Bezobsługowy wynajem przestrzeni typu premium jako pomysł na biznes. Wywiad z Olivierem Jeske z Salonty

bezobsługowy wynajem lokali premium Salonty jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe.

Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności.

Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne.

Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

Jak ocenia Pan potencjał branży eventowej?

Branża eventowa po czasach covidowych obostrzeń przeżywa istne odrodzenie. Chęć spotykania się wśród konsumentów jest ogromna, a wybór miejsc do organizacji takich wydarzeń jest znacznie ograniczony. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zdecydowaliśmy się na przyspieszenie ekspansji konceptu modelem franczyzowym.

Nowe placówki Salonty będą w stanie obsłużyć klientów z całej Polski. Nie tylko w największych miastach w kraju, ale w każdej miejscowości powyżej 10 tys. osób. Ze względu na uniwersalność konceptu oraz zainteresowanie konsumentów potencjał na nowe placówki Salonty w Polsce jest ogromny.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Na chwilę obecną nie mamy żadnej konkurencji.

Jakie wydarzenia są zazwyczaj organizowane w Państwa przestrzeniach? 

Oferujemy powierzchnie na wynajem krótkoterminowy. W placówkach Salonty organizowane są wszelkiego typu wydarzenia. Najczęściej są to urodziny, spotkania firmowe oraz jubileusze. W okresach świątecznych górują imprezy rodzinne, a w maju i czerwcu każdego roku prym wiodą komunie. Klienci w Poznaniu docenili to już od otwarcia pierwszego punktu.

POSTAW NA Salonty - najprostszĄ franczyzĘ w Polsce!

franczyza salonty

Kim jest Państwa klient?

Naszym klientem może zostać dosłownie każdy. Zainteresowanie jest równomierne we wszystkich grupach docelowych.

Jakie korzyści oferujecie swoim klientom?

Największymi korzyściami z korzystania z Salonty są dla Klienta przede wszystkim swoboda oraz wygoda. Klient nie musi sprzątać po wydarzeniu, ten koszt jest wpisany w kwotę najmu.

Do dyspozycji ma część kuchenną w pełni wyposażoną (zastawa, sztućce itd.). Wewnątrz placówek nie umieszczamy monitoringu, ponieważ wiemy jak cenna jest dla klientów prywatność. Klient ma pełną dowolność wynajmując Salonty i może zorganizować w naszej przestrzeni każdy rodzaj wydarzenia.

Proszę pokrótce opisać firmę Salonty.

Salonty to pierwsza na świecie sieć bezobsługowych przestrzeni klasy premium przeznaczonych do organizacji wydarzeń towarzyskich oraz firmowych. Placówki adaptowane są na wzór mieszkań w lokalach usługowych o powierzchni od 50 do 150 m2. W zależności od metrażu powierzchnie są wynajmowane dla grup składających się od 10 do 60 osób w celach takich jak: urodziny, jubileusze oraz spotkania firmowe.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Jedynymi wymogami dołączenia do Salonty jest pełnoletność, własna działalność (lub chęć jej założenia) oraz zaplecze finansowe pozwalające na pokrycie kosztów związanych z adaptacją lokalu. Współpracujemy ze specjalistami od finansowania projektów franczyzowych, więc pomożemy w uzyskaniu środków na start.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę Salonty?

Franczyzobiorca nie musi się martwić o pozyskiwanie klientów - całość marketingu jest prowadzona przez centralę Salonty. Jego jedynymi obowiązkami jest sprzątanie placówki oraz drobne naprawy - może to robić samemu lub skorzystać z usług firm zewnętrznych. Firma zapewnia dla pierwszych franczyzobiorców gwarancję czynszu przez cały okres trwania umowy franczyzy.

Przy aktywnym uczestniczeniu franczyzobiorcy w prowadzeniu placówki, zwrot całości wkładu własnego następuje w maksymalnie 12 miesięcy. 

Zarobki uzależnione są od wielkości lokalu, jednak szacunkowy minimalny dochód miesięczny to 5 000 zł netto po odjęciu wszystkich kosztów prowadzenia placówki.

Trzeba mieć jednak na uwadze, że są to dane poglądowe uzależnione od wielu czynników, takich jak miasto, kwota czynszu najmu, metraż lokalu oraz stopień zaangażowania franczyzobiorcy. Firma oferuje bezpłatną konsultację, podczas której przeprowadzana jest symulacja finansowa potencjalnej placówki na konkretnych przykładach lokali w mieście franczyzobiorcy.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Salonty - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.