Czy warto zlecić pozycjonowanie strony WWW agencji SEO/SEM?

czy warto współpracować z agencją SEO

Dostałeś od agencji SEO wiadomość dotyczącą pozycjonowania Twojego sklepu internetowego lub strony www, która zaczyna się tak…

Dzień dobry, 
szukając informacji na pewien interesujący mnie temat, przypadkiem trafiłem na Państwa stronę. Słowa „przypadkiem" używam tutaj nie bez przyczyny: obawiam się, że Państwa witryna nie jest w Internecie widoczna tak dobrze, jak mogłaby być.

albo tak:

Dzień dobry, 
trafiłem na bardzo ciekawy przypadek Państwa strony: z jednej strony poziom widoczności w sieci strony jest całkiem niezły, z drugiej strony ilość błędów w optymalizacji jest bardzo duża. Oznacza to, że po ich wyeliminowaniu istnieje ogromna szansa na to, żeby większość fraz z TOP50 zaindeksować w TOP10 lub nawet w TOP3.

 

Okazuje się, że Twoja strona internetowa ma olbrzymi potencjał, ale go nie wykorzystujesz. Siedzisz na żyle złota, ale tego nie widzisz! 🙉 🙈

Powyższe przykładowe maile to wierzchołek góry lodowej, ponieważ działania sprzedażowe dopiero nabierają rozpędu... 

Ekspert ds. SEO chce Ci bezinteresownie pomóc, dlatego wysyła bezpłatny audyt strony internetowej. Przecież nie ma żadnych podstaw, aby w obecnych czasach nie wierzyć w dobre intencje drugiego człowieka... Przy okazji warto podkreślić, że szczegółowy audyt SEO to kilkadziesiąt godzin pracy, więc nikt nie zrobi tego porządnie za darmo. 

Wyniki bezpłatnego audytu jednoznacznie wskazują, że nie jest dobrze! ⛔️ Twój nowy "Przyjaciel" wyszczególnia Ci błędy na Twojej stronie, które musisz koniecznie poprawić! Mimo, że nie masz bladego pojęcia, czy to są faktycznie poważne problemy. 

Jeśli się zastanawiasz i masz wątpliwości, to przedstawiciel agencji SEO „uspokaja” Cię, że to sprawa „na wczoraj” i trzeba szybko naprawić błędy, a on wie jak to zrobić.

Co więcej, "gwarantuje" Ci widoczność na pierwszej stronie w Google i super szybkie efekty! 🤑

Wystarczy, że podpiszesz umowę na X miesięcy 📆 (najlepiej na 24 miesiące bez możliwości wcześniejszego wypowiedzenia) i będziesz płacić stały abonament w wysokości X tysięcy.

Wówczas agencja SEO / SEM zaopiekuje się Twoją stroną internetową, dzięki czemu będziesz widoczny w Internecie i zarabiał mnóstwo pieniędzy! 💰💰💰

 

Brzmi znajomo?

To uciekaj! 🚴‍♂️

 

Czy to oznacza, że nie należy współpracować z agencją SEO/SEM? 

NIE!!! Ważne, aby wiedzieć jak wybrać dobrą agencję i rozliczać jej efekty pracy!

Towarzysz Stalin mawiał "Kontrola najwyższą formą zaufania". 😉 Jeśli współpracujesz z agencją SEO lub zatrudniasz pracowników od pozycjonowania, to ważne, abyś wiedział jak oszacować ich realny czas pracy (zakres odpowiedzialności, priorytetyzacja zadań) oraz potrafił skontrolować ich efektywność.

Zgodnie z zasadą: jak skutecznie obronić się przed technikami manipulacji? Należy poznać techniki manipulacji!

Szkolenie SEO dla Właścicieli sklepów internetowych oraz stron www

Zapraszam Cię na szkolenie SEO dla Właścicieli Firm, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić biznes online (sklep internetowy, firmową stronę www, blog) oraz chcą poznać proces SEO i wypozycjonować swoją domenę.

Ponadto zastanawiają się, czy zlecić pozycjonowanie strony www agencji, czy robić samodzielnie...

  • Jeśli zlecić agencji w ramach outsourcingu lub już to zrobiono, to jak wybrać dobrą i skuteczną agencję SEO oraz jak rozliczać jej efekty?
  • Jeśli robić samodzielnie, to jakich potrzebuję zasobów oraz kompetencji w ramach własnej firmy?

Dlaczego organizuję szkolenie SEO?

Niestety, niektóre agencje SEO/SEM psują rynek, ponieważ wykorzystują niewiedzę swoich klientów i ich oszukują. 

Te szkolenie jest organizowane przez Przedsiębiorcę dla Przedsiębiorców i wpisuje się w misję portalu WlasnyBiznes.pl, tj. dzielenie się wiedzą biznesową oraz doświadczeniem, aby ułatwić prowadzenie firmy i wspierać przedsiębiorców. To tylko tyle albo aż tyle...

Czy jestem specjalistą ds. pozycjonowania?

Tak, z tematyką SEO związany jestem od blisko dziesięciu lat. Co więcej, osobiście zajmuję się pozycjonowaniem portalu WlasnyBiznes.pl i tworzę Content Marketing. Ponadto ukończyłem wiele specjalistycznych szkoleń z digital marketingu.

Moje działania dają realne efekty, ponieważ według oficjalnych źródeł, m.in. SENUTO, roczny ekwiwalent Google Ads portalu WlasnyBiznes.pl wynosi 1 256 400 złotych, tj. roczny budżet jaki musiałbyś wydać na reklamy w Google, aby uzyskać taki sam ruch organiczny jak portal WlasnyBiznes.pl. Źródło: wyniki z dnia 06.04.2021 r.

Czy te szkolenie jest płatne?

Tak, mimo, iż na rynku są bezpłatne webinary. Pamiętaj, że darmowe szkolenia mają zazwyczaj na celu sprzedaż swoich usług pozycjonowania lub partnerów współpracujących.

Ja nie sprzedaję usługi pozycjonowania. Mam do zaoferowania cenne doświadczenie i wiedzę, czyli tzw. know-how, dzięki któremu zaoszczędzisz pieniądze, dlatego pobieram za to wynagrodzenie.

Z informacji, które są ogólnodostępne wynika, że firmy specjalizujące się w SEO w modelu abonamentowym zazwyczaj pobierają opłatę od 1000 zł netto miesięcznie za pozycjonowanie lokalne, zaś SEO ogólnopolskie to koszt minimum 2000-2500 zł netto miesięcznie.

To oznacza, że w wyniku nieefektywnej współpracy z agencją SEO możesz stracić dużo pieniędzy, ale nie tylko... Oprócz finansów jest jeszcze kwestia odpowiedzialności, gdyż niekompetentna osoba lub niedozwolone praktyki mogą spowodować, iż Twoja strona zostanie usunięta z wyników wyszukiwania w Google.

Aby uniknąć przykrych konsekwencji zainwestuj w szkolenie 👉 SEO dla Właścicieli e-Sklepów

szkolenie SEO dla właścicieli firm

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o własnym biznesie, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Od znalezienia pomysłu do jego wdrożenia i przekształcenia w prosperujący biznes jest długa droga. Nie istnieje jedna idealna metoda weryfikacji pomysłu, która pozwoli jednoznacznie stwierdzić, czy biznes osiągnie sukces. Możemy mówić wyłącznie o zmniejszeniu ryzyka. Mimo to, warto przeprowadzić proces walidacji zamiast ślepo wierzyć w swoją intuicję, ponieważ sprawdzenie pomysłu przed jego wdrożeniem pozwala wyeliminować wiele błędów oraz opracować efektywny model biznesowy!

  • Co to jest StartUp?

    Własny biznes

    W ostatnich latach panuje gorączka złota polegająca na próbach stworzenia jednorożca, czyli biznesu wartego ponad miliard dolarów. Termin StartUp odmieniany jest przez wszystkie przypadki na każdym kontynencie.

  • Chcesz bezpłatnie pozyskiwać klientów w Internecie? Słyszałeś o pozycjonowaniu stron, wynikach organicznych, ale nie wiesz od czego zacząć? Być możesz szukasz specjalisty od SEO i zastanawiasz się, czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej? Zacznij od zdobycia podstawowych informacji i dowiedz się, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron WWW i na czym polega proces SEO, co ułatwi Ci wybór odpowiedniego specjalisty!

  • Na etapie weryfikacji pomysłu na biznes warto opracować wstępną wersję produktu, tzw. MVP (z ang. Minimum Viable Product), aby zademonstrować ją potencjalnym klientom i pozyskać wartościowe informacje zwrotne. Pomysł jest czymś nienamacalnym i każda ze stron może mieć różne wyobrażenia na temat ostatecznego kształtu produktu.

  • Jeśli wpadłeś na pomysł i nie wiesz, kto mógłby z niego skorzystać, to nie jest to dobry znak. Im dłużej zastanawiasz się nad potencjalnym klientem, tym większe ryzyko, że będziesz dorabiać filozofię do swojego produktu. W momencie pojawienia się pomysłu na biznes równolegle powinien pojawić się obraz klienta. Im jest wyraźniejszy, tym łatwiej zweryfikować i wdrożyć pomysł oraz rozwinąć cały biznes. Klient to Twój cel!🎯 Stworzenie produktu, a następnie dopasowywanie go do klienta to odwrócenie prawidłowej kolejności. Tego typu działanie przypomina mi "styl włoski", czyli rzucanie makaronu o ścianę i liczenie, że coś się przyklei. 😉

  • Partner handlowy (dystrybutor, reseller, przedstawiciel, agent) to popularny pomysł na biznes, który polega na prowadzeniu punktu sprzedaży (online/offline) pod własnym szyldem i sprzedaży produktów lub usług swojego dostawcy (producenta, importera, hurtownika, integratora, dealera). Można również zostać przedstawicielem mobilnym danej firmy i nie prowadzić punktu stacjonarnego ani sklepu internetowego.

.