Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

umowa z operatorem na terminal płatniczy

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy. 

Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak kończysz

Na początku zawsze jest pięknie i zakłada się, że współpraca będzie układać się bardzo dobrze, więc umowa na czas określony nie kryje żadnych zagrożeń. Czyżby? Sprawdzimy za chwilę a już teraz pragnę podkreślić, że umowę współpracy podpisuje się na "czas wojny" a nie na czas pokoju. 

Czasami tak się zdarza, że obietnice składane przez przedstawiciela handlowego, z którym podpisywałeś umowę nie pokrywają się z rzeczywistością lub zachodzą okoliczności, których wcześniej nie brałeś pod uwagę, co w obecnych, dynamicznych warunkach rynkowych nie jest rzadkie.  

Możliwe konsekwencje wynikające z podpisania umowy na czas określony 

Załóżmy, że podpisałeś umowę na 3 lata na stawkach prowizyjnych XYZ. Zgodnie z zapisami w umowie operatorzy mogą w trakcie trwania współpracy podnieść ceny, uzasadniając ten fakt wzrostem kosztów prowadzenia działalności, presją płacową, itp. Wówczas może okazać się, że po podpisaniu umowy Twoje warunki handlowe ulegną zmianie i będą wynosić XYZ + 20%.

Ponadto, w trakcie obowiązującej umowy może skontaktować się z Tobą przedstawiciel handlowy z konkurencyjnej firmy i zaoferować Ci na przykład stawki prowizyjne na terminal płatniczy XYZ - 25%, jeszcze lepsze aniżeli miałeś w momencie nawiązania współpracy z dotychczasowym operatorem płatniczym. 

W wyniku powyższych okoliczności, nawet jeśli chciałbyś zakończyć współpracę z obecnym operatorem to masz utrudnione zadanie, ponieważ wiąże Cię umowa na czas określony a jej zerwanie przed czasem oznacza karę finansową.

konsekwencje podpisania złej umowy na terminal płatniczy

Awaria terminala płatniczego

Przeanalizujmy inny bieg zdarzeń, który może nastąpić po podpisaniu umowy na czas określony, mianowicie awarię urządzenia. Terminal płatniczy uległ awarii i nikt z firmy ochoczo nie podejmuje się rozwiązania problemu. Operator płatniczy nie posiada mobilnych serwisantów i musisz wysłać urządzenie do naprawy na własny koszt. 

Sytuacja doprowadza Cię do furii, bo przez kilka dni pozostajesz bez terminala płatniczego i nie możesz przyjmować od klientów płatności bezgotówkowych. Tracisz klientów, którzy nie mają przy sobie gotówki i ponosisz realne straty. 

Mimo, że chciałbyś rozwiązać współpracę w trybie natychmiastowym to masz związane ręce ważną umową. Jej zerwanie przed czasem wiąże się z karą finansową. 

To tylko przykładowe konsekwencje, które mogą wynikać z podpisania długoterminowego kontraktu z agentem rozliczeniowym. 

Najkorzystniejsza umowa z operatorem terminali płatniczych

Zatem jaką umowę podpisać z operatorem terminali płatniczych? Czy można się w jakiś sposób zabezpieczyć? Na co zwrócić uwagę? Czy w ogóle jest alternatywne rozwiązanie na rynku? Na szczęście odpowiedź brzmi: tak! 

Wydaje się, iż jedynym słusznym rozwiązaniem w dobie dynamicznie zmieniających się warunków na rynku jest podpisanie z operatorem płatności bezgotówkowych umowy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia. 

Daje to elastyczność, ponieważ w razie potrzeby zawsze możesz skorzystać ze swojego prawa i w każdej chwili rozwiązać umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. 

Wyślij niezobowiązujące 👉 zgłoszenie ws. terminali płatniczych i rozważ podpisanie umowy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia, aby współpracować ze względu na atrakcyjne warunki handlowe i wysoką jakość usług a nie na zapisy i paragrafy w umowie. 

oferta na terminal płatniczy porównanie stawek

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowskiekspert ds. terminali płatniczych

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.