Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe.
Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności.
Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne.
Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.
Jak ocenia Pan potencjał branży eventowej?
Branża eventowa po czasach covidowych obostrzeń przeżywa istne odrodzenie. Chęć spotykania się wśród konsumentów jest ogromna, a wybór miejsc do organizacji takich wydarzeń jest znacznie ograniczony. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zdecydowaliśmy się na przyspieszenie ekspansji konceptu modelem franczyzowym.
Nowe placówki Salonty będą w stanie obsłużyć klientów z całej Polski. Nie tylko w największych miastach w kraju, ale w każdej miejscowości powyżej 10 tys. osób. Ze względu na uniwersalność konceptu oraz zainteresowanie konsumentów potencjał na nowe placówki Salonty w Polsce jest ogromny.
A jak wygląda kwestia konkurencji?
Na chwilę obecną nie mamy żadnej konkurencji.
Jakie wydarzenia są zazwyczaj organizowane w Państwa przestrzeniach?
Oferujemy powierzchnie na wynajem krótkoterminowy. W placówkach Salonty organizowane są wszelkiego typu wydarzenia. Najczęściej są to urodziny, spotkania firmowe oraz jubileusze. W okresach świątecznych górują imprezy rodzinne, a w maju i czerwcu każdego roku prym wiodą komunie. Klienci w Poznaniu docenili to już od otwarcia pierwszego punktu.
Kim jest Państwa klient?
Naszym klientem może zostać dosłownie każdy. Zainteresowanie jest równomierne we wszystkich grupach docelowych.
Jakie korzyści oferujecie swoim klientom?
Największymi korzyściami z korzystania z Salonty są dla Klienta przede wszystkim swoboda oraz wygoda. Klient nie musi sprzątać po wydarzeniu, ten koszt jest wpisany w kwotę najmu.
Do dyspozycji ma część kuchenną w pełni wyposażoną (zastawa, sztućce itd.). Wewnątrz placówek nie umieszczamy monitoringu, ponieważ wiemy jak cenna jest dla klientów prywatność. Klient ma pełną dowolność wynajmując Salonty i może zorganizować w naszej przestrzeni każdy rodzaj wydarzenia.
Proszę pokrótce opisać firmę Salonty.
Salonty to pierwsza na świecie sieć bezobsługowych przestrzeni klasy premium przeznaczonych do organizacji wydarzeń towarzyskich oraz firmowych. Placówki adaptowane są na wzór mieszkań w lokalach usługowych o powierzchni od 50 do 150 m2. W zależności od metrażu powierzchnie są wynajmowane dla grup składających się od 10 do 60 osób w celach takich jak: urodziny, jubileusze oraz spotkania firmowe.
Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?
Jedynymi wymogami dołączenia do Salonty jest pełnoletność, własna działalność (lub chęć jej założenia) oraz zaplecze finansowe pozwalające na pokrycie kosztów związanych z adaptacją lokalu. Współpracujemy ze specjalistami od finansowania projektów franczyzowych, więc pomożemy w uzyskaniu środków na start.
Dlaczego warto otworzyć franczyzę Salonty?
Franczyzobiorca nie musi się martwić o pozyskiwanie klientów - całość marketingu jest prowadzona przez centralę Salonty. Jego jedynymi obowiązkami jest sprzątanie placówki oraz drobne naprawy - może to robić samemu lub skorzystać z usług firm zewnętrznych. Firma zapewnia dla pierwszych franczyzobiorców gwarancję czynszu przez cały okres trwania umowy franczyzy.
Przy aktywnym uczestniczeniu franczyzobiorcy w prowadzeniu placówki, zwrot całości wkładu własnego następuje w maksymalnie 12 miesięcy.
Zarobki uzależnione są od wielkości lokalu, jednak szacunkowy minimalny dochód miesięczny to 5 000 zł netto po odjęciu wszystkich kosztów prowadzenia placówki.
Trzeba mieć jednak na uwadze, że są to dane poglądowe uzależnione od wielu czynników, takich jak miasto, kwota czynszu najmu, metraż lokalu oraz stopień zaangażowania franczyzobiorcy. Firma oferuje bezpłatną konsultację, podczas której przeprowadzana jest symulacja finansowa potencjalnej placówki na konkretnych przykładach lokali w mieście franczyzobiorcy.
Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl