Burgerownia sieci Bobby Burger jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Michałem Reczyńskim

Wywiadu udzielił Pan Michał Reczyński, Business Development Manager marki Bobby Burger - pierwszej i największej polskiej sieci burgerowni.

Panie Michale, praktycznie każdy zna branżę gastronomiczną od strony konsumpcyjnej, a jak wygląda rynek z punktu widzenia inwestora?

Obserwując trendy rynkowe, m.in. rosnące wydatki Polaków na jedzenie poza domem oraz wzrost częstotliwości wyjść do restauracji, można śmiało stwierdzić, że polska gastronomia ma się dobrze. W ostatnich latach zauważalny jest intensywny rozwój tego rynku, perspektywy są bardzo obiecujące. Jednocześnie to właśnie gastronomia najchętniej rozwija się w oparciu o system franczyzowy. Na polskim rynku rok 2018 zakończył się liczbą 78 tys. placówek zrzeszonych w 1250 sieciach franczyzowych. Spośród nich 4,3 tys. działało właśnie w gastronomii - w tym także pod szyldem marki Bobby Burger.

Jaki jest potencjał branży oraz jakie są największe wyzwania w gastronomii?

Coraz więcej Polaków spędza czas poza domem, m. in. w lokalach gastronomicznych, przy tym nie ograniczają się tylko do najtańszych miejsc. Średnio Polacy wydają na jedzenie „na mieście” około 100 zł. 3/4 badanych przez nas osób jako motywację do wizyty w lokalu gastronomicznym wskazuje powody towarzyskie – chęć wyjścia „na miasto” nie tylko w celu konsumpcji posiłku, ale także spędzenia miło czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Branża reaguje na tę tendencję, zapewniając swoim gościom szereg dodatkowych atrakcji, jak transmisje sportowe czy gry planszowe.

Wyzwaniem dla gastronomii są także rosnące wymagania konsumentów oraz trend świadomego odżywiania, tzw. flexitarianizm, czyli ograniczenie spożycia mięsa na rzecz warzyw i owoców. Z myślą o osobach, których nawyki żywieniowe są spójne z tym trendem lub o tych, które całkowicie wyeliminowały ze swojej diety spożywanie mięsa, restauracje modyfikują swoje menu wprowadzając opcje wegetariańskie czy zdrowie smoothies, będące alternatywą dla napojów gazowanych.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Branża gastronomiczna charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością. Postrzegamy jednak ten aspekt jako impuls do dalszego rozwoju i dbania o najwyższą jakość oferowanych przez nas produktów.

Od czego się wszystko zaczęło, jaka jest historia marki Bobby Burger?

Bobby Burger to pierwsza i największa polska sieć burgerowni. Jej początki sięgają 2012 roku, kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Zaledwie rok później pojawił się pierwszy lokal w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger na stałe wpisał się w gastronomiczne serca 17 polskich miast, takich jak m.in. Warszawa, Olsztyn, Poznań, Łódź, Szczecin, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz czy Lublin.

Obecnie pod logo Bobby Burger funkcjonuje 14 lokali własnościowych i 24 franczyzowe, ale na tym nie poprzestajemy – w kwietniu i maju br. planujemy otwarcie dwóch nowych lokali w Warszawie. W maju chcemy także otworzyć nasz pierwszy lokal w Siedlcach. W pierwszej połowie 2019 roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube.

Ponadto chcemy włączyć naszych klientów w biznesowy rozwój marki Bobby Burger – dotychczas uwzględnialiśmy ich preferencje w kwestii menu i wystroju lokali. Następnym krokiem jest crowdfunding, a o jego szczegółach będziemy informować już wkrótce.

Do kogo kierują Państwo swoją ofertę?

Bobby Burger to marka tworzona dla aktywnych i dynamicznych osób, lubiących wielkomiejski gwar. Dlatego nasze lokale znajdują się blisko ścisłego centrum miasta, przy najczęściej uczęszczanych ulicach lub w galeriach handlowych – tu jednak bardzo chętnie wychodzimy poza główną strefę food court, co umożliwia nam zagospodarowanie własnej przestrzeni.
Od początku istnienia naszej marce przyświeca hasło: REAL FOOD, REAL PEOPLE, czyli prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi.

Co dobrego możemy zjeść w lokalach Bobby Burger?

Lokale Bobby Burger słyną z przepysznych burgerów 100 proc. wołowina. W naszej ofercie znajdują się również burgery drobiowe i 4 pozycje wegetariańskie, znane jako Wege Rodzina: Vedżesika, Grażyna, Janush i Brajan. W menu dostępne są także frytki z autorską przyprawą, kawa z ekspresu kolbowego czy lemoniada. Każdego z burgerów można dowolnie modyfikować – od serów, przez sosy, po warzywa i kotlety. Z kolei osoby poszukujące nowych, zaskakujących kompozycji smakowych znajdą je w naszym menu sezonowym, które umożliwia nam korzystanie z sezonowości owoców i warzyw. Takie menu zmieniane jest co 3 miesiące i obowiązuje we wszystkich naszych lokalach.

bobby burger jedzenie

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Dziś burgera można dostać w niemal każdej restauracji, jednak to burgerownie – czyli miejsca wyspecjalizowane w tego typu produktach – oferują burgery wysokiej jakości, z większym wyborem bułek, mięs czy sosów. Takie właśnie produkty znajdziemy w lokalach Bobby Burger. Co ważne, dzięki działaniu w sieci, nasi klienci, niezależnie od tego, czy odwiedzą naszą burgerownię w Warszawie czy Łodzi, mają pewność, że wszędzie dostaną tak samo dobrego burgera. Jednocześnie oferujemy naszym Klientom coś więcej niż tylko smaczne, pełnowartościowe jedzenie. Dajemy przestrzeń do wspólnego spędzania czasu, a także zachęcamy do tego, aby osoby związane z marką każdego dnia współtworzyły ją razem z nami na poziomie produktu czy komunikacji.

Jakie kryteria musi spełnić franczyzobiorca Bobby Burger?

Od potencjalnego franczyzobiorcy oczekujemy przedsiębiorczości, inicjatywy i dynamizmu. Zależy nam na współpracy z osobami ambitnymi i nastawionymi na sukces. Konieczne jest dysponowanie zasobami finansowymi gwarantującymi sfinansowanie inwestycji (lokal po gastronomii już od 50 tys. netto, lokal od podstaw 200-250 tys. netto). Ważna jest również dobra znajomość lokalnego rynku gastronomicznego oraz egzekwowanie wysokich standardów zarówno w kwestii najwyższej jakości produktów, jak i obsługi klienta. Umiejętność współpracy z siecią franczyzową będzie dodatkowym atutem.

Obecnie w ramach oferty franczyzowej Bobby Burger oferujemy otwarcie lokalu stacjonarnego lub burgerowni w nowoczesnym systemie kontenerowym. Szacujemy, że okres zwrotu z inwestycji w lokal stacjonarny wynosi 12-18 miesięcy a w format kontenerowy 6-12 miesięcy.

Dlaczego warto dołączyć do sieci franczyzowej Bobby Burger?

Z naszej strony franczyzobiorcy otrzymują pełne wsparcie w zakresie operacyjnym, marketingowym, a także na płaszczyźnie szkoleń (w tym platforma szkoleniowa z dostępem dla wszystkich pracowników sieci), pełnego łańcucha logistyczno-dystrybucyjnego, a także receptury produktowe, czy obsługę w obszarze IT.

Nasz system współpracy został opracowany tak, by nawet niedoświadczony przedsiębiorca miał szansę z powodzeniem prowadzić burgerownię. Dzielimy się naszym doświadczeniem na każdym etapie inwestycji: przed i po otwarciu lokalu pod marką Bobby Burger, przekazujemy how-know w zakresie jego prowadzenia. Organizujemy szkolenia dla pracowników burgerowni oraz franczyzobiorców w oparciu o nasze standardy kompetencyjne.

Korzystając ze skali, kontraktację surowców przeprowadzamy centralnie tak, aby nasi partnerzy biznesowi mieli stały dostęp do surowców w bardzo atrakcyjnych cenach zakupowych. Franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie również w zakresie marketingu. Opracowujemy i wdrażamy ogólnopolskie kampanie, a partnerom przekazujemy materiały i projekty graficzne, które umożliwiają działania w ramach marketingu lokalnego. Dodatkowo wprowadziliśmy system wsparcia franczyzobiorcy pod nazwą „Kto pierwszy, ten lepszy”. Jest on dedykowany przedsiębiorcom otwierającym pierwszy lokal pod szyldem Bobby Burger w danym mieście. Opiera się on na ustaleniu indywidualnego wsparcia, które uzależnione jest od całościowej kwoty inwestycji.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.