Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

ranking terminali płatniczych

Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali.

Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie. 

Użyteczność rankingów terminali płatniczych

Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

Przykładowo, weźmy pod uwagę kryterium rankingowe jakim jest: możliwość integracji z systemami sprzedażowymi. Odpowiedź „tak/nie” nie wnosi żadnej wartości, ponieważ systemów POS na rynku jest kilkadziesiąt a może i kilkaset, więc co Cię interesuje integracja z systemem GoPOS jeśli nie prowadzisz biznesu gastronomicznego lub chcesz zakupić rozwiązanie POSbistro. 

Już nie wspominam o wypaczonych rankingach, które zawierają wyłącznie oferty banków i pomijają w zestawieniach operatorów płatniczych, którzy w większości przypadków są dostawcami usług a banki jedynie te terminale sprzedają. 

Oferty od poszczególnych operatorów płatniczych są tworzone pod konkretnego klienta, zaś urządzenia, które oferują w najmie są praktycznie takie same, typu PAX A920 czy Ingenico Move 3500. 

To powoduje, że parametry opublikowane w rankingach terminali płatniczych (sporządzonych w oparciu o funkcjonalności czy ceny) nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków jakie może otrzymać dana firma. 

Tak na marginesie, jak przeglądam rankingi zawsze zastanawiam się, kto je tworzy albo kto je sponsoruje i według jakich kryteriów, czy na pewno obiektywnych. Podobnie z nagrodami, najlepszy produkt X, najlepsza firma Y, itd. Wówczas warto zerknąć do regulaminu organizatora tegoż konkursu, tudzież rankingu i sprawdzić zasady oraz powiązania. 😉

Stwórz własny ranking terminali płatniczych

Zachęcam Cię do opracowania własnego rankingu, który nie jest trudno zrobić. Potrzebujesz porównać różnych operatorów, którzy przygotują propozycje współpracy specjalnie dla Ciebie, uwzględniające obroty Twojej firmy, strukturę kart i ilość potrzebnych terminali a nie firmy statystycznego Kowalskiego, zatem:

  1. Skontaktuj się z poszczególnymi firmami i poproś o oferty
  2. Przeanalizuj otrzymane propozycje
  3. Następnie dopytaj o informacje, których ewentualnie brakuje, o czym wspominam poniżej w pytaniach oraz w artykule Terminale płatnicze i ukryte opłaty 😊
  4. Posiadając wszystkie kompletne oferty dokonaj analizy i voilà! Właśnie stworzyłeś najlepszy ranking terminali płatniczych w Polsce
  5. Na koniec, po wybraniu najkorzystniejszej oferty porównaj ją z cennikiem w umowie, którą będziesz podpisywał, bo super oferta nie oznacza super faktury 

super oferta a faktura za terminal płatniczy

Poniżej zamieszczam listę pomocnych pytań: 

  • Na jaki okres podpisywana jest umowa na terminal?
  • Jaki jest okres wypowiedzenia?
  • Jakie są kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy?
  • Czy operator zapewnia wsparcie techniczne? 
  • Czy serwisant przyjeżdża do placówki i instaluje/dezinstaluje terminal, aby nie trzeba było wysyłać kurierem.
  • W jakim czasie środki są przelewana na konto od momentu przeprowadzenia transakcji?
  • Czy jest możliwa integracja terminala z systemem sprzedażowym, który Cię interesuje? Np. z GoPOS, POSbistro, Dotykačka, itp.

Jakie są warunki handlowe, tj.

  • Prowizja procentowa za karty krajowe VISA, MasterCard?
  • Czy są opłaty autoryzacyjne, płaskie (tzw. groszowe)?
  • Prowizja procentowa za karty zagraniczne VISA, MasterCard?
  • Czy są dopłaty do kart w UE, poza UE?
  • Ile wynosi cena (netto/brutto) za najem poszczególnych terminali, tj. mobilny, stacjonarny z/bez PINPad, aplikacja płatnicza w telefonie? 
  • Czy są dodatkowe opłaty za terminal? Np. za kartę SIM, logo, serwis, raporty, wydruki, itp.

Jeżeli brakuje Ci czasu, wiedzy czy odpowiednich kompetencji, aby porównać oferty to skontaktuj się ze mną pod numerem 534 001 002, chętnie Ci w tym pomogę.

oferta na nowy terminal płatniczy porównanie stawek

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowskiekspert ds. terminali płatniczych

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.