Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

agencja ubezpieczeniowa DUS pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku. 

Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę?

Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

W naszej ofercie znajdują się wszystkie rodzaje ubezpieczeń – to bardzo wygodne rozwiązanie dla naszych klientów. Mogą ubezpieczyć dom, firmę czy samochód w jednym miejscu, nawet jeżeli zdecydują się na różne towarzystwa ubezpieczeniowe – a nad wszystkim czuwa ich zaufany doradca.

Jak ocenia Pan potencjał branży ubezpieczeniowej?

Potencjał jest właściwie nieograniczony. Rynek szybko reaguje na potrzeby konsumentów – oferta jest cały czas aktualizowana, pojawiają się nowe produkty i atrakcyjne rozwiązania. Cały czas trzymamy rękę na pulsie i szybko wdrażamy nowości do sprzedaży, jednocześnie dbając o odpowiednie szkolenia oraz wsparcie merytoryczne dla doradców.

Poza aspektem rynkowym branża ubezpieczeniowa dynamicznie rozwija się też pod kątem technologicznym. Pandemia tylko przyspieszyła ten proces. Na szczęście byliśmy na to przygotowani – Dom Ubezpieczeniowy Spectrum od lat tworzy autorskie rozwiązania informatyczne, dzięki którym z dumą zaliczamy się do grona liderów innowacji w branży.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

W Polsce działa bardzo wiele towarzystw ubezpieczeniowych, a im bogatsza oferta i różnorodność produktów, tym bardziej potrzebny jest doradca, który odpowie na pytania klienta i wskaże mu najkorzystniejsze rozwiązania.

Zaletą współpracy z multiagencją jest dostęp do oferty wielu ubezpieczycieli bez konieczności ograniczania się do reprezentowania konkretnej marki. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum daje taką możliwość, a ponadto zapewnia zaawansowany technologicznie backoffice. Co więcej, 15-letnie doświadczenie na rynku sprawia, że jesteśmy rozpoznawalni i wiarygodni dla klientów. Odnieśliśmy sukces, ale nie spoczywamy na laurach.

OTWÓRZ WŁASNY
DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM

franczyza dom ubezpieczeniowy Spectrum

Jakie usługi oferuje Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Zajmujemy się doradztwem ubezpieczeniowym. Analizujemy potrzeby klienta, porównujemy oferty, udzielamy szczegółowych informacji, odpowiadamy na pytania – krótko mówiąc, w kompleksowy sposób dbamy o to, aby klient świadomie wybrał dane ubezpieczenie i był zadowolony z zakupu polisy.

W naszej ofercie znajdują się wszystkie wiodące towarzystwa ubezpieczeniowe, dzięki czemu możemy zaproponować naszym klientom szerokie spektrum możliwości.

Kim jest Państwa klient?

Obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Wynika to z naszej szerokiej oferty, która obejmuje m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, rolne, turystyczne, na zdrowie i życie, a także dla firm. Często klientami naszych Partnerów są szkoły i jednostki samorządowe. Tak naprawdę można pozyskać każdego klienta – to kwestia zaangażowania i profesjonalizmu.

Czy w dobie porównywarek internetowych, doradca ubezpieczeniowy nadal jest potrzebny? 

Doradca ubezpieczeniowy to bardzo potrzebny zawód. Nawet w dobie cyfryzacji ubezpieczeń, kiedy coraz większą popularność zyskują internetowe porównywarki, porada eksperta jest niezastąpiona.

Świat ubezpieczeń jest znacznie bardziej skomplikowany niż wybór najtańszego OC. Klienci zwracają coraz większą uwagę nie tylko na korzystną cenę ubezpieczenia, ale też jego zakres – chcą dokładnie poznać ofertę, dowiedzieć się, co i jak działa, a także jakie są praktyczne różnice pomiędzy polisami proponowanymi przez różne towarzystwa.

Obecność eksperta ma szczególne znaczenie również dla jednostek organizacyjnych z potrzebami ubezpieczeniowymi, np. firm czy samorządów – w tych przypadkach oferta jest personalizowana od A do Z i pomoc doradcy jest po prostu nieodzowna.

Niezależnie od tego, kim jest klient i jakie ma potrzeby ubezpieczeniowe, może zwrócić się do eksperta o pomoc w wyborze oferty. Dzięki temu uzyskuje nie tylko ubezpieczenie dopasowane do swoich potrzeb, ale też rzetelną i wyczerpującą informację. Ważnym atutem z perspektywy klienta jest również wygoda – doradca obsługuje kompleksowo w zakresie różnego rodzaju ubezpieczeń, przypomina o upływie okresu ochrony, a także stale trzyma rękę na pulsie i informuje o nowych, korzystniejszych rozwiązaniach, jeśli takie się pojawią.

Proszę pokrótce opisać Dom Ubezpieczenowy Spectrum.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum działa od 2006 roku. Sieć placówek i agentów mobilnych obecnie obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę. Naturalnie, dążymy do wzmocnienia naszej obecności w wielu regionach, gdzie wciąż czekają na nas klienci.

Oferujemy rzetelne i obiektywne doradztwo w zakresie wszystkich rodzajów ubezpieczeń. W naszej ofercie znajdują się produkty ponad 30 towarzystw, dzięki czemu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta. Naszym priorytetem jest nieustanne podnoszenie standardów, co wyraża się przede wszystkim poprzez profesjonalne szkolenia dla Partnerów oraz technologiczne innowacje, które usprawniają ich pracę i automatyzują żmudne formalności.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Szukamy osób odpowiedzialnych i otwartych na ludzi. W ubezpieczeniach najważniejszy jest kontakt z klientem, więc bardzo pomocne są umiejętności interpersonalne.

Z kolei prowadzenie własnego biznesu wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny. Istnieją też formalne wymagania, które wynikają z przepisów – trzeba mieć pełną zdolność do czynności prawnych, minimum średnie wykształcenie i być niekaranym za umyślne popełnienie przestępstwa.

Osoba spełniająca te warunki może przystąpić do egzaminu, który potwierdza kwalifikacje zawodowe. Oczywiście tym Partnerom, którzy dopiero zaczynają przygodę w świecie ubezpieczeń, oferujemy pomoc w zebraniu niezbędnej dokumentacji i uzyskaniu uprawnień.

Dlaczego warto otworzyć własny Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Oferujemy elastyczny model współpracy – nasi Partnerzy mogą otworzyć placówkę lub działać zdalnie, oprzeć swój biznes na ubezpieczeniach lub rozszerzyć o nie bieżącą ofertę. Niezależnie od wybranej formy współpracy, na każdym etapie zapewniamy wsparcie pod względem formalnym i merytorycznym.

Z praktycznego punktu widzenia największą korzyścią wynikającą ze współpracy jest nasz autorski system All in #1 SADUS, który zawiera kompleksowy backoffice – wszystko, czego potrzebuje doradca podczas pracy. To m.in.: szybka i dokładna porównywarka ofert ubezpieczeniowych, w której można od razu wystawić polisę, inteligentna i zautomatyzowana baza kontaktów (CRM), scentralizowany system rozliczeń, baza e-learningowa…

Z systemem sprzężona jest aplikacja mobilna, która pozwala m.in. na bezpieczne i wygodne przesyłanie zdjęć i dokumentów do SADUS-a oraz na platformy towarzystw, a także zaczytanie danych do kalkulacji ubezpieczenia bezpośrednio z kodu AZTEC umieszczonego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu – dzięki temu oferta może być gotowa nawet w 45 sekund.

Nieustannie pracujemy nad innowacjami i systematycznie wprowadzamy nowe narzędzia oraz ulepszenia, które pomagają naszym Partnerom, ponieważ wierzymy, że ich sukces to nasz sukces. Opieramy nasze działania na najwyższych standardach etyki biznesowej i rozumiemy, że w centrum zawsze stoi człowiek. Dlatego troszczymy się o przyjazną atmosferę, w której łatwo rozwijać się i wzrastać. Każdy, kto do nas dołącza, szybko przekonuje się, że nie ma to jak w Domu!

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Dom Ubezpieczeniowy Spectrum -  franczyza.  

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.