Własny biznes w branży GSM. Wywiad z Markiem Kaczmarkiem, CEO sieci Teletorium

Wywiadu udzielił Pan Marek Kaczmarek, CEO sieci Teletorium - lidera rynku retailowego w branży GSM.

Na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa działalności?

Od 15 lat jesteśmy lidera rynku retailowego w branży GSM oraz artykułów związanych z nowymi technologiami ułatwiającymi życie. Posiadamy punkty w Centrach oraz Galeriach Handlowych w całej Polsce, które dostarczają nam naturalny traffic klientów.

Branża GSM jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w Polsce ze względu na nieustający postęp technologiczny. Sprzedaż naszych produktów określana jest jako impulsowa, co oznacza, że musimy być zawsze pod ręką aby sprzedać towar.

Jaki jest potencjał branży GSM?

Potencjał naszej branży jest bardzo duży. Technologia nieustannie posuwa się naprzód, ciągle powstają nowe kategorie produktów. Dodatkowo bardzo dynamicznie zmienia się styl życia populacji ludzkiej, dzięki czemu wciąż powstają kolejne problemy życia codziennego. Ogromnym wyzwaniem jest całkowita digitalizacja sprzedaży, czyli obsługa klienta oparta na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, a nie zaangażowaniu sprzedawców jak było do tej pory.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w naszej branży jest ogromna. Na rynku jest wiele firm oferujących takie same produkty co my. Od pewnego czasu akcesoria GSM oraz lifestylowe są ogólnie dostępne (nawet w miejscach sprzedających zupełnie inny asortyment), dlatego teoretycznie każdy sklep może być traktowany jak nasza potencjalna mini konkurencja.

Jakie produkty i usługi oferuje sieć Teletorium?

Obecnie działalność naszej firmy obejmuje sprzedaż i serwis telefonów komórkowych, sprzedaż akcesoriów GSM oraz produktów z kategorii lifestyle. Do tej pory oferowaliśmy asortyment dedykowany telefonom, ale sukcesywnie poszerzamy naszą ofertę, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klientów.

Kim jest Państwa klient?

Naszym klientem jest każdy posiadacz telefonu i urządzeń z nim związanych. Dodatkowo zalicza się tu użytkowników produktów lifestylowych, czyli każda osoba, która ma chęć i jest otwarta na wprowadzanie w swoje życie nowych technologii (w celu ułatwienia codziennego funkcjonowania).

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Oferujemy naszym klientom towar dopasowany do ich potrzeb. Dzięki dużemu wyborowi produktów z różnych poziomów cenowych każdy znajdzie coś dla siebie. Mamy wiele punktów sprzedaży, dlatego jesteśmy w stanie być zawsze pod ręką. Dodatkowo prowadzimy sprzedaż internetową, dzięki czemu wybór idealnego akcesorium jest jeszcze łatwiejszy.

Proszę pokrótce opisać sieć Teletorium oraz najbliższe plany rozwoju

Nasza sieć punktów sprzedaży detalicznej zarządzana jest w ramach franczyzy Teletorium. Posiadamy ponad 250 wysp i lokali w największych Centrach Handlowych w Polsce. Należymy do największej w tej części Europy Grupy Kapitałowej TelForceOne, która zajmuje się dystrybucją produktów z branży GSM, oświetlenia, materiałów eksploatacyjnych, akcesoriów komputerowych i wielu innych.

Teletorium nieustannie się rozwija, aby utrzymać pozycję lidera i nadążać za obowiązującymi trendami. Do naszych najważniejszych projektów obecnie należą: nowe koncepty wysp i lokali, rozwój kanału sprzedaży e-commerce oraz podbój zagranicznych rynków (sprzedaż na eBay). Oczywiście cały czas myślimy nad udoskonalaniem naszej oferty, dlatego już teraz opracowujemy kolejne plany rozwoju.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby zostać naszym Partnerem Biznesowym wystarczy chcieć i być zmotywowanym do ciągłego rozwoju. Naszym Franczyzobiorcą może zostać każdy, kto jest gotowy na otwarcie własnego biznesu. Nie wymagamy doświadczenia w prowadzeniu działalności, wszystkiego jesteśmy w stanie nauczyć od podstaw.

Dlaczego warto dołączyć do sieci Teletorium?

Współpraca z nami generuje same korzyści. Należą do nich:

  • Dzielenie się naszym know-how oraz rozpoznawalnym logo marki
  • Pomoc w wyborze oraz pozyskaniu danej lokalizacji
  • Częściowa pomoc w uzyskaniu finansowania na otwarcie własnej działalności
  • Jasne i korzystne warunki współpracy
  • Stały dostęp do szerokiej gamy nowości i trendów z rynku GSM
  • Atrakcyjne ceny dla naszych Franczyzobiorców
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w sprzedaży (ekrany dotykowe, Wirtualny Sprzedawca)
  • Wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu
  • Organizujemy konkursy sprzedażowe oraz atrakcyjne wyjazdy dla naszych Franczyzobiorców

Oczywiście są to tylko niektóre z benefitów, jakie oferujemy naszym Partnerom biznesowym. Aby uzyskać pełny obraz zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Ekspansji.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.