Automatyzacja sklepu internetowego: integracje, programy

automatyzacja sklepu internetowego integracje

W zależności od rozwiązania, które wybierzesz, powinieneś dodatkowo zadbać o integrację swojego e-sklepu z serwisami typu marketplace, tj. Allegro, Facebook, Amazon oraz z popularnymi porównywarkami cen, np.: Ceneo, Nokaut, Skąpiec.

Platformy SaaS, które oferują gotowe sklepy internetowe zapewniają niezbędne integracje w ramach oferowanych usług. 

Program do faktur. CRM

Do każdej transakcji będziesz musiał wystawić fakturę i niezbędny jest do tego odpowiedni program. Warto od pierwszej sprzedaży korzystać również z systemu CRM (z ang. Customer Relationship Management). CRM to system informatyczny, który automatyzuje i wspomaga proces zarządzania kontaktami z klientami.

To czy będziesz potrzebować dodatkowo programu do faktur i systemu CRM zależy od tego, jakie oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku platformy SaaS, typu Shoper czy Sky-Shop, możesz opcjonalnie skorzystać z programu do faktur. Gotowe sklepy posiadają zintegrowane programy księgowo-magazynowe ułatwiające zarządzanie firmą i sklepem internetowym.

Integracje z oprogramowaniami do zarządzania firmą (ERP)

System ERP (z ang. Enterprise Resources Planning) to oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem. Jeśli jesteś początkującym sprzedawcą i dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce to system ERP jest pieśnią przyszłości. Na początku nie ma sensu inwestować w dodatkowe oprogramowanie jeśli nie jest to konieczne. 

Ważne, abyś zdawał sobie sprawę, że takie systemy istnieją i umożliwiają integrację poszczególnych obszarów, co znacząco ułatwi Ci sprzedaż na masową skalę. Systemy ERP pozwalają zarządzać najważniejszymi zasobami i procesami w firmie, m.in.: zaopatrzeniem, magazynem, produkcją, sprzedażą, finansami, księgowością, kadrami, itd.

Istotną cechą i zarazem korzyścią systemu ERP jest praca na jednej bazie danych, co oznacza, że informacje wprowadzone w jednym obszarze systemu, na przykład w magazynie, natychmiast są widoczne przez innego pracownika zajmującego się obsługą sklepu. 

Narzędzia internetowe wspierające e-commerce

Wiem, że zabrzmi to jak wyświechtane powiedzenie, ale e-commerce to bardzo dynamicznie rozwijająca się część gospodarki. Stale trzeba ją monitorować, ponieważ chwila nieuwagi i konkurencja może Cię wyprzedzić w wyścigu technologicznym.

Na rynku nieustannie pojawiają się nowe narzędzia e-commerce i ten artykuł wymagałby częstych aktualizacji. Dlatego stworzyłem dodatkowo:

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o e-Commerce, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • W zależności od rozwiązania, które wybierzesz, powinieneś dodatkowo zadbać o integrację swojego e-sklepu z serwisami typu marketplace, tj. Allegro, Facebook, Amazon oraz z popularnymi porównywarkami cen, np.: Ceneo, Nokaut, Skąpiec. Platformy SaaS, które oferują gotowe sklepy internetowe zapewniają niezbędne integracje w ramach oferowanych usług. 

  • Na rynku dostępne są różne platformy, o czym wspominam w artykule Oprogramowanie sklepu internetowego. Każda platforma posiada wady i zalety. Niestety, nie ma jednego idealnego rozwiązania, ale postaram Ci się pomóc w tej kwestii.

  • Sklep internetowy powinien być przede wszystkim przejrzysty i użyteczny oraz w łatwy i intuicyjny sposób prowadzić klienta do zakupu. User experience (UX) to ogół wrażeń jakich doświadcza Użytkownik podczas korzystania ze sklepu. Koniecznie zadbaj o UX w swoim e-sklepie jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie powracali. W sklepie internetowym w modelu SaaS masz do wyboru gotowe szablony, które zostały zaprojektowane przez specjalistów. Unikaj wymyślnych szat graficznych, które będą niepotrzebnie obciążać stronę, co może przyczynić się do porzucenia Twojego sklepu przez potencjalnych klientów. Ładowanie strony powyżej 3 sekund to wieczność w Internecie! Im prostszy layout tym lepiej. 

  • Bardzo ważną decyzją jaką musisz podjąć w procesie zakładania sklepu internetowego jest wybór oprogramowania. Na rynku dostępne są różne rozwiązania.   Decydując się na założenie sklepu internetowego możesz: wybrać rozwiązanie SaaS (z ang. software as a service), czyli gotowe oprogramowanie do prowadzenia sklepu w modelu abonamentowym, typu Shoper, Sky-Shop, Shoplo, RedCart czy eSklep skorzystać z platformy open source, typu PrestaShop, Joomla z dodatkiem VirtueMart, WordPress z wtyczką WooCommerce czy Magento stworzyć sklep na dedykowanym oprogramowaniu e-commerce założyć sklep na Allegro

  • Problem logistyki nie dotyczy Cię jeśli oferujesz usługi, ale w przypadku sprzedaży fizycznych towarów musisz zmierzyć się z tym wyzwaniem; chyba, że sprzedajesz w modelu dropshipping.

  • To czy będziesz potrzebować hostingu zależy od tego, jaką platformę do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku rozwiązania SaaS, czyli gotowej platformy do prowadzenia e-Sklepu, typu Shoper, hosting masz już zapewniony w cenie abonamentu. A czym jest hosting? Najprościej rzecz ujmując hosting to wirtualne miejsce, na którym „postawisz" sklep internetowy. Hosting polega na zarezerwowaniu i udostępnieniu przez dostawcę usług internetowych pewnej przestrzeni dyskowej, w której umieszczone są wszystkie pliki, bazy i dane niezbędne do funkcjonowania Twojego e-sklepu.

.