Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

agencja ubezpieczeniowa DUS pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku. 

Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę?

Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

W naszej ofercie znajdują się wszystkie rodzaje ubezpieczeń – to bardzo wygodne rozwiązanie dla naszych klientów. Mogą ubezpieczyć dom, firmę czy samochód w jednym miejscu, nawet jeżeli zdecydują się na różne towarzystwa ubezpieczeniowe – a nad wszystkim czuwa ich zaufany doradca.

Jak ocenia Pan potencjał branży ubezpieczeniowej?

Potencjał jest właściwie nieograniczony. Rynek szybko reaguje na potrzeby konsumentów – oferta jest cały czas aktualizowana, pojawiają się nowe produkty i atrakcyjne rozwiązania. Cały czas trzymamy rękę na pulsie i szybko wdrażamy nowości do sprzedaży, jednocześnie dbając o odpowiednie szkolenia oraz wsparcie merytoryczne dla doradców.

Poza aspektem rynkowym branża ubezpieczeniowa dynamicznie rozwija się też pod kątem technologicznym. Pandemia tylko przyspieszyła ten proces. Na szczęście byliśmy na to przygotowani – Dom Ubezpieczeniowy Spectrum od lat tworzy autorskie rozwiązania informatyczne, dzięki którym z dumą zaliczamy się do grona liderów innowacji w branży.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

W Polsce działa bardzo wiele towarzystw ubezpieczeniowych, a im bogatsza oferta i różnorodność produktów, tym bardziej potrzebny jest doradca, który odpowie na pytania klienta i wskaże mu najkorzystniejsze rozwiązania.

Zaletą współpracy z multiagencją jest dostęp do oferty wielu ubezpieczycieli bez konieczności ograniczania się do reprezentowania konkretnej marki. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum daje taką możliwość, a ponadto zapewnia zaawansowany technologicznie backoffice. Co więcej, 15-letnie doświadczenie na rynku sprawia, że jesteśmy rozpoznawalni i wiarygodni dla klientów. Odnieśliśmy sukces, ale nie spoczywamy na laurach.

OTWÓRZ WŁASNY
DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM

franczyza dom ubezpieczeniowy Spectrum

Jakie usługi oferuje Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Zajmujemy się doradztwem ubezpieczeniowym. Analizujemy potrzeby klienta, porównujemy oferty, udzielamy szczegółowych informacji, odpowiadamy na pytania – krótko mówiąc, w kompleksowy sposób dbamy o to, aby klient świadomie wybrał dane ubezpieczenie i był zadowolony z zakupu polisy.

W naszej ofercie znajdują się wszystkie wiodące towarzystwa ubezpieczeniowe, dzięki czemu możemy zaproponować naszym klientom szerokie spektrum możliwości.

Kim jest Państwa klient?

Obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Wynika to z naszej szerokiej oferty, która obejmuje m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, rolne, turystyczne, na zdrowie i życie, a także dla firm. Często klientami naszych Partnerów są szkoły i jednostki samorządowe. Tak naprawdę można pozyskać każdego klienta – to kwestia zaangażowania i profesjonalizmu.

Czy w dobie porównywarek internetowych, doradca ubezpieczeniowy nadal jest potrzebny? 

Doradca ubezpieczeniowy to bardzo potrzebny zawód. Nawet w dobie cyfryzacji ubezpieczeń, kiedy coraz większą popularność zyskują internetowe porównywarki, porada eksperta jest niezastąpiona.

Świat ubezpieczeń jest znacznie bardziej skomplikowany niż wybór najtańszego OC. Klienci zwracają coraz większą uwagę nie tylko na korzystną cenę ubezpieczenia, ale też jego zakres – chcą dokładnie poznać ofertę, dowiedzieć się, co i jak działa, a także jakie są praktyczne różnice pomiędzy polisami proponowanymi przez różne towarzystwa.

Obecność eksperta ma szczególne znaczenie również dla jednostek organizacyjnych z potrzebami ubezpieczeniowymi, np. firm czy samorządów – w tych przypadkach oferta jest personalizowana od A do Z i pomoc doradcy jest po prostu nieodzowna.

Niezależnie od tego, kim jest klient i jakie ma potrzeby ubezpieczeniowe, może zwrócić się do eksperta o pomoc w wyborze oferty. Dzięki temu uzyskuje nie tylko ubezpieczenie dopasowane do swoich potrzeb, ale też rzetelną i wyczerpującą informację. Ważnym atutem z perspektywy klienta jest również wygoda – doradca obsługuje kompleksowo w zakresie różnego rodzaju ubezpieczeń, przypomina o upływie okresu ochrony, a także stale trzyma rękę na pulsie i informuje o nowych, korzystniejszych rozwiązaniach, jeśli takie się pojawią.

Proszę pokrótce opisać Dom Ubezpieczenowy Spectrum.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum działa od 2006 roku. Sieć placówek i agentów mobilnych obecnie obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę. Naturalnie, dążymy do wzmocnienia naszej obecności w wielu regionach, gdzie wciąż czekają na nas klienci.

Oferujemy rzetelne i obiektywne doradztwo w zakresie wszystkich rodzajów ubezpieczeń. W naszej ofercie znajdują się produkty ponad 30 towarzystw, dzięki czemu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta. Naszym priorytetem jest nieustanne podnoszenie standardów, co wyraża się przede wszystkim poprzez profesjonalne szkolenia dla Partnerów oraz technologiczne innowacje, które usprawniają ich pracę i automatyzują żmudne formalności.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Szukamy osób odpowiedzialnych i otwartych na ludzi. W ubezpieczeniach najważniejszy jest kontakt z klientem, więc bardzo pomocne są umiejętności interpersonalne.

Z kolei prowadzenie własnego biznesu wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny. Istnieją też formalne wymagania, które wynikają z przepisów – trzeba mieć pełną zdolność do czynności prawnych, minimum średnie wykształcenie i być niekaranym za umyślne popełnienie przestępstwa.

Osoba spełniająca te warunki może przystąpić do egzaminu, który potwierdza kwalifikacje zawodowe. Oczywiście tym Partnerom, którzy dopiero zaczynają przygodę w świecie ubezpieczeń, oferujemy pomoc w zebraniu niezbędnej dokumentacji i uzyskaniu uprawnień.

Dlaczego warto otworzyć własny Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Oferujemy elastyczny model współpracy – nasi Partnerzy mogą otworzyć placówkę lub działać zdalnie, oprzeć swój biznes na ubezpieczeniach lub rozszerzyć o nie bieżącą ofertę. Niezależnie od wybranej formy współpracy, na każdym etapie zapewniamy wsparcie pod względem formalnym i merytorycznym.

Z praktycznego punktu widzenia największą korzyścią wynikającą ze współpracy jest nasz autorski system All in #1 SADUS, który zawiera kompleksowy backoffice – wszystko, czego potrzebuje doradca podczas pracy. To m.in.: szybka i dokładna porównywarka ofert ubezpieczeniowych, w której można od razu wystawić polisę, inteligentna i zautomatyzowana baza kontaktów (CRM), scentralizowany system rozliczeń, baza e-learningowa…

Z systemem sprzężona jest aplikacja mobilna, która pozwala m.in. na bezpieczne i wygodne przesyłanie zdjęć i dokumentów do SADUS-a oraz na platformy towarzystw, a także zaczytanie danych do kalkulacji ubezpieczenia bezpośrednio z kodu AZTEC umieszczonego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu – dzięki temu oferta może być gotowa nawet w 45 sekund.

Nieustannie pracujemy nad innowacjami i systematycznie wprowadzamy nowe narzędzia oraz ulepszenia, które pomagają naszym Partnerom, ponieważ wierzymy, że ich sukces to nasz sukces. Opieramy nasze działania na najwyższych standardach etyki biznesowej i rozumiemy, że w centrum zawsze stoi człowiek. Dlatego troszczymy się o przyjazną atmosferę, w której łatwo rozwijać się i wzrastać. Każdy, kto do nas dołącza, szybko przekonuje się, że nie ma to jak w Domu!

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Dom Ubezpieczeniowy Spectrum -  franczyza.  

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »