Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

agencja ubezpieczeniowa DUS pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku. 

Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę?

Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

W naszej ofercie znajdują się wszystkie rodzaje ubezpieczeń – to bardzo wygodne rozwiązanie dla naszych klientów. Mogą ubezpieczyć dom, firmę czy samochód w jednym miejscu, nawet jeżeli zdecydują się na różne towarzystwa ubezpieczeniowe – a nad wszystkim czuwa ich zaufany doradca.

Jak ocenia Pan potencjał branży ubezpieczeniowej?

Potencjał jest właściwie nieograniczony. Rynek szybko reaguje na potrzeby konsumentów – oferta jest cały czas aktualizowana, pojawiają się nowe produkty i atrakcyjne rozwiązania. Cały czas trzymamy rękę na pulsie i szybko wdrażamy nowości do sprzedaży, jednocześnie dbając o odpowiednie szkolenia oraz wsparcie merytoryczne dla doradców.

Poza aspektem rynkowym branża ubezpieczeniowa dynamicznie rozwija się też pod kątem technologicznym. Pandemia tylko przyspieszyła ten proces. Na szczęście byliśmy na to przygotowani – Dom Ubezpieczeniowy Spectrum od lat tworzy autorskie rozwiązania informatyczne, dzięki którym z dumą zaliczamy się do grona liderów innowacji w branży.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

W Polsce działa bardzo wiele towarzystw ubezpieczeniowych, a im bogatsza oferta i różnorodność produktów, tym bardziej potrzebny jest doradca, który odpowie na pytania klienta i wskaże mu najkorzystniejsze rozwiązania.

Zaletą współpracy z multiagencją jest dostęp do oferty wielu ubezpieczycieli bez konieczności ograniczania się do reprezentowania konkretnej marki. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum daje taką możliwość, a ponadto zapewnia zaawansowany technologicznie backoffice. Co więcej, 15-letnie doświadczenie na rynku sprawia, że jesteśmy rozpoznawalni i wiarygodni dla klientów. Odnieśliśmy sukces, ale nie spoczywamy na laurach.

OTWÓRZ WŁASNY
DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM

franczyza dom ubezpieczeniowy Spectrum

Jakie usługi oferuje Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Zajmujemy się doradztwem ubezpieczeniowym. Analizujemy potrzeby klienta, porównujemy oferty, udzielamy szczegółowych informacji, odpowiadamy na pytania – krótko mówiąc, w kompleksowy sposób dbamy o to, aby klient świadomie wybrał dane ubezpieczenie i był zadowolony z zakupu polisy.

W naszej ofercie znajdują się wszystkie wiodące towarzystwa ubezpieczeniowe, dzięki czemu możemy zaproponować naszym klientom szerokie spektrum możliwości.

Kim jest Państwa klient?

Obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Wynika to z naszej szerokiej oferty, która obejmuje m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, rolne, turystyczne, na zdrowie i życie, a także dla firm. Często klientami naszych Partnerów są szkoły i jednostki samorządowe. Tak naprawdę można pozyskać każdego klienta – to kwestia zaangażowania i profesjonalizmu.

Czy w dobie porównywarek internetowych, doradca ubezpieczeniowy nadal jest potrzebny? 

Doradca ubezpieczeniowy to bardzo potrzebny zawód. Nawet w dobie cyfryzacji ubezpieczeń, kiedy coraz większą popularność zyskują internetowe porównywarki, porada eksperta jest niezastąpiona.

Świat ubezpieczeń jest znacznie bardziej skomplikowany niż wybór najtańszego OC. Klienci zwracają coraz większą uwagę nie tylko na korzystną cenę ubezpieczenia, ale też jego zakres – chcą dokładnie poznać ofertę, dowiedzieć się, co i jak działa, a także jakie są praktyczne różnice pomiędzy polisami proponowanymi przez różne towarzystwa.

Obecność eksperta ma szczególne znaczenie również dla jednostek organizacyjnych z potrzebami ubezpieczeniowymi, np. firm czy samorządów – w tych przypadkach oferta jest personalizowana od A do Z i pomoc doradcy jest po prostu nieodzowna.

Niezależnie od tego, kim jest klient i jakie ma potrzeby ubezpieczeniowe, może zwrócić się do eksperta o pomoc w wyborze oferty. Dzięki temu uzyskuje nie tylko ubezpieczenie dopasowane do swoich potrzeb, ale też rzetelną i wyczerpującą informację. Ważnym atutem z perspektywy klienta jest również wygoda – doradca obsługuje kompleksowo w zakresie różnego rodzaju ubezpieczeń, przypomina o upływie okresu ochrony, a także stale trzyma rękę na pulsie i informuje o nowych, korzystniejszych rozwiązaniach, jeśli takie się pojawią.

Proszę pokrótce opisać Dom Ubezpieczenowy Spectrum.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum działa od 2006 roku. Sieć placówek i agentów mobilnych obecnie obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę. Naturalnie, dążymy do wzmocnienia naszej obecności w wielu regionach, gdzie wciąż czekają na nas klienci.

Oferujemy rzetelne i obiektywne doradztwo w zakresie wszystkich rodzajów ubezpieczeń. W naszej ofercie znajdują się produkty ponad 30 towarzystw, dzięki czemu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta. Naszym priorytetem jest nieustanne podnoszenie standardów, co wyraża się przede wszystkim poprzez profesjonalne szkolenia dla Partnerów oraz technologiczne innowacje, które usprawniają ich pracę i automatyzują żmudne formalności.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Szukamy osób odpowiedzialnych i otwartych na ludzi. W ubezpieczeniach najważniejszy jest kontakt z klientem, więc bardzo pomocne są umiejętności interpersonalne.

Z kolei prowadzenie własnego biznesu wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny. Istnieją też formalne wymagania, które wynikają z przepisów – trzeba mieć pełną zdolność do czynności prawnych, minimum średnie wykształcenie i być niekaranym za umyślne popełnienie przestępstwa.

Osoba spełniająca te warunki może przystąpić do egzaminu, który potwierdza kwalifikacje zawodowe. Oczywiście tym Partnerom, którzy dopiero zaczynają przygodę w świecie ubezpieczeń, oferujemy pomoc w zebraniu niezbędnej dokumentacji i uzyskaniu uprawnień.

Dlaczego warto otworzyć własny Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Oferujemy elastyczny model współpracy – nasi Partnerzy mogą otworzyć placówkę lub działać zdalnie, oprzeć swój biznes na ubezpieczeniach lub rozszerzyć o nie bieżącą ofertę. Niezależnie od wybranej formy współpracy, na każdym etapie zapewniamy wsparcie pod względem formalnym i merytorycznym.

Z praktycznego punktu widzenia największą korzyścią wynikającą ze współpracy jest nasz autorski system All in #1 SADUS, który zawiera kompleksowy backoffice – wszystko, czego potrzebuje doradca podczas pracy. To m.in.: szybka i dokładna porównywarka ofert ubezpieczeniowych, w której można od razu wystawić polisę, inteligentna i zautomatyzowana baza kontaktów (CRM), scentralizowany system rozliczeń, baza e-learningowa…

Z systemem sprzężona jest aplikacja mobilna, która pozwala m.in. na bezpieczne i wygodne przesyłanie zdjęć i dokumentów do SADUS-a oraz na platformy towarzystw, a także zaczytanie danych do kalkulacji ubezpieczenia bezpośrednio z kodu AZTEC umieszczonego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu – dzięki temu oferta może być gotowa nawet w 45 sekund.

Nieustannie pracujemy nad innowacjami i systematycznie wprowadzamy nowe narzędzia oraz ulepszenia, które pomagają naszym Partnerom, ponieważ wierzymy, że ich sukces to nasz sukces. Opieramy nasze działania na najwyższych standardach etyki biznesowej i rozumiemy, że w centrum zawsze stoi człowiek. Dlatego troszczymy się o przyjazną atmosferę, w której łatwo rozwijać się i wzrastać. Każdy, kto do nas dołącza, szybko przekonuje się, że nie ma to jak w Domu!

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Dom Ubezpieczeniowy Spectrum -  franczyza.  

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

  • Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce. Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce. Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży! Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Daniel Pięciak, franczyzodawca marki Sensi Hemp - największej w Polsce sieci prozdrowotnych sklepów konopnych. Panie Danielu, proszę pokrótce przybliżyć specyfikę branży konopnej w Polsce. Branża konopna w Polsce rozwija się bardzo dynamiczne, wraz z tym przybywa klientów. Co więcej, klient staje się bardziej świadomy, który stawia na sprawdzone, wysoko jakościowe produkty. Jaki jest potencjał w Państwa branży? Potencjał rynku jest ogromny, produkty konopne docierają do coraz większej grupy odbiorców, którzy bardzo chętnie zastępują nimi środki farmaceutyczne. Jakie jest nasilenie konkurencji w branży konopnej? Dzięki mocnemu naciskowi na własną linię produktów prozdrowotnych oraz wieloletniej budowy świadomości marki stworzyliśmy niszową sieć sklepów, odporną na "konkurencję", często skupioną wokół sprzedaży akcesoriów dla palaczy marihuany. 

.