Bezobsługowy wynajem przestrzeni typu premium jako pomysł na biznes

bezobsługowy wynajem lokali premium Salonty jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe.

Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności.

Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne.

Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

Jak ocenia Pan potencjał branży eventowej?

Branża eventowa po czasach covidowych obostrzeń przeżywa istne odrodzenie. Chęć spotykania się wśród konsumentów jest ogromna, a wybór miejsc do organizacji takich wydarzeń jest znacznie ograniczony. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zdecydowaliśmy się na przyspieszenie ekspansji konceptu modelem franczyzowym.

Nowe placówki Salonty będą w stanie obsłużyć klientów z całej Polski. Nie tylko w największych miastach w kraju, ale w każdej miejscowości powyżej 10 tys. osób. Ze względu na uniwersalność konceptu oraz zainteresowanie konsumentów potencjał na nowe placówki Salonty w Polsce jest ogromny.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Na chwilę obecną nie mamy żadnej konkurencji.

Jakie wydarzenia są zazwyczaj organizowane w Państwa przestrzeniach? 

Oferujemy powierzchnie na wynajem krótkoterminowy. W placówkach Salonty organizowane są wszelkiego typu wydarzenia. Najczęściej są to urodziny, spotkania firmowe oraz jubileusze. W okresach świątecznych górują imprezy rodzinne, a w maju i czerwcu każdego roku prym wiodą komunie. Klienci w Poznaniu docenili to już od otwarcia pierwszego punktu.

Kim jest Państwa klient?

Naszym klientem może zostać dosłownie każdy. Zainteresowanie jest równomierne we wszystkich grupach docelowych.

Jakie korzyści oferujecie swoim klientom?

Największymi korzyściami z korzystania z Salonty są dla Klienta przede wszystkim swoboda oraz wygoda. Klient nie musi sprzątać po wydarzeniu, ten koszt jest wpisany w kwotę najmu.

Do dyspozycji ma część kuchenną w pełni wyposażoną (zastawa, sztućce itd.). Wewnątrz placówek nie umieszczamy monitoringu, ponieważ wiemy jak cenna jest dla klientów prywatność. Klient ma pełną dowolność wynajmując Salonty i może zorganizować w naszej przestrzeni każdy rodzaj wydarzenia.

Proszę pokrótce opisać firmę Salonty.

Salonty to pierwsza na świecie sieć bezobsługowych przestrzeni klasy premium przeznaczonych do organizacji wydarzeń towarzyskich oraz firmowych. Placówki adaptowane są na wzór mieszkań w lokalach usługowych o powierzchni od 50 do 150 m2. W zależności od metrażu powierzchnie są wynajmowane dla grup składających się od 10 do 60 osób w celach takich jak: urodziny, jubileusze oraz spotkania firmowe.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Jedynymi wymogami dołączenia do Salonty jest pełnoletność, własna działalność (lub chęć jej założenia) oraz zaplecze finansowe pozwalające na pokrycie kosztów związanych z adaptacją lokalu. Współpracujemy ze specjalistami od finansowania projektów franczyzowych, więc pomożemy w uzyskaniu środków na start.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę Salonty?

Franczyzobiorca nie musi się martwić o pozyskiwanie klientów - całość marketingu jest prowadzona przez centralę Salonty. Jego jedynymi obowiązkami jest sprzątanie placówki oraz drobne naprawy - może to robić samemu lub skorzystać z usług firm zewnętrznych. Firma zapewnia dla pierwszych franczyzobiorców gwarancję czynszu przez cały okres trwania umowy franczyzy.

Przy aktywnym uczestniczeniu franczyzobiorcy w prowadzeniu placówki, zwrot całości wkładu własnego następuje w maksymalnie 12 miesięcy. 

Zarobki uzależnione są od wielkości lokalu, jednak szacunkowy minimalny dochód miesięczny to 5 000 zł netto po odjęciu wszystkich kosztów prowadzenia placówki.

Trzeba mieć jednak na uwadze, że są to dane poglądowe uzależnione od wielu czynników, takich jak miasto, kwota czynszu najmu, metraż lokalu oraz stopień zaangażowania franczyzobiorcy. Firma oferuje bezpłatną konsultację, podczas której przeprowadzana jest symulacja finansowa potencjalnej placówki na konkretnych przykładach lokali w mieście franczyzobiorcy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.