Biuro ubezpieczeniowe PZU jako pomysł na biznes. Wywiad z Sebastianem Oliszewskim

Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce

Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

Dbamy o kierunek rozwoju branży i najwyższe standardy jakości. Wdrożyliśmy program Agent 3.0, który wpływa na zadowolenie klientów i zwiększa dostępność naszych agentów. Regularnie otrzymywane przez nas wyróżnienia, takie jak „Instytucja Roku” w kategorii „Jakość obsługi w placówce”, potwierdzają kierunek jaki obraliśmy. Można z nami otworzyć własną placówkę ubezpieczeniową i oferować produkty całej Grupy PZU.

Jaki jest potencjał branży ubezpieczeniowej?

Potencjał branży jest ogromny, dziś niemal każdy ma potrzeby ubezpieczeniowe. Jako największy ubezpieczyciel w kraju, wyznaczamy trendy i czujemy się odpowiedzialni za wyznaczanie kierunku, w którym rozwijają się ubezpieczenia. Stawiamy na szeroką dostępność i najwyższą jakość produktów oraz obsługi klienta.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Na rynku jest wiele firm ubezpieczeniowych, jednak PZU jest liderem w tej branży, co przemawia na korzyść firmy przy współpracy z nami.

Jakie produkty może oferować Agent PZU?

Mamy bardzo szeroki wachlarz produktów. Nasi agenci mogą sprzedawać ubezpieczenia majątkowe, np. domu, auta, firmy, wakacyjne, a także życiowe i zdrowotne.

OTWÓRZ WŁASNą agencję UBEZPIECZENIOWą PZU

wlasne biuro ubezpieczeniowe pzu

Jaka jest Państwa grupa docelowa?

Naszymi klientami są tak naprawdę wszyscy. Ubezpieczamy dzieci, dorosłych, zwierzęta, zdrowie i życie, majątki osób prywatnych i firm. Dziś ubezpieczenia potrzebuje niemal każdy.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Dzięki ubezpieczeniom nasi klienci śpią spokojniej. Mamy bogatą ofertę ubezpieczeniową, a także najwyższą, wielokrotnie nagradzaną jakość obsługi. Z naszymi produktami stoi znana, marka ciesząca się zaufaniem klientów.

Jakie możliwości współpracy oferuje firma PZU?

Można zacząć jako agent terenowy, bez biura – wiele osób nawiązuje z nami współpracę na zasadzie pracy dodatkowej i po jakimś czasie widząc potencjał, zaczyna poświęcać tej pracy 100% czasu, często decydując się też na własne biuro.

Nasz program przewiduje trzy poziomy, charakteryzujące się różną formą wsparcia oferowanego przez PZU. Dopasowaliśmy je na miarę potrzeb i możliwości agentów w małych i dużych miejscowościach. Zapewniamy perspektywę rozwoju naszym doświadczonym partnerom, a początkującym chcemy ułatwić start w biznesie.

Nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych na początku współpracy ani w okresie jej trwania. Zapewniamy profesjonalne szkolenia i wsparcie. Przez cały proces prowadzi dedykowany koordynator i kierownik sprzedaży. Po więcej informacji zapraszamy na stronę: agentpzu.pl

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby zostać agentem PZU, należy mieć średnie wykształcenie, zaświadczenie o niekaralności i założoną działalność gospodarczą. Doświadczenie w sprzedaży będzie dodatkowym atutem, ale nie jest ono konieczne, gdyż przygotowujemy do zawodu od podstaw, zapewniamy świetne szkolenia i wsparcie zespołu sprzedażowego. Istotne jest, że aby iść o krok dalej i otworzyć z nami biuro, należy mieć odpowiednie doświadczenie sprzedażowe i/lub zbudowaną bazę klientów oraz lokal.

Dlaczego warto otworzyć agencję ubezpieczeniową PZU?

Prowadząc agencję ubezpieczeniową PZU nie trzeba budować marki od początku. Siłą PZU jest świetna rozpoznawalność i zaufanie klientów. Niezwykle istotne jest to, że nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych od naszych partnerów, co więcej, zapewniamy darmowe wyposażenie lokalu w meble i oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Na początku współpracy oferujemy specjalne wsparcie finansowe dla nowych agentów.

Agenci, którzy decydują się na otwarcie placówki, otrzymują dodatkowe premie. Oferujemy wsparcie merytoryczne, szkoleniowe i marketingowe. Nasi agenci dostają darmową stronę internetową, wizytówkę google, czy profesjonalny fanpage na facebooku.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Agencja ubezpieczeniowa PZU - franczyza.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.