Centrum Mail Boxes Etc. jako pomysł na biznes. Wywiad z Iwoną Naculak

centrum Mail Boxes Etc. jako pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe. 

Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności.

Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci.

Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%.

W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem.

Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop.

Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Na pierwszy rzut oka konkurencja jest duża – ilość placówek oferujących rozwiązania kurierskie wciąż rośnie. Ale po głębszej analizie żadna z firm nie oferuje tak kompleksowych usług dla MŚP – od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe. Trudno więc mówić o bezpośredniej konkurencji w ogóle!

otwórz franczyzę Mail Boxes Etc. i oferuj PROFESJONALNE Rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych!

franczyza mbe boxes etc

 

Jakie dokładnie usługi oferuje centrum Mail Boxes Etc.

W MBE nasze rozwiązania dopasowujemy do indywidualnych potrzeb każdego z naszych klientów, biorąc pod uwagę ich oczekiwania, budżety, terminy i planu rozwoju. Do głównych usług realizowanych przez Centra MBE należą:

Przesyłki kurierskie i pakowanie:

  • Kompleksowa obsługa przesyłek dla MŚP – elastyczne odbiory i inne
  • Profesjonalne pakowanie przedmiotów do wysyłki
  • Ubezpieczenie towarów wartościowych
  • Wysyłka dzieł sztuki i alkoholi
  • Wysyłki paletowe i inne niestandardowe rozwiązania
  • Platforma do zdalnego zarządzania przesyłkami

Poligrafia:

  • Projekty graficzne
  • Druk
  • Grawerowanie
  • Pieczątki
  • Kreowanie wizerunku firmy
  • Przygotowanie standów i materiałów na tragi

Skrytki adresowe:

  • Wynajęcie skrytki
  • Możliwość rejestracji firmy pod adresem Centrum MBE
  • Wirtualne biuro i pełna obsługa korespondencji

Usługi dla e-commerce

  • Mikrologistyka: magazynowanie, fulfillment, obsługa zwrotów
  • Przygotowywanie materiałów reklamowych i brandowanych materiałów pakowych
  • Wtyczka do automatyzacji obsługi sklepów internetowych klientów

Kim jest Państwa klient?

Z uwagi na portfolio usług wychodzimy z nimi głównie do klientów biznesowych, obsługując firmy z sektora MŚP. Nie zamykamy się jednak na klienta indywidualnego, dla którego również przygotowaliśmy ciekawe rozwiązania, jak np. wysyłka sprzętu sportowego czy bagażu.

Jakie korzyści oferujecie swoim klientom?

Centra MBE często stają się dla klientów zewnętrznym działem logistyki, marketingu i administracji. Dzięki naszym kompleksowym usługom dostępnym w jednym miejscu, pomagamy klientom oszczędzać przestrzeń oraz czas optymalizując ich procesy, przejmując zarządzanie magazynem, dzięki czemu mogą skupić się na podstawowej działalności i skalować swój biznes.

Proszę pokrótce opisać firmę Mail Boxes Etc.

Mail Boxes Etc. (MBE) to jedna z największych globalnych sieci franczyzowych, oferująca kompleksowe usługi wysyłkowe, logistyczne i poligraficzne, a także innego typu wsparcie dla firm i klientów indywidualnych.

Firma powstała w 1980 roku w San Diego w Kalifornii. Od tego czasu stała się globalną marką, która liczy ponad 2900 oddziałów w 55 krajach.

Nasze oddziały specjalizują się w dobieraniu rozwiązań pod indywidualne potrzeby klientów - od pojedynczych przesyłek po pełną obsługę sklepu internetowego wraz z kontrolą stanu magazynowego i obsługą zwrotów. Realizują również zlecenia poligraficzne począwszy od wizytówek, kończąc na obsłudze graficznej dużych imprez jak targi, sympozja czy konferencje. To od klienta zależy w jakim zakresie chce skorzystać z naszych usług.

W portfolio Grupy MBE poza Mail Boxes Etc. znajdują się również firmy takiej jak AlphaGraphics, PostNet, Pack&Send, Mulitycopy czy też PrestaShop.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Jest kilka istotnych aspektów, które są niezbędne, by dołączyć do Sieci MBE i rozwijać swój biznes. Są to:

  • Zaangażowanie w prowadzeniu i dążeniu do rozwoju swojego Centrum
  • Lokal o powierzchni ok 50-70 m2, który znajduje się na parterze, z witryną i miejscem parkingowym
  • Chęć do działania w zgodzie z misją i filozofią firmy w zakresie obsługi klienta biznesowego i indywidualnego
  • Przygotowanie biura zgodnie ze standardem obowiązującym w sieci
  • Inwestycja finansowa w kwocie ok. 100  tys. zł na zakup mebli, sprzętu i licencji oraz przygotowania biura zgodnie ze standardem

Dlaczego warto otworzyć franczyzę Mail Boxes Etc.?

Jako międzynarodowa marka o 40 letnim doświadczeniu wypracowaliśmy model biznesowy, który z powodzeniem funkcjonuje w 55 krajach. Korzyści z dołączenia do Sieci MBE to:

  • Globalne kontrakty z dostawcami i stawki kurierskie,
  • Marka rozpoznawalna na całym świecie,
  • Sprawdzone know how,
  • Nowoczesna, autorska platforma technologiczna MBE do zarządzania wysyłkami,
  • Wtyczka dla klientów e-commerce, automatyzująca generowanie etykiet wysyłkowych,
  • Ogólnopolskie i lokalne kampanie marketingowe,
  • Bogata oferta produktowa i usługowa,
  • Coaching sprzedażowy, szkolenia i webinary,
  • Wsparcie w wyborze lokalizacji i w przygotowaniu lokalu,
  • Kompleksowy, kilkutygodniowy pakiet szkoleń wdrażających,
  • Dedykowani z ramienia dostawców opiekunowie dla Sieci MBE,
  • Wsparcie operacyjno – sprzedażowe w postaci dedykowanego opiekuna z Centrali MBE.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 MBE - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.