Biuro ubezpieczeniowe PZU jako pomysł na biznes. Wywiad z Sebastianem Oliszewskim

Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce

Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

Dbamy o kierunek rozwoju branży i najwyższe standardy jakości. Wdrożyliśmy program Agent 3.0, który wpływa na zadowolenie klientów i zwiększa dostępność naszych agentów. Regularnie otrzymywane przez nas wyróżnienia, takie jak „Instytucja Roku” w kategorii „Jakość obsługi w placówce”, potwierdzają kierunek jaki obraliśmy. Można z nami otworzyć własną placówkę ubezpieczeniową i oferować produkty całej Grupy PZU.

Jaki jest potencjał branży ubezpieczeniowej?

Potencjał branży jest ogromny, dziś niemal każdy ma potrzeby ubezpieczeniowe. Jako największy ubezpieczyciel w kraju, wyznaczamy trendy i czujemy się odpowiedzialni za wyznaczanie kierunku, w którym rozwijają się ubezpieczenia. Stawiamy na szeroką dostępność i najwyższą jakość produktów oraz obsługi klienta.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Na rynku jest wiele firm ubezpieczeniowych, jednak PZU jest liderem w tej branży, co przemawia na korzyść firmy przy współpracy z nami.

Jakie produkty może oferować Agent PZU?

Mamy bardzo szeroki wachlarz produktów. Nasi agenci mogą sprzedawać ubezpieczenia majątkowe, np. domu, auta, firmy, wakacyjne, a także życiowe i zdrowotne.

OTWÓRZ WŁASNą agencję UBEZPIECZENIOWą PZU

wlasne biuro ubezpieczeniowe pzu

Jaka jest Państwa grupa docelowa?

Naszymi klientami są tak naprawdę wszyscy. Ubezpieczamy dzieci, dorosłych, zwierzęta, zdrowie i życie, majątki osób prywatnych i firm. Dziś ubezpieczenia potrzebuje niemal każdy.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Dzięki ubezpieczeniom nasi klienci śpią spokojniej. Mamy bogatą ofertę ubezpieczeniową, a także najwyższą, wielokrotnie nagradzaną jakość obsługi. Z naszymi produktami stoi znana, marka ciesząca się zaufaniem klientów.

Jakie możliwości współpracy oferuje firma PZU?

Można zacząć jako agent terenowy, bez biura – wiele osób nawiązuje z nami współpracę na zasadzie pracy dodatkowej i po jakimś czasie widząc potencjał, zaczyna poświęcać tej pracy 100% czasu, często decydując się też na własne biuro.

Nasz program przewiduje trzy poziomy, charakteryzujące się różną formą wsparcia oferowanego przez PZU. Dopasowaliśmy je na miarę potrzeb i możliwości agentów w małych i dużych miejscowościach. Zapewniamy perspektywę rozwoju naszym doświadczonym partnerom, a początkującym chcemy ułatwić start w biznesie.

Nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych na początku współpracy ani w okresie jej trwania. Zapewniamy profesjonalne szkolenia i wsparcie. Przez cały proces prowadzi dedykowany koordynator i kierownik sprzedaży. Po więcej informacji zapraszamy na stronę: agentpzu.pl

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby zostać agentem PZU, należy mieć średnie wykształcenie, zaświadczenie o niekaralności i założoną działalność gospodarczą. Doświadczenie w sprzedaży będzie dodatkowym atutem, ale nie jest ono konieczne, gdyż przygotowujemy do zawodu od podstaw, zapewniamy świetne szkolenia i wsparcie zespołu sprzedażowego. Istotne jest, że aby iść o krok dalej i otworzyć z nami biuro, należy mieć odpowiednie doświadczenie sprzedażowe i/lub zbudowaną bazę klientów oraz lokal.

Dlaczego warto otworzyć agencję ubezpieczeniową PZU?

Prowadząc agencję ubezpieczeniową PZU nie trzeba budować marki od początku. Siłą PZU jest świetna rozpoznawalność i zaufanie klientów. Niezwykle istotne jest to, że nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych od naszych partnerów, co więcej, zapewniamy darmowe wyposażenie lokalu w meble i oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Na początku współpracy oferujemy specjalne wsparcie finansowe dla nowych agentów.

Agenci, którzy decydują się na otwarcie placówki, otrzymują dodatkowe premie. Oferujemy wsparcie merytoryczne, szkoleniowe i marketingowe. Nasi agenci dostają darmową stronę internetową, wizytówkę google, czy profesjonalny fanpage na facebooku.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Agencja ubezpieczeniowa PZU - franczyza.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.