Burgerownia sieci Bobby Burger jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Michałem Reczyńskim

Wywiadu udzielił Pan Michał Reczyński, Business Development Manager marki Bobby Burger - pierwszej i największej polskiej sieci burgerowni.

Panie Michale, praktycznie każdy zna branżę gastronomiczną od strony konsumpcyjnej, a jak wygląda rynek z punktu widzenia inwestora?

Obserwując trendy rynkowe, m.in. rosnące wydatki Polaków na jedzenie poza domem oraz wzrost częstotliwości wyjść do restauracji, można śmiało stwierdzić, że polska gastronomia ma się dobrze. W ostatnich latach zauważalny jest intensywny rozwój tego rynku, perspektywy są bardzo obiecujące. Jednocześnie to właśnie gastronomia najchętniej rozwija się w oparciu o system franczyzowy. Na polskim rynku rok 2018 zakończył się liczbą 78 tys. placówek zrzeszonych w 1250 sieciach franczyzowych. Spośród nich 4,3 tys. działało właśnie w gastronomii - w tym także pod szyldem marki Bobby Burger.

Jaki jest potencjał branży oraz jakie są największe wyzwania w gastronomii?

Coraz więcej Polaków spędza czas poza domem, m. in. w lokalach gastronomicznych, przy tym nie ograniczają się tylko do najtańszych miejsc. Średnio Polacy wydają na jedzenie „na mieście” około 100 zł. 3/4 badanych przez nas osób jako motywację do wizyty w lokalu gastronomicznym wskazuje powody towarzyskie – chęć wyjścia „na miasto” nie tylko w celu konsumpcji posiłku, ale także spędzenia miło czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Branża reaguje na tę tendencję, zapewniając swoim gościom szereg dodatkowych atrakcji, jak transmisje sportowe czy gry planszowe.

Wyzwaniem dla gastronomii są także rosnące wymagania konsumentów oraz trend świadomego odżywiania, tzw. flexitarianizm, czyli ograniczenie spożycia mięsa na rzecz warzyw i owoców. Z myślą o osobach, których nawyki żywieniowe są spójne z tym trendem lub o tych, które całkowicie wyeliminowały ze swojej diety spożywanie mięsa, restauracje modyfikują swoje menu wprowadzając opcje wegetariańskie czy zdrowie smoothies, będące alternatywą dla napojów gazowanych.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Branża gastronomiczna charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością. Postrzegamy jednak ten aspekt jako impuls do dalszego rozwoju i dbania o najwyższą jakość oferowanych przez nas produktów.

Od czego się wszystko zaczęło, jaka jest historia marki Bobby Burger?

Bobby Burger to pierwsza i największa polska sieć burgerowni. Jej początki sięgają 2012 roku, kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Zaledwie rok później pojawił się pierwszy lokal w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger na stałe wpisał się w gastronomiczne serca 17 polskich miast, takich jak m.in. Warszawa, Olsztyn, Poznań, Łódź, Szczecin, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz czy Lublin.

Obecnie pod logo Bobby Burger funkcjonuje 14 lokali własnościowych i 24 franczyzowe, ale na tym nie poprzestajemy – w kwietniu i maju br. planujemy otwarcie dwóch nowych lokali w Warszawie. W maju chcemy także otworzyć nasz pierwszy lokal w Siedlcach. W pierwszej połowie 2019 roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube.

Ponadto chcemy włączyć naszych klientów w biznesowy rozwój marki Bobby Burger – dotychczas uwzględnialiśmy ich preferencje w kwestii menu i wystroju lokali. Następnym krokiem jest crowdfunding, a o jego szczegółach będziemy informować już wkrótce.

Do kogo kierują Państwo swoją ofertę?

Bobby Burger to marka tworzona dla aktywnych i dynamicznych osób, lubiących wielkomiejski gwar. Dlatego nasze lokale znajdują się blisko ścisłego centrum miasta, przy najczęściej uczęszczanych ulicach lub w galeriach handlowych – tu jednak bardzo chętnie wychodzimy poza główną strefę food court, co umożliwia nam zagospodarowanie własnej przestrzeni.
Od początku istnienia naszej marce przyświeca hasło: REAL FOOD, REAL PEOPLE, czyli prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi.

Co dobrego możemy zjeść w lokalach Bobby Burger?

Lokale Bobby Burger słyną z przepysznych burgerów 100 proc. wołowina. W naszej ofercie znajdują się również burgery drobiowe i 4 pozycje wegetariańskie, znane jako Wege Rodzina: Vedżesika, Grażyna, Janush i Brajan. W menu dostępne są także frytki z autorską przyprawą, kawa z ekspresu kolbowego czy lemoniada. Każdego z burgerów można dowolnie modyfikować – od serów, przez sosy, po warzywa i kotlety. Z kolei osoby poszukujące nowych, zaskakujących kompozycji smakowych znajdą je w naszym menu sezonowym, które umożliwia nam korzystanie z sezonowości owoców i warzyw. Takie menu zmieniane jest co 3 miesiące i obowiązuje we wszystkich naszych lokalach.

bobby burger jedzenie

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Dziś burgera można dostać w niemal każdej restauracji, jednak to burgerownie – czyli miejsca wyspecjalizowane w tego typu produktach – oferują burgery wysokiej jakości, z większym wyborem bułek, mięs czy sosów. Takie właśnie produkty znajdziemy w lokalach Bobby Burger. Co ważne, dzięki działaniu w sieci, nasi klienci, niezależnie od tego, czy odwiedzą naszą burgerownię w Warszawie czy Łodzi, mają pewność, że wszędzie dostaną tak samo dobrego burgera. Jednocześnie oferujemy naszym Klientom coś więcej niż tylko smaczne, pełnowartościowe jedzenie. Dajemy przestrzeń do wspólnego spędzania czasu, a także zachęcamy do tego, aby osoby związane z marką każdego dnia współtworzyły ją razem z nami na poziomie produktu czy komunikacji.

Jakie kryteria musi spełnić franczyzobiorca Bobby Burger?

Od potencjalnego franczyzobiorcy oczekujemy przedsiębiorczości, inicjatywy i dynamizmu. Zależy nam na współpracy z osobami ambitnymi i nastawionymi na sukces. Konieczne jest dysponowanie zasobami finansowymi gwarantującymi sfinansowanie inwestycji (lokal po gastronomii już od 50 tys. netto, lokal od podstaw 200-250 tys. netto). Ważna jest również dobra znajomość lokalnego rynku gastronomicznego oraz egzekwowanie wysokich standardów zarówno w kwestii najwyższej jakości produktów, jak i obsługi klienta. Umiejętność współpracy z siecią franczyzową będzie dodatkowym atutem.

Obecnie w ramach oferty franczyzowej Bobby Burger oferujemy otwarcie lokalu stacjonarnego lub burgerowni w nowoczesnym systemie kontenerowym. Szacujemy, że okres zwrotu z inwestycji w lokal stacjonarny wynosi 12-18 miesięcy a w format kontenerowy 6-12 miesięcy.

Dlaczego warto dołączyć do sieci franczyzowej Bobby Burger?

Z naszej strony franczyzobiorcy otrzymują pełne wsparcie w zakresie operacyjnym, marketingowym, a także na płaszczyźnie szkoleń (w tym platforma szkoleniowa z dostępem dla wszystkich pracowników sieci), pełnego łańcucha logistyczno-dystrybucyjnego, a także receptury produktowe, czy obsługę w obszarze IT.

Nasz system współpracy został opracowany tak, by nawet niedoświadczony przedsiębiorca miał szansę z powodzeniem prowadzić burgerownię. Dzielimy się naszym doświadczeniem na każdym etapie inwestycji: przed i po otwarciu lokalu pod marką Bobby Burger, przekazujemy how-know w zakresie jego prowadzenia. Organizujemy szkolenia dla pracowników burgerowni oraz franczyzobiorców w oparciu o nasze standardy kompetencyjne.

Korzystając ze skali, kontraktację surowców przeprowadzamy centralnie tak, aby nasi partnerzy biznesowi mieli stały dostęp do surowców w bardzo atrakcyjnych cenach zakupowych. Franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie również w zakresie marketingu. Opracowujemy i wdrażamy ogólnopolskie kampanie, a partnerom przekazujemy materiały i projekty graficzne, które umożliwiają działania w ramach marketingu lokalnego. Dodatkowo wprowadziliśmy system wsparcia franczyzobiorcy pod nazwą „Kto pierwszy, ten lepszy”. Jest on dedykowany przedsiębiorcom otwierającym pierwszy lokal pod szyldem Bobby Burger w danym mieście. Opiera się on na ustaleniu indywidualnego wsparcia, które uzależnione jest od całościowej kwoty inwestycji.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.