Elastyczne przestrzenie do pracy jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Michałem Dorszewskim z IWG

Michał Dorszewski Dyrektor Rozwoju Franczyzy IWG

Wywiadu udzielił Pan Michał Dorszewski, Dyrektor Rozwoju Franczyzy IWG w regionie CEE - największego na świecie operatora elastycznych przestrzeni do pracy.

Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę sektora przestrzeni do pracy w kontekście Państwa firmy.

IWG jest największym na świecie operatorem elastycznych przestrzeni do pracy, z ponad 7 milionami użytkowników wśród, których są zarówno cieszący się sukcesami przedsiębiorcy, osoby indywidualne i znane duże korporacje.

Przy pomocy portfolio naszych marek, takich jak Regus, Spaces, HQ i Signature, jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania pasujące do każdego rodzaju biznesu i stylu pracy.

Dzięki zróżnicowanym formatom biur, a także rosnącym gałęziom biznesu takim jak rozwiązania mobilne, biura wirtualne oraz oferta biur zapasowych, pozwalamy firmom i ich pracownikom pracować gdzie chcą, kiedy chcą i jak chcą - w takim budżecie, na jaki się zdecydują.

Jaki jest potencjał branży oraz przyszłe trendy?

Model biznesowy biura serwisowanego wynaleźliśmy ponad 30 lat temu i od tego czasu stale go udoskonalamy.

Dziś sektor elastycznych przestrzeni do pracy osiągnął punkt krytyczny. Po upływie wielu lat ciągłego wzrostu, światowe zapotrzebowanie na tymczasowe biura, sale konferencyjne i powierzchnie coworkingowe jest gotowe eksplodować.

Badania pokazują, że do 2022 r. światowe mobilne przestrzenie do pracy będą liczyły 1,87 miliarda ludzi, a do 2030 r. elastyczne przestrzenie do pracy stworzą 30 milionów dodatkowych miejsc pracy wśród gospodarek 16 krajów przodujących.

W Polsce posiadamy ponad 20-letnie doświadczenie i portfolio ponad 30 lokalizacji, którymi zarządzamy. Mocno wierzymy w popandemiczne przyspieszenie. Wraz z postępami szczepień ochronnych, zapotrzebowanie na pracę hybrydową wśród pracowników i pracodawców będzie wkrótce bardzo wysokie.

Firmy będą niechętnie korzystały z tradycyjnych, długoterminowych umów najmu z siedzibą położoną centralnie. Rynek zmieni kierunek przez elastyczne przestrzenie do pracy, mniejsze miasta i podmiejskie lokalizacje, umożliwiając ludziom nadal wydajną pracę w profesjonalnych warunkach zapewnianych przez operatorów takich jak my i unikając długich dojazdów do pracy.

Jakie jest nasilenie konkurencji w sektorze elastycznych przestrzeni do pracy?

Jako lider rynku ustawiliśmy poprzeczkę. W ciągu ostatnich 5 lat otworzyliśmy 20 lokalizacji w Polsce. Trendy rynkowe pokazują duży potencjał w elastycznych biurach, więc ostatnio wiele firm dostrzegło tę szansę i otwiera własną przestrzeń współdzieloną (coworking).

Na całym świecie jesteśmy największym graczem na rynku, sześciokrotnie większym od naszego największego konkurenta, więc jesteśmy odpowiednio przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom związanym z pandemią oraz wielokrotnym wzrostem.

Z raportu JLL wynika, że w 2030 r. około 30% biur będzie biurami elastycznymi, podczas gdy obecnie nie jest to nawet 5%. Daje to każdemu dużo miejsca na rozwój.

Nadal widzimy marki, które nie będą w stanie tego zrobić, ponieważ nie osiągnęły odpowiedniej skali, nie zbudowały rozpoznawalnej marki, nie mają wystarczająco dobrych standardów, nie dysponują odpowiednią technologią wsparcia lub nie mają dostępu do globalnych klientów.

Jakie usługi oferuje firma IWG?

W IWG tworzymy wartość osobistą, finansową i strategiczną dla firm o dowolnej skali działania, zapewniając im oraz osobom prywatnym dostęp do przestrzeni do pracy na miarę ich potrzeb.

Nasza oferta produktowa obejmuje przestrzenie biurowe, przestrzenie współdzielone, sale konferencyjne, wirtualne biuro oraz elastyczne pakiety. Nasi klienci po prostu muszą wybrać to, co najbardziej im odpowiada.

Kim jest Państwa klient?

Naszymi klientami są zarówno startupy, małe i średnie firmy, jak i wielonarodowe korporacje, mające unikalne biznesowe cele, zespoły i aspiracje. Do grona naszych klientów zaliczają się niektórzy spośród odnoszących największe sukcesy przedsiębiorców i osób prywatnych, a także 90% firm z listy Fortune 500.

Wszyscy oni chcą miejsc do pracy i społeczności, która zaspojaja ich potrzeby. Chcą wyboru. 

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Dzięki lokalizacjom w praktycznie każdym kraju, mieście, miasteczku i głównym węźle komunikacyjnym oraz różnym opcjom, począwszy od godzinnej pracy w przestrzeni współdzielonej po wieloletnie umowy najmu powierzchni biurowej, umożliwiamy ludziom i firmom pracować, gdzie, kiedy i jak chcą.

Wszystkie nasze przestrzenie są zaprojektowane z myślą o produktywności i zawierają wszystko, co potrzebne, niezależnie od tego, czy jest to wiodąca w branży technologia, profesjonalna obsługa recepcji czy wysokiej jakości jedzenie i napoje.

Nasze rozwiązania są wolne od ryzyka i mają zerowy wpływ na bilans. Sprawiamy, że są tak proste w użyciu, jak to tylko możliwe, aby nasi klienci mogli skupić się na swojej podstawowej działalności.

W ten sposób pomagamy milionom ludzi spędzić wspaniały dzień w pracy.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

Rok 1989 był rokiem, w którym Mark Dixon, wizjoner, postanowił zrewolucjonizować świat pracy, otwierając pionierską Grupę Regus ze swojej bazy w Brukseli w Belgii. W następnych latach, w odpowiedzi na zmieniającą się dynamikę rynku i zapotrzebowanie klientów, nowe marki zostały dodane do biznesu poprzez przejęcia i rozwój organiczny, których kulminacją było utworzenie spółki dominującej, IWG plc, w 2016 roku.

Jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania dopasowane do każdego rodzaju działalności, stylu pracy i ceny.

Chociaż mamy ponad 3500 lokalizacji w 120 krajach, wciąż widzimy ogromny potencjał wzrostu, ponieważ naszym celem jest dotarcie do każdego miasta, miasteczka i głównego węzła komunikacyjnego na świecie, aby zapewnić bardzo potrzebne elastyczne opcje przestrzeni do pracy, od godzinnej pracy coworkingowej po wieloletnie umowy najmu powierzchni biurowych, łączymy miliony podobnie myślących profesjonalistów i umożliwiamy im wydajniejszą pracę.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Prowadzenie franczyzy IWG wymaga umiejętności przedsiębiorczych, ponieważ franczyzobiorca aktywnie prowadzi swoje centrum i zarządza członkami zespołu pełniąc różne funkcje.

Nasze zespoły zapewniają globalne i krajowe wsparcie, a franczyzobiorca koncentruje się na uruchamianiu lokalnych kampanii sprzedażowych i marketingowych. W ten sposób zapewniamy, że nasz licencjonobiorca może dbać o swoich klientów, przestrzegając najwyższych standardów w zakresie projektowania, jakości, zdrowia i bezpieczeństwa, a także dalej rozwijać swój biznes - dzięki czemu centra stają się sercem dobrze prosperującej społeczności lokalnej i ośrodkiem dla rozwoju gospodarczego.

Nasi partnerzy powinni być pasjonatami marki, ale także sektora jako całości, silnie umiejscowionymi lokalnie, aby wspierać marketing i sprzedaż centrum.

Poszukujemy doświadczonych franczyzobiorców gotowych do ekspansji w innych branżach, graczy na rynku nieruchomości, w tym właścicieli budynków i deweloperów, ale zapraszamy również inwestorów, którzy chcą dołączyć do szybkiego rozwoju i czerpać korzyści w postaci wysokich zysków z naszego sprawdzonego modelu biznesowego.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę IWG?

Z IWG franczyzobiorca prowadzi własną firmę, ale nie jest sam! Opracowaliśmy ustrukturyzowane programy szkoleniowe, aby franczyzobiorca oraz członkowie jego zespołu mogli maksymalne wykorzystać potencjał naszych marek.

Mamy również zespół specjalistów, którzy służą pomocą w razie potrzeby, począwszy od znalezienia odpowiedniej lokalizacji, po prowadzenie biznesu z powodzeniem.

Nasi franczyzobiorcy uzyskują szereg korzyści, mianowicie dostęp do najlepszego know-how na rynku oraz analiz big data od globalnego gracza, co pozwala przewidywać trendy na rynku. To majstersztyk technologiczny silnie wspierający sprzedaż, operacje i administrację. Ponadto nasi Partnerzy korzystają ze światowej klasy marketingu, otrzymują dostęp do naszego centrum sprzedaży bezpośredniej, które generuje ponad 100 000 zapytań miesięcznie, a także wyjątkowy dostęp do naszych klientów na całym świecie. Obecnie na rynku nie ma dostępnej oferty, która jest choć trochę zbliżona do naszej.

Nasze szkolenia modułowe obejmują wszystkie aspekty działalności biznesu franczyzowego, począwszy od rekrutacji i rozwoju personelu, po konfigurację i obsługę naszych systemów, które są światowej klasy.

Wspieramy naszych franczyzobiorców w maksymalizacji sprzedaży i optymalizacji lokalnego marketingu, aby mogli skutecznie pozyskiwać nowych i zatrzymywać dotychczasowych klientów. Dajemy naszym partnerom wszystko, czego potrzebują, aby mogli zapewnić swoim klientom wspaniały dzień w pracy. 

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »