Automatyzacja sklepu internetowego: integracje, programy

automatyzacja sklepu internetowego integracje

W zależności od oprogramowania sklepu internetowego, które wybierzesz, powinieneś dodatkowo zadbać o integrację swojego e-sklepu z serwisami typu marketplace, tj. Allegro, Facebook, Amazon oraz z popularnymi porównywarkami cen, np.: Ceneo, Nokaut, Skąpiec.

Platformy SaaS, które oferują gotowe sklepy internetowe zapewniają niezbędne integracje w ramach oferowanych usług. 

Program do faktur. CRM

Do każdej transakcji będziesz musiał wystawić fakturę i niezbędny jest do tego odpowiedni program. Warto od pierwszej sprzedaży korzystać również z systemu CRM (z ang. Customer Relationship Management). CRM to system informatyczny, który automatyzuje i wspomaga proces zarządzania kontaktami z klientami.

To czy będziesz potrzebować dodatkowo programu do faktur i systemu CRM zależy od tego, jakie oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku platformy SaaS, typu Shoper czy Sky-Shop, możesz opcjonalnie skorzystać z programu do faktur. Gotowe sklepy posiadają zintegrowane programy księgowo-magazynowe ułatwiające zarządzanie firmą i sklepem internetowym.

Integracje z oprogramowaniami do zarządzania firmą (ERP)

System ERP (z ang. Enterprise Resources Planning) to oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem. Jeśli jesteś początkującym sprzedawcą i dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce to system ERP jest pieśnią przyszłości. Na początku nie ma sensu inwestować w dodatkowe oprogramowanie jeśli nie jest to konieczne. 

Ważne, abyś zdawał sobie sprawę, że takie systemy istnieją i umożliwiają integrację poszczególnych obszarów, co znacząco ułatwi Ci sprzedaż na masową skalę. Systemy ERP pozwalają zarządzać najważniejszymi zasobami i procesami w firmie, m.in.: zaopatrzeniem, magazynem, produkcją, sprzedażą, finansami, księgowością, kadrami, itd.

Istotną cechą i zarazem korzyścią systemu ERP jest praca na jednej bazie danych, co oznacza, że informacje wprowadzone w jednym obszarze systemu, na przykład w magazynie, natychmiast są widoczne przez innego pracownika zajmującego się obsługą sklepu. 

Narzędzia internetowe wspierające e-commerce

Nowości w branży e-Commerce stale trzeba monitorować, ponieważ chwila nieuwagi i konkurencja może Cię wyprzedzić w wyścigu technologicznym. Dlatego na bieżąco sprawdzaj katalog z polskimi narzędziami e-commerce i usługami dla biznesu online. 

Więcej informacji na temat budowy sklepu online uzyskasz w poradniku Jak założyć sklep internetowy? 

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o e-Commerce, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Sklep internetowy to platforma online, która umożliwia prezentowanie i sprzedawanie towaru przez 24 godziny na dobę. Zanim jednak dojdzie do pierwszych transakcji to najpierw trzeba e-sklep rozwinąć i wypromować, a to wymaga pieniędzy, czasu oraz odpowiednich narzędzi i umiejętności. W niniejszym artykule przedstawiam poszczególne obszary zarządzania sklepem internetowym oraz listę usługodawców i dostawców narzędzi wspierających prowadzenie biznesu online. Jeśli dopiero planujesz rozpocząć przygodę z e-handlem to szczegółowe informacje znajdziesz w poradniku e-commerce 👉 jak założyć sklep internetowy. Ponadto zachęcam Cię do zapisania się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych 👉 narzędziach e-commerce w tym kody rabatowe i zniżki.

  • Domena to adres strony internetowej, np. wlasnybiznes.pl. Jej wybór jest bardzo ważnym ogniwem w procesie uruchomienia e-sklepu, o czym wspominam w poradniku Jak założyć sklep internetowy. W przeciwieństwie do adresu siedziby firmy, zmiana adresu strony internetowej niesie za sobą spore konsekwencje. Z wypozycjonowaniem domeny w wyszukiwarce Google oraz wypromowaniem jej wśród grupy docelowej wiążą się spore koszty w postaci czasu i pieniędzy. Dlatego raz wybrana nazwa domeny powinna Ci towarzyszyć przez cały okres prowadzonej działalności.

  • Na rynku dostępne są różne platformy, o czym wspominam w artykule Rodzaje oprogramowań dla sklepu internetowego. Każda platforma posiada wady i zalety. Niestety, nie ma jednego idealnego rozwiązania, ale postaram Ci się pomóc w tej kwestii.

  • Nie wiem czy się ze mną zgodzisz, ale wysyłanie służbowych maili do klientów z adresu jan.ixinski @onet.pl czy jan.ixinski @gmail.com jest mało profesjonalne. Jeśli masz zarejestrowaną domenę internetową to powinieneś mieć również służbowego maila, typu: jan.ixinski @wlasnybiznes.pl. W zależności od dostawcy, pakiety pocztowe zazwyczaj różnią się między sobą liczbą skrzynek czy dostępną powierzchnią dyskową liczoną w gigabajtach (GB). Bez względu na zakres, wszystkie muszą zapewniać należyte bezpieczeństwo. W końcu będziesz wysyłać poufne dane do swoich kontrahentów.

  • To czy będziesz potrzebować hostingu zależy od tego, jaką platformę do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku rozwiązania SaaS, czyli gotowej platformy do prowadzenia e-Sklepu, typu Shoper, hosting masz już zapewniony w cenie abonamentu. A czym jest hosting? Najprościej rzecz ujmując hosting to wirtualne miejsce, na którym „postawisz" sklep internetowy. Hosting polega na zarezerwowaniu i udostępnieniu przez dostawcę usług internetowych pewnej przestrzeni dyskowej, w której umieszczone są wszystkie pliki, bazy i dane niezbędne do funkcjonowania e-sklepu, a więc fundament Twojego biznesu e-commerce.

  • W zależności od oprogramowania sklepu internetowego, które wybierzesz, powinieneś dodatkowo zadbać o integrację swojego e-sklepu z serwisami typu marketplace, tj. Allegro, Facebook, Amazon oraz z popularnymi porównywarkami cen, np.: Ceneo, Nokaut, Skąpiec. Platformy SaaS, które oferują gotowe sklepy internetowe zapewniają niezbędne integracje w ramach oferowanych usług.