jak i wielonarodowe korporacje, mające unikalne biznesowe cele, zespoły i aspiracje. Do grona naszych klientów zaliczają się niektórzy spośród odnoszących największe sukcesy przedsiębiorców i osób prywatnych, a także 90% firm z listy Fortune 500.

Wszyscy oni chcą miejsc do pracy i społeczności, która zaspojaja ich potrzeby. Chcą wyboru. 

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Dzięki lokalizacjom w praktycznie każdym kraju, mieście, miasteczku i głównym węźle komunikacyjnym oraz różnym opcjom, począwszy od godzinnej pracy w przestrzeni współdzielonej po wieloletnie umowy najmu powierzchni biurowej, umożliwiamy ludziom i firmom pracować, gdzie, kiedy i jak chcą.

Wszystkie nasze przestrzenie są zaprojektowane z myślą o produktywności i zawierają wszystko, co potrzebne, niezależnie od tego, czy jest to wiodąca w branży technologia, profesjonalna obsługa recepcji czy wysokiej jakości jedzenie i napoje.

Nasze rozwiązania są wolne od ryzyka i mają zerowy wpływ na bilans. Sprawiamy, że są tak proste w użyciu, jak to tylko możliwe, aby nasi klienci mogli skupić się na swojej podstawowej działalności.

W ten sposób pomagamy milionom ludzi spędzić wspaniały dzień w pracy.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

Rok 1989 był rokiem, w którym Mark Dixon, wizjoner, postanowił zrewolucjonizować świat pracy, otwierając pionierską Grupę Regus ze swojej bazy w Brukseli w Belgii. W następnych latach, w odpowiedzi na zmieniającą się dynamikę rynku i zapotrzebowanie klientów, nowe marki zostały dodane do biznesu poprzez przejęcia i rozwój organiczny, których kulminacją było utworzenie spółki dominującej, IWG plc, w 2016 roku.

Jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania dopasowane do każdego rodzaju działalności, stylu pracy i ceny.

Chociaż mamy ponad 3500 lokalizacji w 120 krajach, wciąż widzimy ogromny potencjał wzrostu, ponieważ naszym celem jest dotarcie do każdego miasta, miasteczka i głównego węzła komunikacyjnego na świecie, aby zapewnić bardzo potrzebne elastyczne opcje przestrzeni do pracy, od godzinnej pracy coworkingowej po wieloletnie umowy najmu powierzchni biurowych, łączymy miliony podobnie myślących profesjonalistów i umożliwiamy im wydajniejszą pracę.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Prowadzenie franczyzy IWG wymaga umiejętności przedsiębiorczych, ponieważ franczyzobiorca aktywnie prowadzi swoje centrum i zarządza członkami zespołu pełniąc różne funkcje.

Nasze zespoły zapewniają globalne i krajowe wsparcie, a franczyzobiorca koncentruje się na uruchamianiu lokalnych kampanii sprzedażowych i marketingowych. W ten sposób zapewniamy, że nasz licencjonobiorca może dbać o swoich klientów, przestrzegając najwyższych standardów w zakresie projektowania, jakości, zdrowia i bezpieczeństwa, a także dalej rozwijać swój biznes - dzięki czemu centra stają się sercem dobrze prosperującej społeczności lokalnej i ośrodkiem dla rozwoju gospodarczego.

Nasi partnerzy powinni być pasjonatami marki, ale także sektora jako całości, silnie umiejscowionymi lokalnie, aby wspierać marketing i sprzedaż centrum.

Poszukujemy doświadczonych franczyzobiorców gotowych do ekspansji w innych branżach, graczy na rynku nieruchomości, w tym właścicieli budynków i deweloperów, ale zapraszamy również inwestorów, którzy chcą dołączyć do szybkiego rozwoju i czerpać korzyści w postaci wysokich zysków z naszego sprawdzonego modelu biznesowego.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę IWG?

Z IWG franczyzobiorca prowadzi własną firmę, ale nie jest sam! Opracowaliśmy ustrukturyzowane programy szkoleniowe, aby franczyzobiorca oraz członkowie jego zespołu mogli maksymalne wykorzystać potencjał naszych marek.

Mamy również zespół specjalistów, którzy służą pomocą w razie potrzeby, począwszy od znalezienia odpowiedniej lokalizacji, po prowadzenie biznesu z powodzeniem.

Nasi franczyzobiorcy uzyskują szereg korzyści, mianowicie dostęp do najlepszego know-how na rynku oraz analiz big data od globalnego gracza, co pozwala przewidywać trendy na rynku. To majstersztyk technologiczny silnie wspierający sprzedaż, operacje i administrację. Ponadto nasi Partnerzy korzystają ze światowej klasy marketingu, otrzymują dostęp do naszego centrum sprzedaży bezpośredniej, które generuje ponad 100 000 zapytań miesięcznie, a także wyjątkowy dostęp do naszych klientów na całym świecie. Obecnie na rynku nie ma dostępnej oferty, która jest choć trochę zbliżona do naszej.

Nasze szkolenia modułowe obejmują wszystkie aspekty działalności biznesu franczyzowego, począwszy od rekrutacji i rozwoju personelu, po konfigurację i obsługę naszych systemów, które są światowej klasy.

Wspieramy naszych franczyzobiorców w maksymalizacji sprzedaży i optymalizacji lokalnego marketingu, aby mogli skutecznie pozyskiwać nowych i zatrzymywać dotychczasowych klientów. Dajemy naszym partnerom wszystko, czego potrzebują, aby mogli zapewnić swoim klientom wspaniały dzień w pracy. 

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 IWG - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.